|
Lähettäjä: zxc
Päivämäärä: 8.11.25 22:59:30
Joo olen ollut. Eräästä traumaattisesta tapahtumasta halusin päästä yli, niin, ettei se hallitsisi enää ajatuksiani. Tavallinen terapia auttoi alkuun akuutissa vaiheessa, mutta sitten se jämähti siihen negatiivisissa tunteissa vellomiseen. Päätin sitten kokeilla hypnoosia ajatuksella, että ehkä siitä ei haittaakaan ole. Seinäjoella kävin itsekin, liekö samalla kuin tuo aikaisemmin kirjoittanut.
Sellainen televisiossa nähtävä show-hypnotisointi ei ole realistinen eikä ihmistä voi hypnotisoida tekemään mitään, mitä ihminen ei halua. Osa ihmisistä ei tosiaan edes hypnotisoidu.
Tekijä haastatteli mua perusteellisesti, sitten terapian aikana olin mielestäni ihan hereillä ja lyhyen aikaa siinä pötköttelin. Kuulokkeista hypnotisoija alkoi kertomaan asioita, positiivia ajatuksia liittyen tilanteeseeni. Kun heräsin, en muistanut enää oikein hänen sanomiaan asioita, ajattelin että tämä ei tainnut toimia. Tosiasiassa olin maannut pedillä puoli tuntia ja kun lähdin kotiin, alitajunnasta alkoikin vihan ja surun tunteiden tilalle pulpahdella hypnotisoijan sanomia asioita, hypnotisoijan äänellä. Olo oli kevyt ja ne raskaat ajatukset, viha, suru, jäi sinne. Käsittämätöntä. Toisella ja kolmannella kerralla käsiteltiin vielä samoja asioita.
Tuosta on nyt aikaa useampi vuosi.
Hypnoosiahan käyttää myös esim. esiintyjät ja urheilijat jännitykseen.
Uskoisin, että ap saisit kuvailemaasi tilanteeseen apua hypnoosista.
|