Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko kukaan täällä ollut hypnoosihoidossa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.11.25 22:05:23

Millaisen asian työstämiseksi siihen menit ja saitko apua? Olen miettinyt tätä vaihtoehtoa päästäkseni yli ihmissuhteeseen liittyvästä asiasta, josta en tunnu millään normaalilla tavalla pääsevän yli. Haluaisin yksinkertaisesti unohtaa koko jutun. Tiedän, että hypnoosia ei voi käyttää unohtamaan jotakin muistoa kokonaan koska aivot eivät toimi kuin tietokoneen kovalevy, jolta voi pyyhkiä tiedostoja pois, mutta hypnoosi voi auttaa olemaan välittämättä tästä muistosta.

Onko jollain siis kokemusta?

Re: Onko kukaan täällä ollut hypnoosihoidossa?

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   8.11.25 22:16:45

Kävin kun halusin lopettaa tupakanpolton. Eli en yhtään osaa sanoa voiko hypnoosi auttaa tuollaisessa.
Nyt haluaisin mennä että saisin ahmimisen kuriin.

Lähettäjä: m? 
Päivämäärä:   8.11.25 22:23:15

Että missä...?

Päivämäärä:   8.11.25 22:24:16

Miten tämä tupakoinnin lopettaminen sitten sujui? Miltä kokemus muuten tuntui?

Päivämäärä:   8.11.25 22:26:18

"Että missä...?"

Hypnoterapiassa. Hypnoosi on ihan käytetty hoitomuoto mm. riippuvuuksiin ja fobioihin.

Päivämäärä:   8.11.25 22:31:39

Olin ja pääsin irti tupakasta samlin ryhmässä mukana olleista useimmat. En tiedä oliko varsinaista hypnoosia mutta mieleen ja muistiin vaikuttavaa. Rentoutti meidät ja palautti aikaan kun ensikertaa tupakkaa poltettiin. Tuli jopa se maku mieleen

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   8.11.25 22:32:29

Toimi, olin polttamatta lähes vuoden. Sitä ennen en ollut pystynyt olla edes päivää ilman tupakkaa, no ehkä sillon kun oli keuhkokuime.
Muistan aika vähän asiasta. Eka käynti oli ihan ok, toisesta mulla on jäänyt jotenkin ahdistava muistikuva, kuitenkin enemmän muistikuvia kuin ekasta käynnistä. Jäin sillon johonkin "en pysty liikkua" ajatukseen jumiin.
Kävin hypnoosissa seinäjoella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.25 22:40:56

Kävin hypnoosissa lopettaakseni tupakanpolton, mutta en hypnotisoitunut. Joku prosentti ihmisistä on kuulemma tällaisia, ainakaan tämä toimija ei siinä minun kohdallani onnistunut. Pari kaveriani kävi samalla miehellä ja heille se toimi, olivat polttamatta kuukausia.

Päivämäärä:   8.11.25 22:48:01

Riippuvuudet varmaan ovat yleisin syy mennä hypnoterapiaan, mutta itse haluaisin unohtaa ihmisen/häneen liittyvät muistot ja tunteet. Yleisesti kai ollaan sitä mieltä, että tämä ei ole mahdollista, mutta se on, että ei vain enää niin välitä vaikka muistot ovatkin tallella.

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   8.11.25 22:48:08

EMDR-terapiasta voisi olla apua aloittajalle.

Päivämäärä:   8.11.25 22:50:25

Mitä tämä EMDR on?

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   8.11.25 22:59:30

Joo olen ollut. Eräästä traumaattisesta tapahtumasta halusin päästä yli, niin, ettei se hallitsisi enää ajatuksiani. Tavallinen terapia auttoi alkuun akuutissa vaiheessa, mutta sitten se jämähti siihen negatiivisissa tunteissa vellomiseen. Päätin sitten kokeilla hypnoosia ajatuksella, että ehkä siitä ei haittaakaan ole. Seinäjoella kävin itsekin, liekö samalla kuin tuo aikaisemmin kirjoittanut.

Sellainen televisiossa nähtävä show-hypnotisointi ei ole realistinen eikä ihmistä voi hypnotisoida tekemään mitään, mitä ihminen ei halua. Osa ihmisistä ei tosiaan edes hypnotisoidu.

Tekijä haastatteli mua perusteellisesti, sitten terapian aikana olin mielestäni ihan hereillä ja lyhyen aikaa siinä pötköttelin. Kuulokkeista hypnotisoija alkoi kertomaan asioita, positiivia ajatuksia liittyen tilanteeseeni. Kun heräsin, en muistanut enää oikein hänen sanomiaan asioita, ajattelin että tämä ei tainnut toimia. Tosiasiassa olin maannut pedillä puoli tuntia ja kun lähdin kotiin, alitajunnasta alkoikin vihan ja surun tunteiden tilalle pulpahdella hypnotisoijan sanomia asioita, hypnotisoijan äänellä. Olo oli kevyt ja ne raskaat ajatukset, viha, suru, jäi sinne. Käsittämätöntä. Toisella ja kolmannella kerralla käsiteltiin vielä samoja asioita.

Tuosta on nyt aikaa useampi vuosi.

Hypnoosiahan käyttää myös esim. esiintyjät ja urheilijat jännitykseen.

Uskoisin, että ap saisit kuvailemaasi tilanteeseen apua hypnoosista.

Päivämäärä:   8.11.25 23:04:16

Minulla ei kyse ole mistään traumasta, en siis ole joutunut vaikka väkivallan uhriksi, mutta en pääse yli pettymyksestä ja häpeästä, joka liittyi ihmissuhteeseen. Siksi haluaisin unohtaa koko ihmisen.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   8.11.25 23:18:34

Aloittaja, sama alitajuinen kela siellä mielessä pyörii, oli se traumaattinen tapahtuma tai sitten pettymys/häpeä ihmissuhteessa. Ja niihin keloihin pystyy hypnoosilla vaikuttaa, että sen sijaan kun alitajunta syöttäisi sinulle sen häpeän tunteen ja ajatuksen, niin se syöttääkin sinulle ajatuksen että turha murehtia menneitä, onpa kaunis päivä tänään. Näin yksinkertaistettuna. Oli se tunne viha, suru, pettymys ja johtui se mistä tahansa, siihen pystyy vaikuttaa ja sen tilalle pystyy "istuttaa" muuta, mitä se alitajunta sinulle sen sijaan tarjoaa.

Ja tosiaan itse olin omasta mielestäni hereillä, mutta tosiasiassa siinä on jotenkin unen ja valveen rajamailla. On sellainen tunne, että pystyisin tästä nousta ja lähteä, mutta tunne on niin mukava, että haluaa jäädä siihen. Varsinainen nukahtaminen pilaa hypnoosin eikä secole tavoite.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.25 00:01:27

Voisitteko kertoa tuon Seinäjoen miehen/paikan nimen? Olisin kiinnostunut kokeilemaan auttaisiko hypnoosi tupakoinnin lopettamisessa

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   9.11.25 00:21:20

Itse kävin kerran, mutta minulla ei toiminut mitenkään. Yritin asiaa vähän selvitellä, niin tosiaan jotkut eivät pääse siihen tilaan, että hypnoosi toimisi, itsellä saattoi olla syynä se, etten tehnyt hypnoosihoitoa äidinkielelläni.

Päivämäärä:   9.11.25 00:28:55

Minä taas olen lukenut, että periaatteessa kaikki voidaan hypnotisoida, mutta jos esimerkiksi pelkää hypnoosia niin silloin se ei onnistu. Eli täytyy itse aidosti haluta tulla hypnotisoiduksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.