Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myyjä väitti varkaaksi, vartija tuli paikalle

Lähettäjä: Nyysis 
Päivämäärä:   8.11.25 18:30:21

Ostan kaupassa hedelmät omiin suht tukeviin muovipusseihin, koska olen kyllästynyt kaupan omiin hajoaviin hedelmäpusseihin. Olen tehnyt näin jo kauan aikaa. Laitan siis hedelmät pussiin, punnitsen ja liimaan tarran entisen päälle.

Nyt myyjä keksi, että huijaan. Hän kutsui vartijan paikalle, mutta kumpikaan ei osannut selittää, miten oman pussin punnitseminen olisi varkaus, joten pääsin menemään.

Vi*utti kuitenkin.

Re: Myyjä väitti varkaaksi, vartija tuli paikalle

Lähettäjä: Jopas. 
Päivämäärä:   8.11.25 18:40:54

Aika kummaa että tuosta nostetaan haloo, kun aika monessa kaupassa on niitä kestopusseja hevituotteille. Eikö se ole tarkotus että ne pussit käytetään uudelleen... o.O

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.25 18:41:58

Myyjä on ollut nyt vähän hämmentynyt. Kurjaa että sinulle kävi noin!

Jatka kuitenkin tuota, se on tosiaan täysin ok. Myyjä voi halutessaan punnita ja laputtaa uudestaan jos epäilee jotain vilppiä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.11.25 18:43:51

Kunnianloukkaus.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   8.11.25 19:16:15

Perus sääntösuomea, jokin asia ei ole varsinaisesti kiellettyä eikä edes mitenkään väärin, mutta jos se on yhtään vähääkään tavallisesta ja totutusta poikkeavaa niin onhan sellainen nyt ihan @!#$ epäilyttävää ja varmasti on joku rikos tai huijaus menossa. Viisainta kieltää, ottaa kiinni, tuomita ja sitten ehkä jälkikäteen tutkia jos huvittaa että mitä tässä oikeasti tapahtui. Jos joku jaksaa tutkia. Eikä kenenkään tarvitse edes mitenkään käskeä tätä ylempää, kun innokkaat lakeijat ihan oma-aloitteisesti valvovat ettei kukaan vaan tee mitään muuta kuin sitä tavallista ja totuttua.

Olen aina sanonut että meiltä käsin on täysin turha naureskella jollekin DDR:lle, jos Suomi olisi samassa asemassa niin täällä olisi semmoiset stasit että oksat pois. Ihmiset suorastaan jonottaisivat että pääseekö kyttääjäksi, ilmiantajaksi, käräyttäjäksi, pääseekö pääseekö pääseehän.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.25 19:19:08

Arvaan että oli K-ketjun kauppa. Itsellä kerran alkoi myyjä vaatimaan pienen käsilaukun näyttämistä kun ostin tavarat itsepalvelukassalla. Laukku siis kokoa johon lompakko mahtui. Olin tulossa hierojalta ja meikit vähän levinneet, varmaan teki jotain profilointia. Ens kerralla saa pyytää poliisin tekemään henkilötarkastuksen, koska ei osannut edes pahoitella. Kauppiaalle laitoin palautetta, niin katkerana valitti vain miten kaupasta varastetaan ja ei pahoitellut myöskään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.11.25 19:21:50

huoh: Itse kyllä oman kokemuksen perusteella sanoisin, että myyjät ovat yleensä tosi arkoja väittämään ketään varkaaksi. Itse olin joskus kaupassa töissä ja oli kyllä todella iso kynnys epäillä ketään vaikka oli lähes varma että jotain vilunkia tapahtui. Hälytinporttien soidessakin yleensä vaan luotettiin asiakkaan sanaan, kun olisi ollut iso työ kutsua poliisia ja alkaa oikeasti epäilemään asiakasta.
Muutenkin minusta suomessa ollaan yleensä varsin luottavaisia toisia ihmisiä kohtaan.

Aloittajana en nyt murehtisi asiaa pidempään. Myyjähommat on monelle eka työpaikka eikä osaamista tai tietoa välttämättä ole kovin paljon ja perehdytys on olematonta. Ja kaupoissa työskentelee myös paljon sellaisia, jotka eivät ole ehkä niitä penaalin terävimpiä kyniä (en tietenkään väitä että läheskään kaikki olisivat sellaisia). Hommasta selvittiin ja elämä jatkuu.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   8.11.25 20:15:12

Niin. Liimat tarran entisen päälle. Kaukaa tai kameroista katsottuna voi vaikka tulla fiilis että yksi tomaatti on punnittu ja perään lapataan kilo. Kestohevipusseissa on tarralle paikka, ja 100% kestohevipussien käyttäjistä on osannut poistaa vanhat tarrat kun lähtevät helposti irti. Ei tule epäilyksiä huijaamisesta.

Selkeästi epärehellistä asiakkaiden hevipusseja ei lähdetä punnitsemaan uudelleen niin että kassa jää vahditta, kaikissa kaupoissa ei ole vaaka kassapisteellä. Helpompi pyytää työkaveri tai vartija paikalle. Asiakkaan mielestä tarkistuspunnitus on yhtä lailla nolaamista, niin sinällään aivan sama kummin päin tekee.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.11.25 20:46:27

Mutta toisaalta siinä etiketissä lukee kyllä paino ja kai nyt jokainen vähänkään täysillä käyvä ihminen tietää mitä painaa esim kilo (maitopurkki), 200g (trippimehu) tai puoli kiloa (0,5 l limu) ja osaa siitä arvioida olisiko kyseessä huijaus vai ei. Etenkin kassat kun noita päivittäin menee käsien läpi useampia.

Kestokassit tai useampi etiketti ei ole syy epäillä huijausta. Miksi huijari liimaisi sitä oikeaa hintaa ollenkaan alimmaiseksi?

T. Itsekin entinen kassa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.