Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten osaan olla siivoamatta? Kun ei kukaan

Lähettäjä: Muukaan siivoa 
Päivämäärä:   8.11.25 12:30:40

Minua on aina tympinyt miehessä se, että hän ei tee kotitöitä ja nyt olen taas pisteessä, että minua ärsyttää suunnattomasti, että minun pitäisi käyttää vapaapäiväni siivoamiseen. Takana on 11 päivän työputki ilman vapaita, sitä ennen oli yksi vapaapäivä, olo on nyt vähän flunssainen ja koti on todella likainen. Itkettääkin ajatus, että nyt pitäisi käyttää nämä kaksi vapaapäivää siivoamiseen, pihatöihin ymv. En yksinkertaisesti vain jaksaisi. Miehellä oli kolme perättäistä vapaapäivää tällä viikolla. Jäi aamuisin nukkumaan, siirtyi sieltä sohvalle ja kävi näiden parin päivän aikana pari kertaa kavereiden kanssa kahvilla, mutta muuten makoili katsoen telkkaria. Kun minä tulin töistä oli ruuan teko, lapsen auttaminen läksyissä ja sitten lapsen kuskaaminen harrastukseen, sieltä tultua tiskit, pyykinpesua ymv mitä nyt tulee päivitttäin. Hyvä jos kotiin tullessa sain edes takkia päältä kun mies jo hoputti minua tuomaan hänelle mehua, tekemään leipiä, hakemaan kirjan toisesta huoneesta ymv ”kun sinä olet liikkeellä niin menee siinä samalla”. Koti on ihan kamalassa kunnossa, kun minulla on ollut 11 päivää töitä ja illat menoa ja pakollista tekemistä. Mies on tänään töissä ja jo klo 9.30 tuli ensimmäinen viesti ”kannattaisi tänään pestä pyykkiä, vaatteeni ovat vähissä”, ”muistithan, että lapsella on kokeet maanantaina niin muistakaa lukea” ja nyt kolmas viesti ”koskakohan meillä on viimeksi imuroitu, kannattaisiko alkaa siivoamaan nyt heti aamusta , että illan voi katsoa telkkaria rauhassa”. Tuntuu, että mies vain luettelee minulle asioita mitä minun pitäisi tehdä, mutta itse ei pistä tikkua ristiin. Tai muistaa kyllä mainita, että noin 1,5 vuotta sitten imuroi ja järjästeli paikkoja kun meille oli tulossa vieraita lyhyellä varoitusajalla ja minä olin sairaalassa eikä tietoa koska pääsen kotiin. Tähän vetoaa edelleen, että hoitaa kototöitä ja muistuttaa tästä hetkestä. Samoin muistaa kun kerran 14 vuotta sitten teki lumityöt kun minä olin raskaana ja en siksi mukamas jaksanut. Muistan hyvin, että yritin, mutta lumi oli märkää ja raskasta, minua oli supistellut kipeästi koko työpäivän ja selkäsärky säteili jalkaan asti. Pakko lumet oli saada edes ovelta tielle, että pääsee sisälle ja en vain pystynyt siihen vaikka kuinka yritin niin pyysin mieheltä apua. Muuten olen hoitanut tämänkin mukisematta joka talvi tuota yhtä poikkeusta lukuunottamatta.

Olen aikaisemmin tehnyt listan kotitöistä ja sen avulla jakoa, että ne jakaantuisivat edes osittain miehelle. Tästä mies sai hepulit, että tämä ei ole mikään työpaikka missä hommat täytyy jakaa taulukoiden avulla vaan koti ja se tekee kumpi jaksaa ja ehtii eli minä. Jossain kohtaa sovittiin, että mies hoitaa tiskit ja minä muut koti- ja pihatyöt. Tämä päättyi siihen, että minua hävetti kun puhtaiden astioiden loputtua anopoi oli meillä tiskaamassa kerta toisensa jälkeen, kun vain päätin etten puutu tiskeihin kerran se on miehen homma.

Taas jälleen kerran olen tilanteessa, että tekisi mieli vain olla siivoamatta tämä viikonloppu ja vain viettää vapaapäivää. Mutta täällä on oikeasti todella likaista ja kaikki tasot ja lattiat täynnä tavaraa ja roskaa. Samalla tiedän ettei mies kuitenkaan ota siitä opikseen jos en siivoa vaan syyllistää minua kun en siivoa ja pyykkää kun hän on töissä ja minulla on vapaata.sitten minulla on edessä myöhemmin vielä isompi urakka.

Onko joku testannut tätä, että kuinka kauan pitää oikeasti olla siivoamatta, että mies alkaa tehdä edes jotain kotitöitä? Vai meneekö siinä vain ensin naisella hermot sotkuun ja alkaa siivoamaan?

Re: Miten osaan olla siivoamatta? Kun ei kukaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.25 12:33:01

Miksi ihmeessä et vain eroa? Jaa joo, koska se on muuten niin hyvä mies. Ei ilmeisesti edes lapsestaan huolehdi, tosi hyvä mies.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   8.11.25 12:33:24

Nyt varmaan kannattais laittaa vätyksen kanssa lusikat jakoon. En kattelin hetkeäkään aikuista ukkoa, joka on perse homeessa sohvalla ja käskyttää sieltä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.11.25 12:35:05

Ja olet tuon kanssa koska...? En usko, että alkaa omatoimisesti tekemään mitään, vaikka vaattet loppuisivat kaapista.

Jos ei voi vuorollaan tehdä, sitten jaatte kaikki kotityöt. Toinen täyttää astianpesukoneen, toinen tyhjentää. Ihan joka kerta.

Toinen imuroi, toinen pesee pyykit, tai miten sovitte. Nyt se mies töihin ja sanot, ettei kavereille lähdetä ennenkuin kotityöt on tehty.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   8.11.25 12:36:22

Miksi et eroa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.11.25 12:36:49

Siis oikeasti aikuinen mies pyytää tekemään leipiä ja hakemaan mehua ?
Miksei mies imuroi ? Imuroikoon ensin ja katsoo sitten sitä telkkua. Jos molemmat tekevät yhtä paljon töitä kodin ulkopuolella niin kotityöt jaetaan.

Päivämäärä:   8.11.25 12:37:28

Lue nyt tuo oma tekstisi ja liity sitten meidän muiden kanssa kuoroon ihmettelemään miksi olet tuollaisen vätyksen kanssa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   8.11.25 12:38:16

Tän on kyllä pakko olla provo

Päivämäärä:   8.11.25 12:38:44

Olen testannut, ei ala koskaan. Ei tosin myöskään huomauttele siivottomuudesta.

Päivämäärä:   8.11.25 12:39:35

Ei se odottamalla parane. Mieshän on päättänyt, että kotityöt kuuluvat sinulle. Jos puhuminen ei auta, niin sopeudu osaasi kotiorjana tai hankkiudu miehestä eroon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.25 12:45:42

Ei tuohon mikään auta, mies ei muutu. Tee tällä tiedolla mitä haluat.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   8.11.25 12:48:38

Ja olet tuon kanssa koska..?

Tuollainen tyyppi olisi lentyt minun kmpästäni ajat sitten, en sietäisi yhtään tuollaista touhua, että nainen hoitaa kodin, kersat ja vielä äijänkin, ja kyseinen äijä lojuu perse homeessa sohvalla kaiket päivät. Ei muuten onnistuisi! Mies lentäisi pellolle hyvin äkkiä, tai jos olisi miehen talo, nostaisin kytkintä itse. No joo, jos on lapsia ei tilanne ole ihan niin helppo, mutta tuollaiseen oriijteen en takuulla suostuisi.

Jos mies sanoisi että on likaista, sanoisin hänelle, että herra on hyvä ja ottaa imurin ja imuroi, kyllä ne siivosvälineet pysyvät hänekin käsissään. Mehut ja leivät saa hakea ihan itse. Ja lapset ovat yhtä lailla isän aikaansaannosta kuin äidinkin, joten vastuu lapsista ja heihin liittyvät velvollisuudet kuuluvat nekin puoliksi isälle. Niin että isä on hyvä ja alkaa auttaa lapsia läksyissä ja kokeisiin lukemisessa.

"Äiti" ei ole sama asia kuin "ilmainen piika". Tai ei ainakaan pitäisi olla!

Nyt vähän selkärankaa, aloiittaja, ja pistä se ukkosi kuriin!

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.11.25 13:01:34

Herrajumala. Eihän tuossa ongelmana ole edes pelkkä siivous, vaan se, ettei mies tee yhtään mitään eikä kunnioita ja arvosta sinua pätkääkään. Ei tee edes lapsen asioita ja passauttaa vielä itsensäkin sinulla.

Älä
suostu
enää
tuollaiseen
hetkeäkään
!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.11.25 13:07:06

Eroa.

Mies voi käyttäytyä noin vain ja ainostaan jos nettotulot on +10 000e/kk ja vaimolla niihin vapaa käyttöoikeus.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   8.11.25 13:09:48

Mitä mä just luin? Tämän täytyy olla provo? Ei kai kukaan, yksikään nainen enää 2025 katsele tuollaista ukkoa?

Lähettäjä: provoppoooo 
Päivämäärä:   8.11.25 13:16:03

"kannattaisi tänään pestä pyykkiä, vaatteeni ovat vähissä”, ”muistithan, että lapsella on kokeet maanantaina niin muistakaa lukea” ja nyt kolmas viesti ”koskakohan meillä on viimeksi imuroitu, kannattaisiko alkaa siivoamaan nyt heti aamusta , että illan voi katsoa telkkaria rauhassa”."

Tämä on ihan absoluuttista provopskaa mitä aloittaja yrittää nyt kehitellä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.11.25 13:18:09

Toivottavasti alotus on vitsi, jos ei ole niin häpeä.

Päivämäärä:   8.11.25 13:23:06

Mikset vastaa että imuroi ensin ja katso telkkua sen jälkeen. Tottakai se käskyttää kun sinä tottelet. Laita vastaan.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   8.11.25 13:25:58

Täytyy olla provo.....

Päivämäärä:   8.11.25 13:29:25

Eihän tässä ole ongelmana vain siivous. Tässä on tosiaan ongelmana se, että mies ei tee yhtään mitään eikä hän myöskään kunnioita sinua ollenkaan. Edes sellaisia "miesten ja naisten töitä" kannattavat miehet eivät ole tuollaisia, he sentään tekevät ne hommat jotka on perinteisesti mielletty miehille kuuluviksi kuten nyt vaikka ne lumityöt, tämä sinun miehesi taas on kuin joku iso kakara joka ei ota vastuuta mistään ja vain makaa hoivattavana.

Kohta tuo varmasti lopettaa töissä käymisenkin ja odottaa sinun elättävän yksin koko perheen.

Elämästäsi tulee helpompaa kun eroat, eihän tuo ole mikään parisuhde edes.

Lähettäjä: Ode 
Päivämäärä:   8.11.25 13:44:45

Mulla oli tuollainen. Ei ollut kauaa. Ihmiset kun eivät isommin muutu.

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   8.11.25 14:03:44

Sinähän olet (esi)miehellesi selkeästi työntekijä ja palkollinen, jolle hän määrää tehtäviä.

Sellaiselle miehelle, joka ajattelisi olevansa parisuhteessa, en ymmärrä, että mitenkään olisi mielestään oikeus ja kohtuus, että vaimo tekee ja raataa ja mies vain jakaa käskyjä, makoilee ja käy kavereillaan.

Sinä voit nyt miettiä kummassa suhteessa sinä itse ajattelet olevasi ja toimia jatkossa sen mukaan. Jos asiasta ilmenee erimielisyyksiä, kannattaa irtisanoa suhde.

Päivämäärä:   8.11.25 14:16:27

Ei tää voi olla tottakaan. :D Oikeastiko joku muka on noin yksinkertainen ja tossun alla? En usko.

Mä en katselis tollasta hetkeäkään, en tuhlais elämääni tuollaiseen pas ka kasaan. Mieheni kanssa ei ole koskaan tarvinnut keskustella kotitöiden jakautumisesta, on ihan selvää, että molemmat tekee. Eli ei, älä oleta, että muilla on asiat noin huonosti kuin sulla.

Päivämäärä:   8.11.25 14:16:44

Provohan tää on.

Päivämäärä:   8.11.25 14:25:10

Tuskinpa on provo. Kyllä näitä on, tiedän itse vähän samanlaisen tapauksen. Mies ei tee mitään, vain makaa tietokoneellaan, lisäksi sotkee kuin pikkulapsi. Käy kyllä töissä, mutta siihen se sitten jääkin, kotona on kuin yksi lapsi lisää vaimolle hyysättäväksi, ja raivoaa jos vaimo sille sanoo jostain. Perheen pieniä lapsia ei voi jättää miehen kanssa kotiin koska ei vahdi niitä yhtään ja lapsille oli jo tapahtunut vakavia vaaratilanteita tämän takia. Asiasta aiheutuu vaikeuksia vaimolle koska hänkin käy töissä ja työvuorot vaihtelevat, mutta miehelle ei voi uskoa lasten vahtimista hetkeksikään.

Naisen läheiset vastustavat eroamista ja ovat pelotelleet hänet yksinhuoltajan elämästä niin ettei tämä itsekään usko pärjäävänsä, joten eivät eroa.

Lähettäjä: ree 
Päivämäärä:   8.11.25 14:36:06

Oletko kirjoittanut täysin saman aloituksen aiemminkin, vai onko jollain muulla täysin sama mies ja ongelmat? Juuri tuo, ettei mies tee muuta kuin makoilee sohvalla, passuuttaa akkaansa "tuo sitä, tee tätä, kun sä oot siinä jo valmiiksi pystyssä" ja nainen kirjoittaa tänne itkien kun mies ei tee mitään ja hän tekee kaiken.

Vastaus on sama kuin aiemminkin. Keeskustelette aiheesta ja jos mies ei tee osaansa, niin hänen osuutensa teetetään maksullisella siivoojalla, ja mies maksaa tämän siivoojan käynnit.

Problem solved.

Päivämäärä:   8.11.25 14:39:16

"Vastaus on sama kuin aiemminkin. Keeskustelette aiheesta ja jos mies ei tee osaansa, niin hänen osuutensa teetetään maksullisella siivoojalla, ja mies maksaa tämän siivoojan käynnit.

Problem solved."

Luuletko, että noin tossun alle poljettu ihminen vaan kykenee keskustelemaan tuosta ja se siitä? Selkeästi tarvitsisi jotain ulkopuolista apua ja silmien avausta tuohon tilanteeseen.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   8.11.25 14:43:03

Onhan näitä miehiä olemassa, ja naisia, jotka jotenkin kuvittelevat, etteivät pärjää ilman. Tai että lapset tarvitsevat sitä sohvalla ärisevää ukkoa johonkin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.11.25 14:44:35

Tämä sama on kirjoittanut täällä aiemminkin tai sitten näitä ääliö miehiä on useampi. Ei kai siinä, jos nainen tuon hyväksyy niin antaa mennä vaan, tekee raskaana ollessa lumityöt ja kuskaa mehua ja kirjoja. Ja tietenki mies saa seksiä ja sui...otot aina ku haluaa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.11.25 14:46:31

"Ei se odottamalla parane. Mieshän on päättänyt, että kotityöt kuuluvat sinulle. Jos puhuminen ei auta, niin sopeudu osaasi kotiorjana tai hankkiudu miehestä eroon."

No ihan kirjaimellisesti näin. Ja vaikka henkilökohtaisesti joku voi ihan valita tuollaisen elämän niin jokaiselle äiti-ihmiselle tuossa tilanteessa voi olla jo vihainen ja sanoa, että HÄPEÄ minkälaisen esimerkin avioliitosta, kodista, arkielämästä yms. annat lapsellesi olemalla vain ilmainen piika ja kaukana tasapainoisesta liitosta tai perhe-elämästä, tasa-arvosta ja muista vastaavista arvoista puhumattakaan. Uudestaan: HÄPEÄ ja tee jotain !!

Päivämäärä:   8.11.25 14:51:02

Alistavassa parisuhteessa olijaa ei auta se, että häntä haukutaan tossuksi ja kehotetaan häpeämään. Se saa jo valmiiksi tallotun ihmisen ajattelemaan vielä enemmän, että ei hän muuta nyt ansaitsekaan. Ette auta aloittajaa lähtemään haukkumalla häntä. Kannusta lähtemään, älä parjaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.11.25 15:00:02

Vuokraa itsellesi pikkuyksiö jostain työpaikan läheltä. Vietä siellä aina muutama päivä kun siltä tuntuu. Laita miehen numero äänettömälle, keskustele viestein. Vastaat, että tulet jos talo on siisti. Tai et vastaa, mikä hyvältä tuntuu.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   8.11.25 15:00:11

"Olen testannut, ei ala koskaan. Ei tosin myöskään huomauttele siivottomuudesta."

Sama täällä. Häntä ei häiritse siivottomuus, istuu täysin tyytyväisenä sotkun keskellä. Ja päästää yllättäen ovelle ilmestyvät sukulaiset sisälle, vaikka sotku on järkyttävä ja minä häpeän silmät päästäni. Miehestä mitään hävettävää ei ole.

Mutta että vielä huomauttelisi siivottomuudesta ja hänen pyykitkin pitäisi pestä?! Voi luoja, siivottomuudessa yksinään on ihan tarpeeksi kestämistä.

Lähettäjä: lölöa 
Päivämäärä:   8.11.25 15:38:35

Mies hoitaa jonkun tekemään oman osuutensa ja jos se maksaa, niin mies maksaa. Ihan sama onko se miehen äiti joka käy siivoamassa ja pyykkäämässä päivittäin, vai onko se siivousfirman palkattu työntekijä. Mutta kotityöt jaetaan ja listataan mitä molemmat tekee päivittäin, kerran viikossa, jne., ja se on sitten molempien omalla vastuulla huolehtia, että oma osuus hoituu joko omasta tai jonkun muun toimesta.

Problem solved.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.