Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yhteisomistuksen purku - hinta?

Lähettäjä: Pakastevihannes 
Päivämäärä:   8.11.25 09:01:40

Onko kukaan ollut siinä tilanteessa että esim avoliitto on päättynyt eroon ja on tarvittu käräjäoikeuden määräämä yhteisomistuksen purku? Paljonkohan tuli maksamaan? Tätä ei varmaan oma kotivakuutus kata kun itse on asiaa vireille panevana tahona?

Sukset menneet ristiin exän kanssa ja hän ei suostu poistumaan asunnosta. Omistamme kiinteistön puoliksi. Hänelle ei käy mikään vaan haluaa elää yhdessä kuten ennenkin. Ei suostu myymään minulle omaa osuuttaan, ei suostu muumään ulkopuoliselle eikä saa lainaa ostaakseen minut ulos. Minä haluan vain hänestä eroon.

Kuinka helposti asunto määrätään kiistan toiselle osapuolelle eikä myydä ulkopuoliselle? Riittääkö perusteluksi että lapset jää minulle, tämä on perheasunto ja tässä on tilat minun ja tyttären harrastukselle mitä vaikea viedä muualle? Minä myös olen taloon remontit ja laajennukset maksanut vuosien varrella ja se on kuiteista todistettavissa.

Re: Yhteisomistuksen purku - hinta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.11.25 09:25:34

Juttelin tuosta lakimiehen kanssa joskus alustavasti, ja sanoi, että hänen kokemuksensa mukaan suurin osa sovitaan ennen kun mennään oikeuteen asti hakemaan purkua. Moni jäärä kaivaa siinä kohtaa järjen käteen, kun hänen palkkaamansa kallis asianajaja kertoo, mitä prosessi tulee maksamaan ja kannattaako koko hommaan lähteä. Kulut voi nousta aika korkeiksi, mutta ainakin minun saaman tiedon mukaan molemmat vastaa omista kuluistaan.

Jos mennään oikeuteen asti, voidaan määrätä uskottu mies hoitamaan myyntiä tavoitteella saada omaisuus realisoitua. Uskotun miehen tarkoitus on saada talo myytyä, eli sitä ei määrätä kenellekään ja siinä ei paljoa lasten harrastukset paina, mutta tilanteesta voi varmasti neuvotella ja tehdä oman tarjouksen.

Kauppahinta, jolla talo voidaan myydä, voi olla jotain muuta kun mitä sinä tai exä toivotte tai haluatte. Hommassa voi tulla takkiin aika paljon, jos taloa lähdetään realisoimaan nopeasti myyntimielessä vs. että palkkaisitte itse välittäjän hakemaan teille parasta hintaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.11.25 11:03:16

Aloittaja hommaa uuden puolison asumaan saman katon alle, ni eiköhän se ex sieltä siinä vaiheessa lähde.

Lähettäjä: Pakastevihannes 
Päivämäärä:   8.11.25 12:01:29

Joo, kalliiksihan se taitaa tulla.
Exä ei tässä vuoteen ole suostunut keskustelemaan asiasta joten ehkä asianajajan yhteydenotto saa kiinnostumaan asiasta.

Se on tiedossa että asunnosta ei saa niin paljoa kuin mitä ostohinta ja remontit on vieneet. Kunhan pääsisi jotenkin exästä eroon, sama se kuka ostaa ja mihin hintaan.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.11.25 12:09:36

Käy baarissa ja raahaa joka viikonloppu uusi hemmo sinne kämpille, ja pidä kunnon ääntä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.25 12:25:16

Asutko edelleen miehen kanssa saman katon alla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.25 12:32:05

Jos ex on vaikka Pekka ja asuu samassa talossa, huudat keskellä yötä. Pekka tuu kattoo, aivan mieletön ja tää uppoaaa muhun kokonaan, ei vaan kutittele huulia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.