|
Lähettäjä: Minerva
Päivämäärä: 8.11.25 08:01:39
Minulla on 10 kk ikäinen nuori koira, joka on varsin valikoiva siitä mitä suostuu syömään. Tämä on vähän poikkeuksellista sikäli, että yleensä rodun edustajat ovat pikemminkin ahneita.
Koira syö nyt toisella aterialla Royal Canin penturuokaa ja toisella lihaa, joko Mush-pullia tai sitten ihmisille tarkoitettuja lihoja.
Meillä on ongelma aikuisten ruokaan siirtymisessä. Olen kaksi kertaa penturuoka-aikana yrittänyt vaihtaa toisen valmistajan nappulaa ja nyt yritetty ajaa pientä määrää (toisen valmistajan) aikuisruokaa. Koira syö aina pari viikkoa ihan ok uutta ruokaa ja lopettaa sitten nappularuuan syömisen kokonaan.
Koira on kohtuullisen hoikka, joten en ole kokeillut miten pitkään se söisi vain yhtä ateriaa (liha) päivässä, ennen kuin nappulat maistuisivat vai maistuvatko ollenkaan. Muutaman päivän jälkeen ollaan aina palattu pelkkään Royal Caniniin.
Royal Canin aikuisruokaa en ole vielä kokeillut, se on tuoteselosteen mukaan ihan eri tuote kuin penturuokaa, tuoteselosteen ensimmäinen ainesosa on vehnä jne. Voi olla, että sekin jäisi syömättä, mutta ei voi tietää.
Onko penturuuaasta sinällään haittaa aikuiselle koiralle noin 50% päivän ravinnosta, jos koira ei ala lihoa sitä syödessään?
Miten toimisitte itse? Odottaisitteko pitkäänkin, alkaisiko koira lopul
|