|
Lähettäjä: huoh
Päivämäärä: 8.11.25 10:34:12
Pisteelle: ''Miettisin ehkä vieläkin enemmän mitä voisin vielä tehdä arjessa jaksamiseni eteen? Kuulostat herkältä ihmiseltä, onko työympäristössä jotain ärsykkeitä joita voisi häivyttää? Miten työmatkat? Tauot? Tahdin hiljentäminen jossain vaihessa? Ravinto? Vesi? Venyttely? Mikä toisi sinulle lisää iloa päivään?''
- Kiitos ihanasta viestistä! <3 Olen kyllä aika herkkä ihmisenä. En vaan tykkää käyttää sitä sanaa 'erityisherkkä', koska sillä on niin negatiivinen kaiku, ja ihmiset ajattelee sen eri tavalla. Olen käynyt Kelan kuntoutuskurssit viime vuonna, se oli ihan ok juttu, mutta ei lopulta tietenkään poistanut koko ahdistusta. Lähinnä sai vertaistukea, että muillakin on kaikki yhtä huonosti jaksamisen suhteen.
Syön pääosin terveellisesti ja teen itse eväät töihin, syön myös riittävästi ja juon myös nestettä tasaisesti päivän aikana. Töissä pystyn hyvin pitämään 3 taukoa 8 h päivän aikana. Salilla aloitin nyt tauon jälkeen käymään, koitan vähintään 3 kertaa viikossa käydä. Siitä tulee hyvä ja vahva olo. En mieti työasioita salilla.
Zet, kysyit: ''Millaisen elämän sä haluaisit? Millainen elämä ei olisi ahdistavaa sinulle?
Miksi lottovoitto olisi hyvä asia? Mikä maailmantilanteessa juuri nyt tekee sinun tästä hetkestä ahdistavan?''
- Tuosta lottovoitosta heitän vastakysymyksen: Kysytkö tuota oikeasti tosissasi, vai luitko koko aloitusta? Kysytkö oikeasti tosissasi että miksi ihmiset haaveilee lottovoitosta?
- Maailmantilanteessa pelottaa monikin asia, niin sanotusti mielen taustalla. Muun muassa se, että pitäisi jaksaa vielä 67-vuotiaaksi töissä, eli tästä vielä 33 vuotta. Kolmekymmentäkolme hiton pitkää vuotta. Ei ole säästöjä mahdolliseen eläkkeeseen (eikä muutenkaan edes nyt), hallitus laittaa kaiken p-askaksi ja työoloja heikennetään.
- Nyt kun sanon tämän seuraavan, niin saan varmaan paskamyrskyn niskaani: Haluaisin elämän, jossa tekisin vaikka kahtena päivänä viikossa töitä, muuten kävisin salilla ja liikkuisin muutenkin enemmän, neuloisin, lepäisin, nukkuisin hyvin, ehtisin tekemään kaikki jutut rauhassa, vailla rahahuolia. Tätä raha-asiaa ei ehkä ymmärrä sellainen, jolla on joku 3 tonnin nettopalkka.
Brax: Kiitos sinunkin viestistä, se lämmitti mieltä. <3 Mulla on myös juuri tuo ajatus, että miten hitossa jotkut tuntuu jaksavan niin hyvin ja itse ei? Tiedän ettei saisi vertailla, mutta väkisinkin tulee ajatelleeksi asiaa. Lisäksi koko jaksamiskeskustelun yllä Suomessa on sellainen painostava tunnelma. Ei tässä ketjussa, mutta muuten. Haukutaan vain laiskaksi ja syyllistetään mt-perusteisista sairauslomista jne.
Qi: Olen etsinyt muitakin töitä lähialueilta, mutta niin kuin kaikki tietävät, nyt on todella huono työtilanne joka paikassa. Yhteen uuteen työpaikkaan mulla on ns. jalka oven välissä, mutta siinä on muita esteitä vielä välissä, enkä edes tiedä pääsisinkö sinne. Pitää vain odottaa vielä.
|