Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi en saa luotolle?

Lähettäjä: pollo 
Päivämäärä:   8.11.25 03:08:03

Ulosotto päättynyt puolivuotta sitten, kaikki maksettu. Olen asiasta ilmoittanut ulosottoon ja he ovat asian varmistaneet että kaikki ok.
Olen tarkistanut omat luottotietoni ja positiivisen luottotietorekisterin, eikä niissä ole maksuhäiriömerkintöjä.
Kuitenkin jos yritän maksaa jotakin klarnan laskulla niin tulee heti ilmoitus että ei onnistu, sama vaikkapa jos yrittää eläinläärilaskun ottaa esim. resurs bankin kautta ja jokusesta muustakin paikasta tullut heti kieltävä vastaus.
Säännölliset tulot on, mutta silti on tilanteita jolloin lisä maksuaika laskulle olisi tarpeen.
Voiko minulla siis olla jokin merkintä vielä jossain, mitä en itse näe?
Kokemuksia muilla vastaavasta tilanteesta?

Re: Miksi en saa luotolle?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.11.25 03:11:07

Koska sinulla on positiivinen luottomerkintä.

Päivämäärä:   8.11.25 03:18:44

"Koska sinulla on positiivinen luottomerkintä."
Voiko tuo merkintä olla, vaikkei sitä itse sieltä tiedoistaan näe?
Kauankohan sellaisen poistumiseen menee?

Päivämäärä:   8.11.25 03:28:39

Siellä lukee myös että "Luotonantajat eivät ole tilanneet tiedoistasi luottotietorekisteriotteita."

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   8.11.25 07:10:05

Tarkista vero.fi-sivun positiivinen luottotietorekisteri. Onko sinulla liikaa velkaa muuten?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.25 07:39:05

Eikös tuolta vero.fi näe myös ne jotka ovat tilanneet luottotiedot sinusta? Klarna nyt on ihan omituinen paikka, kun siellä tekoäly niitä päätöksiä tekee. Itsellä välillä ollut satoja euroja kk osamaksuja ja on lisää saanut, välillä ei ole mitään ja ei saa kuin 30 pv maksuaikaa.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   8.11.25 07:41:14

ootko jättänyt klarnan laskun maksamatta aiemmin?

Päivämäärä:   8.11.25 07:52:50

Minäkään en ainakaan joku vuosi sitten saanut klarnalta laskulle jostain syystä. Aina kaikki laskut maksanut ajallaan. Äiti sitten tilasi tavaran mun puolesta laskulle ja laittoi laskun mulle. En ole sen jälkeen kokeillut, ärsyttää koko klarna ja niiden palvelun kautta nettiostojen tekeminen on muutenkin ihan hemskutin ärsyttävää. Jos saman tuotteen saa kahdesta nettiliikkeestä ja toisella pakko maksaa klarnan kautta niin valitsen sen toisen :D

Päivämäärä:   8.11.25 08:38:25

Joo kuten sanoin ihme pulju. Mitään muuta velkaa ei ole kuin nuo osamaksut silloin tällöin. Ihan arpapeliä, eikä päätöksissä ole mitään logiikkaa.

Päivämäärä:   8.11.25 08:38:56

Walley toimii taas täydellisesti.

Päivämäärä:   8.11.25 08:56:35

Nyt kun olet saanut raha-asiasi kuntoon, niin eikö olisi fiksua ensin säästää ja sitten ostaa? Noissa luotoissa valuu rahaa ihan turhaan kankkulan kaivoon. Ja vaikka nyt on työtä, niin jos syystä tai toisesta jossain vaiheessa ei ole, niin noiden luottojen kanssa on äkki siinä vaiheessa liemessä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.11.25 09:14:26

Klarnalla ei taida mennä korkoa 3 tai 6 osassa maksettaessa?

Lähettäjä: Tipu 
Päivämäärä:   8.11.25 09:56:21

Yrityksillä on omia rekistereitä ja asiakkaansa saa valita.

Päivämäärä:   8.11.25 09:57:48

? Eikä mitään muitakaan maksuja? Joka tapauksessa on fiksumpaa ensin säästää ja sitten ostaa. Ei toisinpäin.

Lähettäjä: Jaaneli 
Päivämäärä:   8.11.25 10:03:06

Tarkista luottotietosi molemmilta luottoluokittajilta. Suomen asiakastieto ja toista en tähän hätään muista. Jos siellä näkyy jotain, otan ulosoton tiedot (eli kaikki maksettu) ja toimita se noihin. Neuvovat kyllä. Kun niistä on merkinnät pois, saat luottoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.