Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Päivääkään en vaihtaisi pois...

Lähettäjä: Jasmin 
Päivämäärä:   7.11.25 15:07:40

Onko oikeasti paljonkin ihmisiä, jotka todella ajattelevat noin että päivääkään en vaihtaisi pois.

Tuntuu, että Minulla on jopa vuosia joita voisin vaihtaa pois.

Re: Päivääkään en vaihtaisi pois...

Lähettäjä: yx 
Päivämäärä:   7.11.25 15:13:28

Kyllä mä vaihtaisin, lähes koko nuoruuteni ja myös suuren osan aikuisuutta.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   7.11.25 15:14:05

Yli puolet elämästäni joutaisi vaihtoon.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   7.11.25 15:29:52

Vaihtaisin myös muutaman vuoden...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.25 15:46:13

Kyllähän se siltä tuntuu, että kaikkea ei olisi tarvinnut.. mutta nyt tässä kohtaa en olisi jos en olisi kipujen kautta oppinut elämään. Ajattelen siis, että näin sanoo ihminen joka on päässyt ehkä pitkäänkin jatkuneen pahimman yli ja katselee nyt elämää ilman sen kummempia vaatimuksia, ulkoisia odotuksia, kiitollisena siitä mitä hyvää sisimmässä on tapahtunut. Kasvutarina vaikeuksien kautta voittoon.

Päivämäärä:   7.11.25 15:48:56

Ne huonot ajat opettavat meille tärkeitä läksyjä. Olen onnellinen, että olen selvinnyt huonoista ajoista ja nyt on parempi kausi menossa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.11.25 15:50:15

Tottakai kaikki kuolemat ja tapaturmat ja sairaudet haluaisi lähipiiristä vaihtaa, mutta tottakai elämä olisi sitten aivan erilaista ja asiat menneet jollakin toisella tapaa. Varmasti aina on jotain, mitä tahtoisi muuttaa, mutta ei se enää sitten olisi just mun oma elämä.

Päivämäärä:   7.11.25 16:11:34

Ehkä toiset tosiaan ajattelevat, että alamäet ja pohjat tarjoavat perspektiiviä, mikä saa arvostamaan isoja ja pienempiäkin iloja eri tavalla. Tasainen elämä olisi… Noh, tasaista ilman suurempia tunteita mihinkään suuntaan.

Itsekin olen tavallaan tätä mieltä, vaikka joitakin hetkiä on, jotka voisin silti vaihtaa pois.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   7.11.25 16:11:52

Kyllä omalla kohdalla pienempi määrä vastoinkäymisiä olisi riittänyt. Kunnes parempi elämän jakso koittaa, aion ottaa siitä kaiken irti ja asettaa rimaa edelleenkin sinne minne haluan. Toivottavasti se vielä koittaa.

Toisaalta tässä oppinut vuosien varrella tunnistamaan niiden läheistenkin ihmisten sanahelinän ja tietyn välinpitämättömyyden. Osaan jättää heidän sanomisensa eri tavalla omaan arvoonsa.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   7.11.25 16:14:34

Kyllä se tuntuu väärältä siinä vaiheessa, kun olet ollut iloinen ja kiitollinen omasta terveydestä. Sitten sairastut tai loukkaannut vakavasti ja muut ihmiset tulevat sanomaan sinulle, että opitpa nyt arvostamaan terveyttä. Juu, kun sitä voi olla kiitollinen monista asioista vaikkei kuuluta sitä jatkuvasti kaikelle kansalle...

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   7.11.25 16:49:10

Mulla ei kyl ole päivääkään jota en mielihyvin vaihtaisi pois :/

Päivämäärä:   7.11.25 17:11:01

En vaihtaisi päivääkään pois. Jokainen sattuma ja vastoinkäyminen tulee jonkin tarkoituksen kanssa vastaan. Oma elämä ei todellakaan ole ollut ruusuilla tanssimista, ja edelleen on elämässä asioita jotka voisivat olla paremmin. Silti en haluaisi olla kukaan muu tai elää kenenkään muun elämää.

Päivämäärä:   7.11.25 17:14:29

Sen ajatus ei ole se, että kaikki päivät on olleet hyviä ja ne on ollut kiva kokea, vaan että ilman niitä ei olisi kuka on. Jos jotain päiviä ottaisi pois, mistä tietää kuka olisit?

Ehkä olisin parempi jos poistaisin kokemani erittäin brutaalin seksuaalisen väkivallan. Mutta voinko olla varma? Ilman sitä en ehkä olisi päätynyt lukemaan traumasta niin paljon, tajunnut miten pahasti lapsuuteni traumatisoi minut, ja lähtenyt korjaamaan niitä vaurioita. Ehkä olisin oikeasti tätäkin huonovointisempi ilman sitä. Ja en ehkä osaisi yhtä hyvin käsitellä lähipiirini traumaattisia kokemuksia ilman sitä kokemusta.

En uskaltaisi ottaa sitäkään pois. Mielelläni vilkaisisin mitä elämä olisi ilman sitä, mutta ilman mahdollisuutta kurkistaa en vaihtaisi niitäkään päiviä pois.

Päivämäärä:   7.11.25 18:02:35

Vaihtaisin koko elämäni. En tänne pyytänyt tulla enkä täällä halua olla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.