Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tupakoitko raskaana? Entä äitisi?

Lähettäjä: Galluppi 
Päivämäärä:   7.11.25 00:13:16

Omantunnon kysymys. Oletukseni on että kukaan ei oo polttanut. Ehkä jonkun äiti tai mummo poltti mutta itse ei. Mietin vaan että olenko ainoa joka a itse poltti ja b jonka äiti poltti ja c jonka mummo ehkä poltti raskaana (ainakin oli tupakoitsija).

Onko tullut jotain terveysongelmia?

Ennen tämä oli tietääkseni yleistä. Onneksi nykyään ei.

Re: Tupakoitko raskaana? Entä äitisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.25 00:34:24

En ole ollut raskaana enkä tupakoi mutta hyvä ystäväni oli kymmenkunta vuotta sitten raskaana ja tupakoi joka päivä. Hiukan vähensi, olikohan askista puolikkaaseen. Lapsi on autistinen ja pahemmanpuoleinen adhd sekä liuta allergioita. Tiedä sitten mikä johtuu mistäkin.

Lähettäjä: Caramel 
Päivämäärä:   7.11.25 01:33:57

Äitini tupakoi läpi koko raskauden, päivittäin ja paljon. No minä taas olen pienestä asti oikeastaan ollut yksi tervesongelma ihmisen muodossa, sairaala on kuin toinen koti :D Löytyy autoimmuuniongelmia, sydänvika (leikattu jo lapsena ekan kerran, mutta ei saatu kokonaan korjattua), niveliä tuhoava sairaus (ekan tekonivelen sain 25 vuotiaana), allergioita pitkä lista jne jne, mutta en nyt tiedä johtuuko yhtään mikään sairauteni tai allergiani äitini tupakoinnista, tuskinpa. Luulen että olen ihan muista syistä tällainen ’maanantaikappale`. Olen äitini ainoa lapsi, joten ei ole sisaruksiakaan vertailuksi. Äidin äitini on myös ollut kovan luokan polttaja, en jaksa uskoa etteikö olisi tupakoinut myös äitiäni odottaessa.
Itse en tupakoi, mutta edellä mainitusta syystä ei myöskään ole eikä tule omia lapsia. Näillä terveysongelmilla en voisi olla niin hyvä äiti lapselle, millainen halusisin olla ja millaisen lapsi ansaitsisi.

Lähettäjä: Kopio 
Päivämäärä:   7.11.25 01:47:21

En polttanut itse, mutta äiti poltti ja saattoi myös juoda. Ei vaikutuksia. 3 lapsi meni kesken RV 23 ja 4 lapsi sai kovan keuhkokuumeen josta astmaatikkona kärsii vieläkin. Että älkää polttako !

Lähettäjä: Kkk 
Päivämäärä:   7.11.25 02:00:37

En, ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.