|
Lähettäjä: Hei
Päivämäärä: 6.11.25 16:49:50
Olen ollut jo jonkin aikaa työttömänä, ja vaikka haen aktiivisesti töitä koko ajan, ei ole löytynyt. Mietin, että ehkä jokin palkaton harjoittelu voisi auttaa, cv:n aukko täyttyisi ja niin edelleen. Minulla on siis hyvin vähän työkokemusta vasta, mikä on tässä työttömyystilanteessa todella iso miinus.
En ole vielä ollut yhteydessä työkkäriin, koska aloin ensin pohtia, mihin yritykseen voisi edes päästä. En siis halua, että osoitan kiinnostusta ja päätyisin johkin täysin oman koulutukseni ulkopuolelle jäämään paikkaan tai jotain sellaista.
Olen kovasti googletellut ja minusta tuntuu, että kaikkialla puhutaan vain opiskelijaharjoitteluista tai (esimerkiksi valtion virastojen kohdalla, joista osa olisi teoriassa koulutuksellani mahdollisia työpaikkoja) korkeakouluopiskelijoista. Samoin kaikki avoimet harjoitteluhaut ovat sellaisia, että harjoittelun ehto on opiskelijastatus. Eli siis ovatko kaikki paikat, joiden työtehtävissä vaaditaan vähän korkeampaa koulutusta mahdottomia päästä?
Täällä kun on kaikenlaisia ihmisiä ja varmaan paljon erilaisia työpaikkoja, otetaanko teidän alalle työharjoittelijoita, jotka eivät ole opiskelijoita? Tai onko jollain omaa kokemusta tai lähipiiristä? Minä tiedän, että kierrätyskeskuksiin ym. pääsee pitkäaikaistyöttömiä, mutta en usko että vielä sovellun sellaiseen ja toki haluaisin löytää paikan, joka auttaisi työllistymään. Eli siis ihan tavallisen yrityksen/firman.
Ymmärrän tietysti, että palkatonkin harjoittelija vie resursseja, kun pitäisi ohjata, mutta jotenkin silti ajattelin, että sellainen voisi olla realistinen vaihtoehto, mutta olenko ihan väärässä?
|