Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huoltoukkojen yleisavain

Lähettäjä: ere 
Päivämäärä:   5.11.25 18:36:07

Tuli toisesta ketjusta mieleen, kun aloittajalle oli kyllä ilmoitettu, että ollaan tulossa tsekkaamaan tilanne, mutta eivät itse olleet viitsineet katsoa postejaan, että olisivat tienneet käynnistä.

Mutta vaikka olisikin etukäteen ilmoitettu, että "käymme kaikki asunnot läpi keskiviikon ja perjantain välillä klo 8-16, tulemme yleisavaimella jos asukas ei ole kotona", mutta olet silloin alasti lojumassa peiton alla eikä vain huvita nousta ylös, niin onko pakko nousta avaamaan ovi? Onhan heillä yleisavain, joten pääsevät kyllä ovesta ilman minuakin.

Jostain syystä minun asuntooni rynnitään aina siihen aikaan, että olen nukkumassa. Aina. Joka kerta. Vaikka olisin ilmoittanut, että tulkaa mieluiten ennen klo X tai klo Y jälkeen, kun vuorotyön vuoksi muulloin olen nukkumassa. Saa siis tulla kun en ole kotona, mutta vihaan tuota, että on pakko runkata ovikelloa ja herättää minut. Samaa on valittanut vuorotyötä tekevä naapurini. Vaikka hän oli laittanut sähköpostia ja oveensa lapun, että milloin ei saa tulla, niin oli rynnitty möykkäämään juuri kun hän oli yövuoron jälkeen nukkumassa.

Minun asuntooni on rynnitty jopa ennen ilmoitettua aikaa, esim. klo 7.15 kun pitäisi tulla vasta klo 8. Tai joskus vasta klo 17.15, vaikka enää klo 16 jälkeen ei pitäisi tulla.

Vuorotyöläisenä ärsyttää, kun ovikelloa rämpätään kun olen nukkumassa. Joten onko pakko nousta? Haittaako se ketään, vaikka näkisivätkin, että olen peiton alla köllimässä? Mikä pakko minun on nousta, kun heillä on se yleisavain? Eivät kuitenkaan koskaan odottele oven takana sen vertaa, että ehtisin nousta, pukea ja mennä ovelle. Parhaimmillaan ovikelloa on vain rämpytetty ja tultu saman tien ovesta, joten eikö se jo ole merkki siitä, ettei sillä ole väliä, onko asukas paikalla avaamassa oven vai ei?

Re: Huoltoukkojen yleisavain

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   5.11.25 20:15:41

Miten usein näitä huoltotöitä tehdään, kun on tämmöinen ongelma nämä käynnit. Ja tarkoitan molempien viestiketjujen kirjoittajia. Oon saanu joka kerta tiedon etukäteen tulossa olevasta huollosta ja ilmoittanut heti asunnossa olevasta sitä puolustavasta koirasta. Tarvittaessa olen poikennut töistä sen verran kotona että huoltokäynti on tehty jos sopivaa aikaa ei ole löytynyt muuten. Pärjättiin hyvin myös putkirempan aika. Ei tulisi mieleenkään vaikeuttaa toisten työtä.

Miten usein aloittajan luona ramppaa huoltomies? Laita lappu oveen, että älä soita ovikelloa vaan tule avaimella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.25 20:20:28

”Miten usein näitä huoltotöitä tehdään, kun on tämmöinen ongelma nämä käynnit.”

Me ollaan asuttu nykyisessä kaksi vuotta ja nopealla matikalla käyntejä on ollut viisi. Kolme liittyen valokuituun ja kaksi liittyen nuihin ovien takuutarkastuksiin. Hetki ennen meidän muuttoa ovet vaihdettiin.

Neljästä aiemmasta käynnistä lappu tullut noin viikkoa etukäteen, jolloin olen kerennyt järjestellä omat kuviot siten, että olen kotona. Mulla siis liukuva työaika ja etätyömahdollisuus, joten ei ole ollut ongelmia. Kerran nappasin huoltoukot tuosta taloyhtiön pihalta meillä käymään ennen kuin alkoi palaveri. Tämä viimeisin tuli nyt max kahden päivän varojalla, joka mielestäni ei ole riittävä.

-toisen ap

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   5.11.25 20:25:58

Huoltomies tulee sisään sillä yleisavaimella, jos on sovittu huoltokäynti eikä ovea avata. Nukkuvat asukkaat ovat ihan tavanomaisia, turha stressata.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.