Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä auttaa yskään?

Lähettäjä: voimat loppu 
Päivämäärä:   5.11.25 14:04:39

Sairastin alkuvuonna jonkun influenssan tmv flunssan jonka jälkeen minulle tuli pitkäkestoinen yskä.. Toki pienet lapset toi päiväkodista vähän väliä uusia tauteja joten yskä alkoi aina vaan uudestaan joka taudin jälkeen. Silloin työterveys antoi reseptin johonkin kortisonipitoiseen sumutteeseen (inhalaattori) mutta en kokenut siitä suurta apua

Kesällä olin taas tosi pahassa flunssassa ja kävin lekurissa. Keuhkot kuvattiin ja sain antibiotin keuhkokuumeeseen (keuhkokuumeen merkkejä kuvassa ja lisäksi keuhkot osittain jotenkin painuneet). Kuurin jälkeen yskä oli taas hetken pois mutta päiväkodin jatkettua syksyllä alkoi taas flunssakierre ja joka taudin aikana/jälkeen kova yskä. Kävin syyskuussa keuhkokontrollista ja sieltä ei tullut mitään sanottavaa eli keuhkot kunnossa.

Nyt mä olen taas ollut flunssassa ja aivan jäätävä yskä.. Iltaa kohden pahenee ja saatan yskiä tunnin putkeen ihan jatkuvasti niin että tulee pissat housuun ja oksennusrefleksi.. Yskä on alkuun limainen mutta loppua kohden sellaista kuivaa, kutisevaa ja ärsyttävää.

Onko vinkkejä mikä tähän auttaa?? Juon hunajavettä, puhallan pulloon. Otan sitä kortisonia inhalaattorista jne..

Re: Mikä auttaa yskään?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.11.25 14:11:39

Ventoline.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.11.25 14:17:39

Lääkäriltä resepti yskänlääkkeeseen. Poika sai sellaista kerran joka hillitsee yskänärsytyksen.tunnetta. Hänellä oli kerran yskä jossa oli kova yskänärsytys .
Itsellä taas auttanut reseptilääke joka avaa keuhkoputkia.
Yskänlääkkeet hyviä apuja kun yskä oikeasti paha.

Lähettäjä: voimat loppu 
Päivämäärä:   5.11.25 14:20:40

Ainoa josta olen saaanut apua oli cocillana jota äitini tarjoili mutta viimeksi lääkärissä käydessä en saanut reseptiä siihen vaikka kyselin..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.11.25 15:06:41

Hunaja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.25 15:42:36

Yskänlääke jossa on kodeiinia. Siis oikeaa kodeiinia, ei mitään codetabseja. Professorin yskänlääkettä saa ainakin isoista apteekeista ihan hyllystä.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   5.11.25 15:44:32

Astmalääkkeet, Mustanparran yskäntipat (tai vastaava missä tosiaan kodeiinia) ja Montelukast.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   5.11.25 15:48:05

Itselläni auttanut wello2 höyryhengityslaitteella harjoittelu ja pullopuhallus. Googlella löytyy.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.11.25 15:48:39

On niin epäreilua ettei Codesan compia saa, oli ainut mikä auttoi oikeasti. Itse jemmaan pullonpohjia hätätilanteita varten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.25 16:52:52

"Yskänlääke jossa on kodeiinia."

Resipect. Usein saa vain tiskin alta jos paikkakunnalla on väärinkäyttöä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.