|
Lähettäjä: voimat loppu
Päivämäärä: 5.11.25 14:04:39
Sairastin alkuvuonna jonkun influenssan tmv flunssan jonka jälkeen minulle tuli pitkäkestoinen yskä.. Toki pienet lapset toi päiväkodista vähän väliä uusia tauteja joten yskä alkoi aina vaan uudestaan joka taudin jälkeen. Silloin työterveys antoi reseptin johonkin kortisonipitoiseen sumutteeseen (inhalaattori) mutta en kokenut siitä suurta apua
Kesällä olin taas tosi pahassa flunssassa ja kävin lekurissa. Keuhkot kuvattiin ja sain antibiotin keuhkokuumeeseen (keuhkokuumeen merkkejä kuvassa ja lisäksi keuhkot osittain jotenkin painuneet). Kuurin jälkeen yskä oli taas hetken pois mutta päiväkodin jatkettua syksyllä alkoi taas flunssakierre ja joka taudin aikana/jälkeen kova yskä. Kävin syyskuussa keuhkokontrollista ja sieltä ei tullut mitään sanottavaa eli keuhkot kunnossa.
Nyt mä olen taas ollut flunssassa ja aivan jäätävä yskä.. Iltaa kohden pahenee ja saatan yskiä tunnin putkeen ihan jatkuvasti niin että tulee pissat housuun ja oksennusrefleksi.. Yskä on alkuun limainen mutta loppua kohden sellaista kuivaa, kutisevaa ja ärsyttävää.
Onko vinkkejä mikä tähän auttaa?? Juon hunajavettä, puhallan pulloon. Otan sitä kortisonia inhalaattorista jne..
|