Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko oikein? (työstä)

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   5.11.25 10:58:12

Olen siivooja. Minulle on merkitty sovellukseen tälle päivälle kaksi kohdetta, joita olen siivonnut jo pidempään. Menen toiseen kohteeseen ja siellä ilmoitetaan et sopimus on purettu ajat sitten alkaen tästä kuusta, eikä mulle oo ilmoitettu mitään. Kuuluuko tosta maksaa mulle palkka kun menin kuitenkin kohteeseen, se luki mulla työsovelluksessa, ja mulle ei oltu ilmoitettu et tuon kohteen siivous päättyisi?

Re: Onko oikein? (työstä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.25 11:00:47

Kyllä, sovitut vuorot on maksettava.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.11.25 11:01:28

Tietenkin kuuluu maksaa palkka jos se on sinulle sovellukseen merkattu työtehtäväksi. Ei ole sinun mokasi, jos et ole sopimuksista ja työsuunnittelusta vastuussa.

Päivämäärä:   5.11.25 11:03:25

Menet vaikka sitten pomosi toimistoon istumaan siksi aikaa, että työvuoro kuluu. Jos lähdet vapaaehtoisesti kotiin, hyväksyt, että vuoro annetaan sinulle vapaaksi.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   5.11.25 11:05:52

Näin menee että maksetaan kun työvuoro on merkitty mutta tietenkin pitää olla "töissä ".

Lähettäjä: justiina 
Päivämäärä:   5.11.25 11:09:39

Tietenkin kuuluu maksaa sovittu vuoro. Huomaa tuo että jos olet paikalta poistunut kotiisi niin tämä ei välttämättä päde. Voit tosiaan mennä toimistolle istumaan työvuoron ajaksi, olet "töissä" ja käytettävissä.

Ennen kaikkea, muista ottaa kuvakaappaus perutusta vuorosta sekä aikaisemmista toteutuneista. Näin siksi että sulla on todistusaineistoa jos ta alkaa ryppyillä. Saat siis todistusaineistoa myös siitä että olet siivonnut kohdetta säännöllisesti. Tällä voi olla yllättävän paljon merkitystä. Ja jos et kuulu liittoon niin liity nyt, välittömästi.

Päivämäärä:   5.11.25 11:38:10

Toimisto on jossain 20km päässä ja tonne kohteeseenkaan en voinut jäädä odottelemaan. Toki pihalla oisin voinut pari tuntia seistä mut en usko et se auttaisi mitään kun tää pulju muutenkin kusettaa työntekijöitä minkä kerkeää koska suurinosa työntekijöistä on ulkomaalaistaustaisia ja he ei ymmärrä oikeuksiaan. Ite oon ollut syrjäytynyt ja vähän sama homma etten ymmärrä. Kaikki normaalit ihmiset tuolta tuntuu häippäsevän äkkiä pois.

Oon siivonnut tota kohdetta jo pari vuotta.

Päivämäärä:   5.11.25 11:40:35

Eikä mulle myöskään makseta kohteesta toiseen liikkumisesta palkkaa, eli omalla ajalla oon kuitenkin tonne kohteeseen pyöräillyt. Joskus myös on käynyt niin et en oo päässyt sisälle kohteeseen koska siellä ei oo ketään paikalla, ja kun oon pomolle soittanut niin se sanoo et mene sit huomenna koittamaan jos pääset sisälle. Harmittaa käyttää omaa aikaa ja energiaa ympäri kyliä pyöräilyyn.

Päivämäärä:   5.11.25 12:12:41

Ota omista oikeuksista selvää ja pidä niistä kiinni. Ei tuollainen vetele, että menet paikalle, et pääse tekemään töitä ja pomo sanoo, että mene huomenna.

Päivämäärä:   5.11.25 12:28:33

Mitä esihenkilö käski tehdä, kun ilmoitit että sinulla on vuoro paikkaan, jossa työntekijät ilmoittivat, että siivoussopimus on purettu?

Lähettäjä** 
Päivämäärä:   5.11.25 12:34:11

Tottakai kuuluu, työnantajan mokahan tuo on, ei sinun.

Päivämäärä:   5.11.25 12:50:04

Kysyi vaan että oliko siivouskamat vielä siellä kohteessa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.