Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En halua enää naimisiin.

Lähettäjä: Tyhjä olo 
Päivämäärä:   4.11.25 15:19:01

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä n 25v, koko aikuisikä. Nuorempana ajattelin, että mennään naimisiin ja yksi lapsi olisi ehkä paikallaan.

Vuosien aikana tuli vakavaa sairastumista, rahasta puute ja keskimääräistä enemmän mutkia. Hän on ollut minulle aina se oikea.

Petyin kun kosintaa ei tullut, ja ihan viime vuosiin kerroin miten tärkeää olisi minulle. Hän ei koskaan tehnyt sille mitään.

Ollaan tässä remontoitu monta asuntoa, ja kerätty pääomaa. Piti nykyisen jälkeen hankkia se loppuelämän koti. En enää haluakaan. Katson, että pitäisi olla naimisissa kaikkien juridisen juttujen ja perintöjen takia. Ja kun ei olla niin nyt ei tunnu enää kivalta hankkia yhteistä kotia. Mietin muuttavani takaisin lapsuudenkotiin äitini kanssa. Kun lapsia ei ole, eikä avioliittoa en koe enää olevani vastuussa siitä puolisosta. Vain siitä, että itsellä olisi paremmin.

Olen ajatellut, että mies saa hankkia itselleen mitä haluaa. Itse en siihen enää osallistu rahallisesti. Katsoo sitten miten viihtyy muuten yhdessä.

Kun kuvitelma perheonnesta on menetetty niin moni asia alkoi tuntua turhalta. Meillä on moni asia huonosti. Hän ei puhu, hän ei koske. Ihan jotenkin loppu tähän turhaan kivirekeen. Hänessä on puolensa, ja mm tukee mitä pystyy.

Eikai tässä kohtaa ole enää isoa velvollisuutta toisen tyytyväisyydestä?

Re: En halua enää naimisiin.

Lähettäjä: Leia 
Päivämäärä:   4.11.25 15:34:46

Eli rakkaus on sammunut. Miksi ihmeessä olla silloin enää yhdessä? Ihan teidän molempien kannnalta olisi varmasti parempi vaan nyt erota. Ei sitä tunteen puutetta sitä naimisiin meneminen olisi varmasti pelastanut.

Kaikille naimisiin meneminen ei ole tärkeää ja miehesi taitaa kuulua siihen ihmisryhmään. Itsekään en ole koskaan kokenut naimisiin menemistä yhtään oleelliseksi asiaksi tai ns omaksi jutuksi, vaikka yli 30 vuotta ollaan oman miehen kanssa oltu onnellisesti yhdessä ja rakennettu talo, perhe jne

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.25 15:39:31

Miksi sinulla olisi velvollisuus pitää mies tyytyväisenä? Pitääkö mies sinut tyytyväisenä velvollisuudentunteesta?

Päivämäärä:   4.11.25 15:40:05

Ei rakkaus ole sammunut. Kyllä minä häntä rakastan edelleen.

Lähettäjä: Riia 
Päivämäärä:   4.11.25 15:40:48

LähettäjäLeia
Päivämäärä4.11.25 15:34:46

Eli rakkaus on sammunut. Miksi ihmeessä olla silloin enää yhdessä? Ihan teidän molempien kannnalta olisi varmasti parempi vaan nyt erota. Ei sitä tunteen puutetta sitä naimisiin meneminen olisi varmasti pelastanut.

Tämä

Päivämäärä:   4.11.25 15:41:15

Mitä se rakkaus käytännössä tarkoittaa? Mikä oli tämä kivireki, josta puhuit?

Mitä teidän _parisuhde_ on, jos mies ei puhu eikä koske?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   4.11.25 15:45:07

Mulle paistaa tästä läpi joku katkeruus. Jos et halua naimisiin tai asua miehen kanssa, se on aivan ok. Jos et halua olla miehen kanssa, se on ok, mutta pitäisi olla selkärankaa sanoa se pitkäaikaiselle puolisolle eikä heittää päätöstä pelkästään hänen niskaan.

Päivämäärä:   4.11.25 15:49:03

Kyllä mä olen hänelle kertonut nämä asiat. Etten halua enää naimisiin, enkä todennäköisesti ostaa yhteistä kotia. Että ostaa itse itselleen.

En ehkä enää niin kaipaa parisuhdetta. Olen ollut ilman sitä niin pitkäänkin, että melko kaverillinen suhde on minulle ihan ok.

Päivämäärä:   4.11.25 15:58:57

Jos kaikki on ok, miksi sitten haaveilet erosta?

Päivämäärä:   4.11.25 16:04:20

Enhän mä tässä eroamassa ole. En vain enää haaveile yhteisestä kodista.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   4.11.25 16:05:01

Eli erotiikkaa ei ole ollu vuosikausiin, miehen takia. Miksi jäädä suhteeseen jossa ei saa mitä haluaa?

Päivämäärä:   4.11.25 16:10:02

Oletko kertonut miehelle, että haluat muuttaa äitisi luo asumaan? Mitä mies oli siitä mieltä?

Päivämäärä:   4.11.25 16:16:11

Ei hän sanonut siihen oikein mitään. Välimatkaa ei juuri ole, joten sikäli ei vaikuta. Meillä ei ole ollut vuosiin nytkään kunnon yhteistä kotia. Lähinnä varastokämppä, kun on laitettu muita kuntoon. Piti muuttaa yhdessä uuteen, mutta se meneekin nyt myyntiin. Elämä ei edes kovasti muuttuisi sillä, että asuisinkin varsinaisesti lapsuudenkodissani.

Päivämäärä:   4.11.25 16:18:46

Okei, eipä siinä sitten muuta kuin äidin kanssa selvittelemään muuttoasioita.

Päivämäärä:   4.11.25 16:34:23

Mun mielestä kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Jos äidilläsi on omakotitalo ja monethan haluaa vanhoille päivilleen kotiin avustajaakin niin muutat sinne. Äiti rakastaa varmasti siinä missä mies ei todellakaan niin varmasti. On myös järkevämpää että ylläpidät rahoillasi tulevaa perintöäsi eikä niin että ylläpidät rahoillasi jonkun miehen taloutta joka ei ole halunnut sitoutua sinuun.

Voit kyllä vähän syyttää itseäsi. Sulta on mennyt elämä hukkaan miehen kanssa joka ei välitä sinusta kun olisit voinut saada oikeasti rakastavan miehen ja oman lapsen jos olisit jättänyt sen aikoja sitten. Mutta vielä voit saada onnellisen vanhuuden kun jätät sen kivirekesi.

Vaan et taida pystyä kun et ole tähänkään saakka pystynyt. Varmaan pitää katkeruuden vielä kertyä. Ehkä sitten joskus.

Päivämäärä:   4.11.25 16:34:57

Lapsuudenkotiin voin aina mennä. En tiedä haluanko pidemmän päälle asua äitini kanssa, mutta en nyt tähän väliin mitään omaakaan. En näe järkeä ostaa itselle osaketta tai okt yksinäni. Se on toki myös rahajuttu. Äidin luo mahtuu hyvin ja kulut pysyy kurissa.

Päivämäärä:   4.11.25 16:38:33

Mun äiti on tarjonnut taloaan mulle ja miehelle. Muuttaisi itse pienempää. Mies ei ole tästäkään innostunut. Vuosien aikana tuntuu ettei miehelle ole ikinä kelvannut mikään. Turhaan tässä sitten ihmettelen, kun voin tehdä myös kuten itse haluan.

Päivämäärä:   4.11.25 16:39:43

"Turhaan tässä sitten ihmettelen, kun voin tehdä myös kuten itse haluan."

Oikea asenne!

Päivämäärä:   4.11.25 16:40:11

En mä koe, että tässä olisi mennyt elämä hukkaan. Asiat nyt vaan menee kuten niin kuuluu. Mun ei vaan ollu tarkoitus saada lapsia yms juttuja. Ehkä saan joskus jotain muuta hyvää.

Päivämäärä:   4.11.25 16:42:36

Siis miten sinulla ei ole rahaa, jos olette rempanneet miehen kanssa monta asuntoa? Onko ne kaikki olleet miehen ostamia? Mitä sinulle jäi käteen tekemästäsi rempasta?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   4.11.25 16:46:58

Pirriä reikään vaan.

Päivämäärä:   4.11.25 16:51:05

On mulla rahaa ostaa asunto vaikka käteisellä nyt heti. En vain näe siinä järkeä. On fiksumpaa pitää raha mm osakkeissa. Ajattelin että metsää haluaisin ostaa lisää. Aina ei kannata laittaa omaisuutta seiniin,vaan pitää se tuottamassa. En koe tarviivani erillistä kotia yksinään. Vihaan asua pienissä osakkeissa. Okt taas ei mitään järkeä yksin.

Päivämäärä:   4.11.25 16:53:14

Kuulostat todella väsyneeltä, masentuneelta ja vähän katkeraltakin. Olet juuri herännyt siihen todellisuuteen, että et saa tältä mieheltä mitä olet halunnut. Olet uhrannut vuosia miehen kanssa työmaalla kohti et yhtään mitään.

Mene äidillesi, lepää, murjota ja märehdi aikasi ja katso sitten elämää uusin silmin.

Päivämäärä:   4.11.25 17:06:29

Olen oikeasti tosi väsynyt. Valitettavasti en ole perusterve ja siihen kuuluu rasituksensietokyvyn alentuneisuus. Tarvii lepoa enemmän.

Masentunut tai katkera en ole. Olen surrut jo aikani, ja nyt on enemmän ole ettei enää tarvii. Koska olen luopunut noista haaveista. Nyt olen sopinut mm tallia, tapaamisia, töitä kysymättä kertomatta miehelle etukäteen. Vain sitten ilmoitan etukäteen. On ihan mukavaa elää omien juttujensa kanssa, ja miettiä mitä haluaisi. Se olin minä kun tein niitä yhteisiä haaveita. En koskaan mieheltä kuullut oma-aloitteusesti mitä haluaa, enkä oikein kysymälläkään.

Päivämäärä:   4.11.25 17:59:28

Kuulostaa hyvältä suunnalta elämällesi.

Päivämäärä:   4.11.25 18:02:37

Tajusin että mulle on ihan vierasta että toinen ilmaisee mitä haluaisi. Olen sitä kyllä kaivannut. Ajattelen että mies on ollut aina jotenkin masentunut tms. Hän kävi terapiassa aikanaan monta vuotta. Se kyllä auttoi, mutta nyt tilanne on ollut pitkään taas huonompi.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   4.11.25 18:08:52

Sanoit että mies on ollut sinulle aina se oikea. Mutta onko enää? Ansaitset onnea elämääsi. Kuulostaa että olet ehkä matkalla kohti eropohdintoja. Voithan muuttaa ensin äitisi luo ja miettiä, haluatko sitten enää suhdetta edes jatkaa.

Päivämäärä:   4.11.25 18:11:35

Oliko se mies koskaan sinulle oikea, vai oletitko vain ja mies ei koskaan sanonut mitään?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   4.11.25 18:16:05

kyllä tuo on silkkaa ajattelemattomuutta, ettei mies ole vienyt elämänkumppaniaan vihille, tai muutenkaan pidä hyvänä.

Päivämäärä:   4.11.25 18:21:08

Samoin koen. Tai jotain kyvyttömyyttä. Olen kyllä useasti kertonut, että haluan naimisiin ja haluan että mm halataan. Halaa sentään välillä.

Onhan se omaakin kyvyttömyyttä, ettei ole luopunut haaveista jo aiemmin. On halunnut uskoa. Hän on periaatteessa kiltti ihminen, hoitaa työnsä ja mm koiraa hoitaa hyvin.

Päivämäärä:   4.11.25 18:23:12

Ei sinun olisi tarvinnut luopua haaveistasi, vaan tästä miehestä.

"Hän on periaatteessa kiltti ihminen, hoitaa työnsä ja mm koiraa hoitaa hyvin."

Mitä tekemistä tällä on minkään kanssa?

Päivämäärä:   4.11.25 18:27:32

On paljon miehiä, jotka ei hoida työtään, eivät ole kilttejä eläimille tai ovat inhottavia kotona. Se olisi ollut ihan kauheaa.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   4.11.25 18:28:59

Olet kiintynyt mieheen, välität hänestä mutta romanttiset tunteet ovat kadonneet. Kuulostaa siltä että kummaltakin osapuolelta. Teistä kumpikaan ei ole tähän mennessä halunnut nostaa kissaa pöydälle, joten sinun on aloittaja se tehtävä. Älä odotuta itseäsi yhtään enempää, vaan hallitse itse elämääsi. Vaikka se tarkoittaisikin sitä, että muutat äidillesi.

Nämä ei ole helppoja päätöksiä, jos kokee ettei suhteessa ole mitään suurempaa kitkaa. Mutta ero voi silti olla oikea päätös.

Päivämäärä:   4.11.25 18:31:13

Aloittaja ei varmaan ole siinä kunnossa, että voi miettiä mitään eroa. Mutta kunhan hän siirtyy äitinsä luo asumaan, loppu hoitunee itsestään.

Päivämäärä:   4.11.25 18:33:43

En ihan ymmärrä mitä vikaa olisi asua kahdessa eri taloudessa? On sitten romantiikkaa tai ei.

Minusta tuo voisi olla hyvä ratkaisu. Mies ei ehkä innostu, koska sitten siellä kotona ei ole kuin pyykit.

Päivämäärä:   4.11.25 18:34:54

Ei siinä mitään vikaa olekaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.11.25 20:04:07

"Sulta on mennyt elämä hukkaan miehen kanssa joka ei välitä sinusta kun olisit voinut saada oikeasti rakastavan miehen ja oman lapsen jos olisit jättänyt sen aikoja sitten."

Tää oli aika julmasti sanottu, varsinkin kun ei ole kristallipalloa joka kertoisi miten oikeasti olisi käynyt. Ei läheskään kaikki löydä koskaan rakastavaa miestä ja aidosti hyvää parisuhdetta, eikä kaikki saa lapsia joko sopivan miehen puuttumisen takia tai muista syistä. Eli turhaa jossittelua.

Päivämäärä:   4.11.25 20:09:59

"Oliko se mies koskaan sinulle oikea, vai oletitko vain ja mies ei koskaan sanonut mitään?"

Tämä.

Päivämäärä:   4.11.25 20:11:28

Ihan totta. On minulla tässä ollut kuitenkin ihminen, joka on myös auttanut elämän haasteissa. Voi olla, että ilman häntä olisin ollut kokonaan yksinkin. Kyllä hänestä on minulle turvaakin ollut. Siksi edelleen hän on minulle tärkeä.

Päivämäärä:   4.11.25 21:52:42

Tajusin tässä senkin, että mies ei ole koskaan kysynyt minulta mitä haluan. Siis elämisestä yleensä.

Puhumattomuushan se on ongelma. Nykyään hän sanoo suoraan ettei halua puhua. Joskus myöhemmin. Sitä ei koskaan tule. On epäreilua tämäkin minusta.

Kaikki mikä on ollut minun kanssa on ollut hänelle jotenkin vastenmielistä.

Päivämäärä:   4.11.25 21:56:17

Kukaan ei ole pakottanut häntä olemaan sinun kanssasi. Hän on ihan itse vastuussa siitä, että on järjestänyt elämänsä niin vastenmieliseksi.

Päivämäärä:   4.11.25 21:58:55

Eikä kukaan pakota aloittajaa olemaan ihmisen kanssa joka ei häntä selvästi halua tai arvosta.

Päivämäärä:   4.11.25 22:01:29

Joo, ihan totta. En taida edes tuntea häntä kovin hyvin. Sillai syvemmin. Lapsipuheisiinkin aikanaan totesi vain, että siskonpoika riittää hänelle, eikä hänen kaverillakaan x ja y ole lapsia. Että se on ok. Ei häntä kiinnostanut yhtään mitä minä ajattelen.

Päivämäärä:   4.11.25 22:02:53

Tässä on vuosien aikana ollut paljon muuta isoa ongelmaa. Itsellä ja läheisillä. Ei ole kovasti edes voinut miettiä mitä itse haluaa. Saati voimia erota.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.11.25 22:04:50

Lusikat jakoon ja etsimään parempaa parisuhdetta

Päivämäärä:   4.11.25 22:05:32

"Lapsipuheisiinkin aikanaan totesi vain, että siskonpoika riittää hänelle, eikä hänen kaverillakaan x ja y ole lapsia. Että se on ok. Ei häntä kiinnostanut yhtään mitä minä ajattelen."

Ilmeisesti et halunnut itsekään lapsia silloin kovinkaan paljon, kun kerran tämä ei ollut ongelma?

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   4.11.25 22:07:45

"Petyin kun kosintaa ei tullut, ja ihan viime vuosiin kerroin miten tärkeää olisi minulle. Hän ei koskaan tehnyt sille mitään."

Reilut parikymmentä vuotta puhuit, että naimisiinmeno olisi tosi tärkeää, mutta kuitenkaan avioliiton puute ei vaikuttanut siihen, mitä hänen kanssaan teet. Silloin sanasi ovat vain sanahelinää eikä niissä ole mitään konkretiaa.

Päivämäärä:   4.11.25 22:07:50

Kyllä se oli minulle ongelma. Mutta kuten sanoin, tässä on ollut paljon muuta. Sairautta yms todella isoa, joten esim omat lapsiajatukset ei ole edes voinut olla se päällimmäisin.

Päivämäärä:   4.11.25 22:09:20

Ei minun puheeni ole sanahelinää. Toinen ei vaan vastannut siihen ikinä mitään. Toinen jätti minut ihan yksin asian kanssa. Kieltäytyminenkin olisi ollut vastaus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.