| 

Lähettäjä: Väsynyt  
                Päivämäärä:   4.11.25 08:14:08 
                 @!#$ väsyneenä kirjoitan tätä tekstiä, unta takana 3 h ja töihin pitäs mennä. Mulla ollut ongelmia nukkumisen kanssa vuosia, joskus parikymppisenä muistaakseni viimeksi nukuin hyvin, olin aika aktiivinen ja tein fyysistä työtä. Nyt olen 32. Kummankin exän kanssa jossain vaiheessa meni hermo ja siirryin nukkumaan sohvalle. Keväällä -24 tää paheni niin pahaksi että heräilin kesken unien kun naapuri liikkui rappukäytävässä ja heräsin todella paniikissa. En tiedä onko jotain stressireaktiota, viimeisin exäni oli väkivaltainen ja kerran murtautui kotiini parvekkeelta kun nukuin. Alkoi viikonloput ja vapaat ahdistamaan kun tiesin taas että unta edessä max 5 h ja univelkaa on.  

Tapasin keväällä nykyisen mieheni ja ensimmäistä kertaa vuosiin nukuin kunnolla. Mies tekee yötöitä kotona, normaalisti tulee nukkumaan 9 kun minä nousen töihin. Välillä on vapaapäiviä arkisin tms niin silloin tulee viiden aikaan, ja esimerkiksi tänään heräsin siihen enkä saanut enää unta. Eli nyt on tullut tämä uniongelma takaisin. Viime aikoina miehellä on ollut kovaa työstressiä joka on varmasti vaikuttanut minuunkin. 

En tiedä mitä tekisi. Pitäiskö tehdä hänen työhuoneesta minulle makkari, haluaisin kyllä nukkua yhdessä mutta en jotenkin vaan enää pysty. Unilääkkeitä kokeiltiin minulle mutta ne ei sopinut. Piti ottaa sen verran aikasin ettei aamulla vaikuttanut autolla ajoon niin koko ilta oli pilalla. Jotain toisiakin kokeiltiin mutta rupesin unissa syömään jääkaappia tyhjäksi. Melatoniini ei auta. Käyn salilla ja työ on sellasta kevyttä, askeleita ja aktiivisuutta kyllä tulee päivän mittaan.  

Ikävä on kesää ja sitä aikaa kun pystyin nukkumaan hyvin miehen kanssa. Ongelmana on se heräily, nukahdan aika hyvin kellonajasta riippumatta. 
 |