Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun maailman polarisoituminen ahdistaa

Lähettäjä: kuusipuu 
Päivämäärä:   4.11.25 00:04:24

Voi kun tuntuu painavalta tämä ahdistus maailmasta taas tänään. Poliittinen pelikenttä tuntuu polarisoituneemmalta kuin koskaan ennen ja vastakkainasettelua on kaikkialla minne menetkin.

Tätä tapahtuu molemmin puolin; jokainen Facebookin kommenttikenttä on täynnä "vassarit taas itkee", "vassarit on loisia".. ja toiseen toiseen suuntaan kun jonkun mielipide tulkitaan heti "persuiluksi". Ja Yhdysvalloissa tilanne on selkeästi vieläkin rajumpi.

Jos haluat auttaa heikompiosaisia olet kommari - mutta jos pidät pienyrittäjän puolia olet oikeistotyranni. Missä on ne kultaiset keskitiet, epätäydelliset ehkä mutta ne tiet joissa on tilaa keskustelulle, kompromisseille ja empatialle?

Pelottaa miten pitkälle tämä kuilu voi vielä repeytyä :(

Re: Kun maailman polarisoituminen ahdistaa

Lähettäjä: kuusipuu 
Päivämäärä:   4.11.25 00:11:15

Vaikka itse nojaan enemmän vasemmalle, tuntuu sekin karkaavan vain kauemmas omasta ideologiasta. Olen nuori ja joudun elämään ilmastonmuutoksen seurausten kanssa ja minulla on sairaus joka voi viedä työkyvyn vaikka seuraavan vuosikymmenen sisään. Näiden vuoksi tottakai kaipaan tiukempia ilmastotoimia ja toimivia tukiverkkoja, mutta esimerkiksi hallitsematon maahanmuutto tietystä uskontokunnasta ja käsistä karannut cancelointi etäännyttävät minua vasemmalta.

Oikealta arvostan ajatusta että talous kuntoon ja tuottavuus ylös jonka kautta saataisiin hyvinvointia, mutta sitten taas se kenelle se hyvinvointi valuu on ongelma. Pahoin pelkään että oikeisto haluaa meistä tavallisista halpatyövoimaa jotta rikkaat voivat rikastua ja saastuttaa entistäkin enemmän.

On tämä vaikeaa :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.25 00:15:57

Pidä kunnon sometauko. Se ei maailman ongelmia poista mutta auttaa suurimpaan ahdistukseen, oikeasti.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   4.11.25 00:25:31

kuusipuu, ihannoimasi Marin pyysi valitsemaan puolensa! Miksi murehtia ilmastonmuutosta, kun se murehtiminen ei auta yhtään mitään.

Lähettäjä: puipelo 
Päivämäärä:   4.11.25 00:29:46

Enemmistö ihmisistä, vasemmalla tai oikealla, ei ole ääriajattelijoita. Harmillisesti ne ääriajattelijat on vaan niitä äänekkäimpiä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   4.11.25 00:40:43

Kuten puipelo totesi.
Nykyisin ääriajattelu näkyy somessa, mutta suurin osa meistä eivät ole niin mustavalkoisia.
Minua taas naurattaa, kun mielipiteeni kerrottua olen välillä natsi ja seuraavaksi kommari.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.25 07:58:46

Suomessa vallitsee vähemmistöterrori.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.