Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten olette oppineet käyttämään exceliä?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.11.25 18:09:10

Tuntuu jotenkin ihan mahdottomalta. Tarvitsen sitä tulevassa työpaikassa ja tässä kovasti olen yrittänyt sitä oppia..

Re: Miten olette oppineet käyttämään exceliä?

Lähettäjä: Tiiti 
Päivämäärä:   3.11.25 18:13:40

Ei sitä opi kun harjottelulla, mitään taikasauvaa ei ole. Netistä videoita ja ohjeita, tai kurssille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.11.25 18:16:42

Netissä on ilmaisia kursseja aiheesta myös Suomeksi. Ja vaikken tätä yleensä sano, niin tässä tekoäly voi olla ihan hyödyllinen apu.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.11.25 18:41:17

Tekemällä oppii ja tekoäly auttaa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.25 18:48:24

Tekemällä oppii, kannattaa tehdä omia excel projekteja että oppii laajemmin. Kenties sinulla on harrastuksia tms tavotteita johon voi käyttää? Tai tee vaikka to do list, ostoslista tms itsellesi.

Päivämäärä:   3.11.25 18:54:58

Korkeakoulussa oli pakollinen excel-kurssi tehtävineen. Aloitin tehtävästä 1 ja etenin siitä. Itkin ja sain pienen hermoromahduksen. Oli niin vaikeaa ja kaikenlaista vaikeaa olen kuitennin elämässä tehnyt, tätä en vaan tuntunut edes sinnillä osaavani.

Sen ekan tehtävän tekemiseen meni päiviä, itkin ja googlasin ja katsoin youtube-videoita ennen kuin osasin sen tehdä ja samalla tekniikalla menivät muutkin tehtävät pääosin oikein.

Muistan että tehtävät palautettiin yhteiselle alustalle jossa piti itsearvoida oppimisprosessia kirjallisesti ja olin niin surkeana siellä että muut kurssilaiset ja opettajakin tulivat tsemppaamaan minua :D Sain ihan hyvän arvosanan ja opin että voin oppia tuollaisen ihan itselle mahdottomankin asian. Nykyään on vielä tekoäly niin siltähän saa varmaan mahtavia neuvoja kun ei tiedä mitä tehdä.

Päivämäärä:   3.11.25 18:55:39

Netistä löytyvän erinomaisen videosarjan ja siihen pohjautuvien tehtävien avulla. Tosin pääsee unohtumaan, jos ei käytä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.11.25 18:57:37

Älä stressaa.
Se on ihan looginen ohjelma.
Mä opin Excelin viikossa, ja olen sentään 60-v.

Lähettäjä: Rakkulit 
Päivämäärä:   3.11.25 19:32:55

Käyttämällä ja googlaan ohjeet ellen osaa.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   3.11.25 19:55:19

Noin 25 vuotta sitten koulussa ihan koulukirjasta opettajan opettamana :`D Sitten olen vaan käyttänyt, välillä löytänyt uusia ominaisuuksia uusista versioista ja googlannut jos on ollut jotain erikoisempaa. Enkä todellakaan ole mikään IT-nörtti, lähinnä päinvastoin...

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   3.11.25 20:27:35

Yksinkertaiset kaavat opin opiskeluaikana, kun piti tehdä excelillä tehtäviä, laskea ja tehdä kuvaajia. Töissä aloin kysyä googleta, miten excelissä tehdään sitä tai tätä. Olen tosi laiska perusluonteeltaani ja jos vaan saan koneen tekemään jotain puolestani, niin todellakin teen. Kun mulla oli joku tehtävä, jonka arvioin että saisin excelillä tehtyä, etsin netistä ohjeen ja tein. Pikku hiljaa asiat alkoi jäädä päähän, jos teki samanlaisia tehtäviä usein. En edelleenkään osaa kaikkia excelin hienouksia, mutta sitä varten on netti ja ohjeet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.