Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitäisikö homo tai lesbo -termi poistaa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.11.25 16:54:46

Kun ollaan nykyään sukupuolineutraaleja, niin eikä kaikkia homoseksuaaleja voisi kutsua samalla termillä ja poistaa toisen kokonaan käytöstä?

Re: Pitäisikö homo tai lesbo -termi poistaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.11.25 16:55:34

Teknisestihän lesbotkin on homoseksuaaleja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.25 16:56:22

Voi pientä, mahtaa olla vaikeaa selvitä arjesta kun todella yksinkertaisetkin konseptit tuottaa ongelmia.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.11.25 17:24:05

Varmaan heteronkin voi sitten poistaa?

Päivämäärä:   3.11.25 17:37:16

Totta, homo, lesbo ja hetero -termit voisi poistaa. On hassua kategorisoida ihmisiä sen perusteella, että millaisista ihmisistä tykkää seksuaalisesti/romanttisesti. Tai siis miksei meillä ole omaa nimitystä vaikkapa henkilöille, jotka tykkäävät itseään pidemmistä henkilöistä? Tai ruskeasilmäisistä? Tai urheilullisista?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.11.25 18:07:02

"Varmaan heteronkin voi sitten poistaa?"

Kumpaa sukupuolta hetero on? Olen aina luullut, että heteroihin lukeutuu niin miehet kuin naisetkin.

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   3.11.25 18:33:44

Tuo on totta, miksi ihmiset pitää lokeroida seksuualisen suuntautunisensa mukaan. Eikä jokainen saisi tykätä ihan vapaasti eri tai samaa sukupuolta olevista ilman, että täytyy miettiä onko nyt sitten bi, hetero, lesbo tai homo. Monella varmasti vaihtelee elämän aikana se kumpi sukupuoli kiinostaa milloinkin seksuaalisesti enemmän. Esim en nuorena ihastunut naisiin. Olin pitkään parisuhteessa miehen kanssa ja nuorempana tällaiset harmittomat ihastuniset mitkä eivät johtaneet mihinkään kohdistuivat miehiin. Sitten ihastuin ja rakastuin palavasti naiseen. En ole enää pitkään aikaan ihastunut miehiin tai kokenut miehiä kohtaan minkäänlaista seksuaalista vetoa. Naisia tulee kyllä katsottua sillä silmällä.

Päivämäärä:   3.11.25 19:05:41

Tuntuu kyllä välillä, että joutaisi poistaa, kun määritelmät ovat laajentuneet niin paljon.

Lähettäjä: Juupa 
Päivämäärä:   3.11.25 19:08:51

Itse käytän vaan homo sanaa, se kattaa kaikki sukupuolet.

Lähettäjä: vanha M 
Päivämäärä:   3.11.25 20:21:19

eikö seksualinen suuntaus ja sukupuoli identiteetti ole ihan eri asioita?

Lähettäjä: miten 
Päivämäärä:   3.11.25 21:11:07

Mitenkäs näitä termejä poistetaan?

Lähettäjä: Sisko 
Päivämäärä:   3.11.25 21:33:52

"
Tuntuu kyllä välillä, että joutaisi poistaa, kun määritelmät ovat laajentuneet niin paljon."

Eivät määritelmät homo, lesbo ja hetero ole laajentuneet mihinkään, vaan ihmisten tyhmyys. Ei nuo ole mitään valintakysymyksiä, joita vaan vaihdellaan, kun päässä tuntuu siltä ja tältä.

Päivämäärä:   3.11.25 21:46:43

"Ei nuo ole mitään valintakysymyksiä, joita vaan vaihdellaan, kun päässä tuntuu siltä ja tältä."

Ovat ne valintakysymyksiä siinä mielessä, että ihminen muuttuu, seksuaalinen suuntautuminen ei ole stabiili. Esimerkiksi minä olen ollut ikäni panseksuaali, mutta koko nuoruuteni olin enemmän samaan sukupuoleen kallellaan. Olin hyvässä parisuhteessakin 10 vuotta samaa sukupuolta olevan kanssa. Nyt en kuitenkaan enää voisi kuvitellakaan olevani samsa sukupuolta olevan kanssa (tähän myös parisuhde kaatui, kun vuosi vuodelta muutuin). Olenko siis nyt panseksuaali vai hetero? Jaa-a, varmaan päivästä tai tilanteesta kiinni, että kumpaa termiä valitsisin käyttää. Helpompi kun ei vaan lokeroi, eikä erottele. Sukupuoli on vain yksi tekijä muiden joukossa, jotka viehättää tai ei viehätä. Yhtälailla en voisi kuvitellakaan olevani yhdessä vaikkapa rasistin kanssa, mutta sitten taas vaikka rehellisyys viehättää minua.

Päivämäärä:   3.11.25 21:51:12

Panoseksuaali – mikä vittu se on?

Päivämäärä:   3.11.25 21:58:01

"Ei nuo ole mitään valintakysymyksiä, joita vaan vaihdellaan, kun päässä tuntuu siltä ja tältä."

Niinhän sitä luulisi, mutta niin ne vaan sanojen "yleisesti hyväksytyt" merkitykset muuttuu. Ei toki kukaan kiellä vaikkapa sanomasta, että menen tästä pohtimaan viljaa, mutta ei kannata hämmästellä, mikäli kuulijat olettavat sinun menevän ajattelemaan viljaa.

(Juu, ei itseänikään tämä kehityskulku miellytä, mutta ei se valitettavasti kiukuttelemalla muuksi muutu.)

Päivämäärä:   3.11.25 22:05:08

"Panoseksuaali – mikä @!#$ se on?"

Kannattaa ehkä kysyä omalta terapeutiltasi, että miksi koet olevasi panoseksuaali, en osaa minäkään sanoa, että mikä se sellainen on.

Päivämäärä:   3.11.25 22:07:49

Itse ole sekoseksuaali.

Päivämäärä:   3.11.25 22:09:27

Tänään voi olla hetero, huomenna lesbo,ylihuomenna homo, ensi kuussa aseksuaali, sitten panseksuaali jne.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   3.11.25 22:32:01

"Teknisestihän lesbotkin on homoseksuaaleja."

Teknisesti?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.