Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissanvessan siivoaminen raskaana?

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   3.11.25 12:09:39

Oletteko oikeasti jättäneet itse siivoamatta ja mies on siivonnut? Missä vaiheessa raskautta olette lopettaneet siivoamisen?

En ole ikinä kuullut, että näin on oikeasti tehty, vaikka kai se on "yleistietoa" että ei olisi hyväksi siivota raskaana.

Joskus luin jotain keskustelua, missä joku siivosi aina nitriilikäsineet kädessä, mutta eihän siitä lapiosta sitä paskaa käsiin tule kuitenkaan niin mikä idea. Vai onko kissanhiekan pöly siivotessa se ongelma, että tarvisko joku hengityssuoja olla? :D

Mutta onhan ne kissat jokapaikassa muuallakin kämpässä, niin en näe miten tokso ei voisi tarttua sitten muualta, kuin laatikon siivoamisesta? Ja kun ei siihen paskaan kosketa käsillä sillonkun sitä itse siivoaa..?

Re: Kissanvessan siivoaminen raskaana?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.11.25 12:12:46

Sisäkissan kanssa pitää kyllä olla ihan äärimmäisen paska tuuri, jos se jonku tokson sais. Etenkään, jos et raakaruoki, toki suomalaisella lihalla raakaruokitun kissan toksoplasomoosiriski on edelleen niin matala, että ennemmin sitä ihminen voittaa vaikka lotossa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.11.25 12:23:45

Meillä kissanvessa on pääosin miehen vastuulla aina, mutta satunnaisesti siivoan. Raskausaikana siivosin tavallistakin vähemmän, tosin enemmän se raskaus taisi olla hyvä tekosyy luistaa hommasta :'D
En minä erityisemmin pelännyt toksoa, kun meillä on purkkiruokaa syövä sisäkissa. Hyvin epätodennäköistä että mitään siitä saisi. Kädet toki pesin erityisen huolella vessan siivouksen jälkeen.

Meillä lapio säilytetään pussissa, joten periaatteessa kahvaan voisi vähän kakkaa tarttua, kun laitetaan lapio aina samaan pussiin takaisin. Eli onhan ne kädet hyvä pestä (myös muulloin kuin raskaana...). Mutta en tosiaan itse ollut mitenkään huolissani.

Ulkokissan vessaa en ehkä olisi siivonnut.

Lähettäjä: Allegra 
Päivämäärä:   3.11.25 13:06:56

Jos kissoja on ollut pidempään todennäköisesti tokso on jo sairastettu, mutta nykyisinhän sen voi tarkistaa myös verikokeella jos haluaa olla varma asiasta.
Meillä kyllä mies siivosi laatikon, ei muutenkaan ole minun lempihommaani vaikka kissat minun ovatkin.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   3.11.25 13:10:04

Mies siivoaa, kun olin/olen raskaana.

Lähettäjä: Ul 
Päivämäärä:   3.11.25 13:10:25

Siivosin ulkokissojen vessan itse, huolellinen käsienpesu jälkeen.

Lähettäjä: Tonttu 
Päivämäärä:   3.11.25 13:14:28

Mies on siivonnut. Tarjoutui itse.

Molemmat totesi, että ei niinkään tautiriskin vuoksi vaan mukavana eleenä että hänkin osallistuu jotenkin raskausaikaan (sisäkissoja) ja kissoja ollut mulla lapsuudesta asti, myös ulkokissoja ja tautoriski on suurempi saada buffan porkkanaraasteesta. Osin myös rauhoittamaan meidän hysteeristä koiraihmisneuvolaterkkaria.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.25 13:32:34

Lähipiirissä on taineet kaikissa talouksissa miehet siivota kissan vessat raskauden aikana. Jo ihan silläkin, että se kumartelu/kyykkiminen ei loppua kohden enää ole niin helppoa tai mukavaa. Aika pieni asia miehen ottaa vastuulleen kun nainen luo ja kantaa uutta elämää. Ja jos se kissankakka ällöttää niin onnea vaan vauvan kanssa, sitä kakkaa on vähän muuallakin kuin kiinteinä pötköinä yhdessä paikassa. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.25 14:15:35

Ihan itse siivosin, osaan pestä käteni jälkeenpäin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.11.25 14:21:03

Siihen aikaan meillä oli miehen vanha kissa niin oli helppo antaa miehelle pesti kissavessan hoitoon.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.11.25 14:30:15

Mies siivoaa. En siivoa raskaana kun ei ole pakko, muuten tietysti putsaisin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.