Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  100 litraa sahtia

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 09:13:38

Katsoin vain ekan tunnin. Miten tarina loppui?

Re: 100 litraa sahtia

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.11.25 09:19:33

Saatiin häihin lopulta sahtia. Sekä selvisi kuka ajoi autoa kun sisko vammautui.
-multahan olis menny kortti. Eihän sulla edes ollut korttia.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   3.11.25 09:36:43

Oli kyllä aika paska elokuva, vaikka lopulta syyllisyyden käsittelyä ihan ok tasolla koski koko roska.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.11.25 09:41:55

Katoin ekat 10 min, elämä on liian lyhyt huonoille elokuville.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 09:45:58

No mutta kenen tekemää sahtia lopulta saatiin?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   3.11.25 09:52:22

Emme juuri koskaan katso suomalaisia elokuvia, mutta nyt oli pakko katsoa, kun tätä oli niin kehuttu. Hukkaan meni todellakin elämästä pari tuntia, sellaista sontaa se oli! Näyttelijät oli hyviä, mutta mitään varsinaista kiinnekohtaa tuohon elämäntyyliin en saanut, en ole koskaan edes maistanut sahtia. Kamalaa elämää ja kamalaa porukkaa, huh!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 09:55:07

Oli kyllä kehno tekele.

Lähettäjä: Rapakalja 
Päivämäärä:   3.11.25 10:06:44

Minun mielestäni hyvä pätkä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.11.25 10:33:12

Jaksoin katsoa vähän aikaa mutta sitten käänsin kylkeä ja mietin kenelle/ miksi tällainen elokuva on tehty? Ja nukahdin.

Lähettäjä: piki 
Päivämäärä:   3.11.25 10:37:22

Oli kyllä huono elokuva. Ja se kylä mikä oli siinä tapahtuman keskellä - miten koko kylä voi olla vain pelkkiä juoppoja? Vaikka kuinka maaseutu autioituu, niin antaa tuo aika kökön kuvan.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   3.11.25 10:38:41

Elokuva on hyvä. Mutta ryyppäämistä on niin paljon liikaa, että ällöttää.

Päivämäärä:   3.11.25 10:39:43

Sen serkun yms jolla punanen paku sahtia saatiin häihin viime tipassa .
No oli ihan hauska ja piti ihan wilipediasta katsoa sahdin teko. Tosiaan ennen vanhaan on kuumia kiviä laitettu joukkoon ja siivilöity oljen ja katajan läpi. Kataja puhdistava ettei tule luonnon hiivoja yms .
Hauska sekoilu . Teräsleidien jatko-osaa odotellessa...

Lähettäjä: Mötkö 
Päivämäärä:   3.11.25 10:43:54

Itselleni (alkoholistiperheessä kasvaneelle) tuli vain surullinen olo elokuvasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.25 10:54:33

Harmittaa, etten nähnyt ekaa tuntia. Ihan hauska oli.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   3.11.25 10:56:16

Surullista kännisekoilua.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 11:01:48

Tänään uusintana samaan aikaan.

Päivämäärä:   3.11.25 11:03:53

Oli mutta lopussa toinen löysi uuden elämän . Ja ehkä se toinenkin pehmeni ihailijalleen .

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.25 11:06:15

mä hämmästyin siitä, että se oli niin surullinen ja traaginen, kun on puhuttu hauskuudesta. Päihdepiireissä ollaan juuri muiden holistien kanssa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   3.11.25 11:07:19

"miten koko kylä voi olla vain pelkkiä juoppoja?"

Eihän siinä ollut kuin kymmenkunta juoppoa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.11.25 11:07:41

Ihan paska, ei todellakaan mikään komedia.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   3.11.25 11:40:48

Aikanaan PÄKSissä töissä vuosia; nauroin monta kertaa. Hyvin oli sysmäläinen maailmankuva saatu esiin. Toki vähän liioittelua, ei vesurilla nyt ihan noin vain päähän lyöty, mutta muihin ulokkeisiin kyllä.
Olen alkoholistin lapsi, ja monta selitystä jokainen meistä tunnistaa; kuinka se juominen loppuu, kun.. (täydennä)
Kaiken alkoholin liikakäytön takana on surullisia asioita, ja jos ei halua totuutta myöntää, on muiden vaikeaa asiaan puuttua.

Ihan piristävä ja aika osuva kuvaus monen "tavallisen ihmisen" elämästä; voihan sitä yrittää fasadia pitää yllä ja väittää, ettei ole alkoholisti, jos töissäkin käy, mutta läheiset tietävät totuuden.

Ja se Sysmän ylpeys siitä sahdista; se oli aivan pilkulleen kuvattu oikein. Tekeminen on lähes taidetta. Ja se seuraavan päivän krapula, sekin oli totta; jokainen joka on sahtihäihin joutunut, tietää tunteen.

Lähettäjä: rau 
Päivämäärä:   3.11.25 12:06:32

Hyvä elokuva. Vaikka pintapuolisesti komedia, niin siinä oli hyvin traaginen pohjavire. Ne, jotka ovat nähneet leffan vain kännisekoiluna, eivät luultavasti ole joutuneet elämään alkoholistin lähipiirissä. Se on tietysti vain hyvä asia.

Alkoholistin lapselle elokuva on koskettavampi ja ymmärrettävämpi. Miten lupaukset petetään kerta toisensa jälkeen. Alkoholistiin ei voi koskaan luottaa.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   3.11.25 12:23:00

Suomalaista elokuvaa vaivaa aneemisuus, riitely ja viina. Ihmeellistä huutamista ja sekoilua järjestäin suurin osa. Leidit oli toinen elokuva mitä hehkutettiin. Ja olisin halunnut sen mennä leffateatteriin katsomaan. No onneksi en mennyt. Oli huono. Tämä sahti leffa samoin.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.11.25 12:23:22

Ehkä sysmäläiset ja muut maalaiset ja alkoholistiperheiden lapset löytävät tuosta jotain kosketuspintaa. Minusta leffa oli rasittava ja epäkiinnostava ja vaihdoin kesken kanavaa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.11.25 12:28:10

mä hämmästyin siitä, että se oli niin surullinen ja traaginen, kun on puhuttu hauskuudesta. Päihdepiireissä ollaan juuri muiden holistien kanssa.

Ihan samaa sanoin, kun poistuttiin elokuvateatterista. "Missä kohdin tuossa piti nauraa.." :( Enemmän surulliseksi teki.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   3.11.25 12:32:04

Tätähän kuvattiin sanalla kansankomedia. En löytänyt oikein mitään komediallista.

"Alkoholistin lapselle elokuva on koskettavampi ja ymmärrettävämpi. Miten lupaukset petetään kerta toisensa jälkeen. Alkoholistiin ei voi koskaan luottaa."

Mitä lupauksia tuossa petettiin? Joivat tai hukkasivat sahtinsa kerta toisensa jälkeen. Loppujen lopuksi kuitenkin toivat sahdin häihin kuten olivat luvanneet.

Päivämäärä:   3.11.25 12:41:52

No olihan siinä nyt esim kun vene kaatui niin sisko pelastui tyhjentämällä sahtipönttö kellukkeeksi. Varastivat parit sahtierät mutta nekin meni mönkään kuten se joka upposi järveen.
Ja jo alkujuttu että tehdään siskon häihin parasta sahtia mutta kun niin hyvää niin sorruttiin juomaan se.
Oli vähän kuin kaamea kankkunen suomen osa.
Hauskaa sekoilua jonka lopussa selvisi kipeät asiat - syyllisyys ulosajosta ja siskon jalan menetyksestä.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   3.11.25 20:38:55

Odotukset oli korkealla, mutta leffa pettymys. Oksettavaa ja säälittävää juopottelua koko pätkä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.