Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kipeänä töihin...?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.25 07:56:54

Onko homma oikeasti mennyt tähän että kipeänä pitää mennä töihin vai onko tämä nyt meidän pomon keksimä juttu ? Jos sulla on flunssa mutta ei kuumetta niin ei ole syy olla pois töistä, sit jos kuumetta niin sit voit olla poissa.

Re: Kipeänä töihin...?

Päivämäärä:   3.11.25 07:59:26

Mittaako se sun kuumeen?

Päivämäärä:   3.11.25 08:00:10

Meilläkin pomo on tuollainen. Yrittää painostaa jatkuvasti töihin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.11.25 08:00:44

Riippuu varmaan oireista ja työstä. Nuhan, pienen kurkku kivin tai lievän yskän takia ei kotiin voi jäädä.

Päivämäärä:   3.11.25 08:03:13

Ei mittaa mutta kysyy kyllä onko kuumetta vai ei.
Ällö, miksi ei voi jäädä jos on selvästi kipeä eikä työkuntoinen ? Esim itse teen keittiöhommia yms. Miksi pitää muita mennä tartuttamaan ?

Päivämäärä:   3.11.25 08:07:32

. , mulla on vasomotorinen nuha, en siis voisi koskaan olla töissä? Jos on pirteä, niin töihin, jos ei ole, niin lepoa. En silti kehtaisi ihan pienen köhän takia jäädä pois.

Päivämäärä:   3.11.25 08:08:05

Sille voi vastata, että on kuumetta.

Päivämäärä:   3.11.25 08:08:46

Ällö, mutta tuo on eri asia kun flunssa jolloin on oikeasti kipeä ? Mullakin on 8h kävelyä työpäivän aikana niin se on rankempaa kipeänä kuin istua toimistohommissa 8h.

Päivämäärä:   3.11.25 08:09:24

Vasomotorinen nuhako tarttuu muihinkin?

Lähettäjä: uho 
Päivämäärä:   3.11.25 08:15:42

Heh, eipä ole kovinkaan kauaa siitä kun hirveästi uhottiin ja kohkattiin että nyt on sellainen "uusi normaali" että töihin ei enää tulla missään tartuttavissa oireissa ja muutenkin pidetään tästälähin paljon tiukempi roti terveysasioissa.

No, eipä se kauaa kestänyt :D

Päivämäärä:   3.11.25 08:19:10

Sikäli huvittavaa kun meilläkin muuttui että työntekijä ei saa itse ottaa työterveyteen yhteyttö ilman että kysyy pomolta lupaa.

Päivämäärä:   3.11.25 08:19:18

Uho, aika harva saa tai sai koronna aikaankaan saikkua sillä, että kurkku tuntuu vähän karhealta. Ei ainakaan meillä waanut, ellei testi ollut positiivinen.

Päivämäärä:   3.11.25 08:56:57

Minäkin tämän köhän sain kun viimeviikolla kaksi työntekijää meillä tuli kipeänä töihin.

Lähettäjä: Ysk 
Päivämäärä:   3.11.25 09:05:40

No ekat päivät taudin alkaessa ja ennen sitä ovat tartuttavimpia, niin silloin ollaan pois ettei levitellä tautia muihin. Joskus nuha kestää kolme viikkoa, niin silloin on tietty palattava töihin jo kun ei pärski enää ympäriinsä ja jaksaa tehdä työnsä.
Jos kuume on teillä ainoa kriteeri olla pois niin kyllä mä ekat muutaman päivän kertoisin pomolle että on kuumetta. Mutta mä nyt olenkin teho-osastolla töissä ja meillä on varsinaisen selvää että yhtään kipeänä ei mennä tartuttamaan sairaita potilaita vielä sairaammaksi.

Lähettäjä: Pippa 
Päivämäärä:   3.11.25 09:09:18

Sikäli huvittavaa kun meilläkin muuttui että työntekijä ei saa itse ottaa työterveyteen yhteyttö ilman että kysyy pomolta lupaa.

Meillä ei työterveys ota enää edes vastaan mistään flunssasa, vain kroonisessa vaivassa saattavat ottaa vastaan. Että ihan näin hoitoalalla se sairasloma todistus pitää hakea terveysasemalta mikä on aika hassua. Meillä onneksi saa olla useamman päivän esimiehen luvalla pois mutta silti

Päivämäärä:   3.11.25 10:09:32

"Uho, aika harva saa tai sai koronna aikaankaan saikkua sillä, että kurkku tuntuu vähän karhealta. Ei ainakaan meillä waanut, ellei testi ollut positiivinen."

Meillä oli ohjeena jäädä pois pienimmästäkin oireesta. Samoin kävi viime keväänä kun työpaikalla riehui influenssa-aalto jonka jälkitautina usealla keuhkokuume.

Päivämäärä:   3.11.25 10:49:16

Jos olo tuntuu niin kipeältä, että et pysty töihin, niin sanot että sulla on kuumetta. Simple as that. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka aina kohkaa ja valittaa ettei saa sairaslomaa jos ei ole kuumetta. Se on joo väärin, mutta näköjään uusi suuntaus, joten yksinkertaisinta on vaan valehdella että on kuumetta, jolloin saa sen tarvitsemansa sairasloman.

Päivämäärä:   3.11.25 10:56:25

Tyypillistä maanantai keskustelua. Juuri muutaman kommentoijan vuoksi olisi hyvä kun eka saikkupäivä olisi palkatonta. Jäisi valhtelu vähemmälle ja

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   3.11.25 10:58:22

Kävin lääkärissä: ei kuumetta, ei flunssaa, ei yskää, ei nuhaa. Meinasin vaan töissä pyörtyä ja sama tapahtui kotona toissapäivänä kun katsoin telkkaria sohvalla. Diagnoosi poskiontelotulehdus ja 3pv saikkua + pari lääkekuuria. En mene lääkäriin huvin vuoksi vaan ihan säikähdin miksi en meinaa pysyä pystyssä. Ja saadaan olla omalla ilmoituksella poissa, mutta noi poskiontelot ei ikinä mulla parane ilman antibiootteja :/

Meillä ei töihin tule ikinä kukaan sairaana. Ne sairaat lähetetään töistä kotiin toipumaan. Riippuu minkälaista työtä teet. Fyysistä työtä, jossa ollaan koko ajan lähikontaktissa asiakkaiden kanssa ei pysty tekemään sairaana. Muuten saat sydänlihastulehduksen tai jonkun keuhkokuumeen.

Jos menet omaan huoneeseen näpyttämään tietokonetta niin se nyt onnistuu vähän flunssaisena. Mutta ei niin, että köhit ja tartutat kaikki muut!!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.11.25 11:27:00

Menen, ellen ole oikeasti tosi kipeä. Minulla on ollut nyt adenovirus yli 2 viikkoa. Kurkku vähän kipeä, pientä köhää ja silmät vetistää. Ei tuollaisen takia viikkokausia voi olla pois.

Päivämäärä:   3.11.25 12:36:09

Kukaan puhunut viikkokausista... nyt oli kyse parista päivästä että olo helpottaa ja jaksaa jotakin tehdä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.11.25 13:19:10

Välillä oli viikonloppu. Ei auttanut. Kysyin toki TA:n mielipidettä mahdollisen saikun suhteen. Ei kuulemma ollut syy, töihin vaan.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   3.11.25 20:38:48

Koskaan ei ole pomo kyseenalaistanut sairalomiani. Oon ollut omalla ilmoituksella ja lääkärintodistuksella. Omaan arviooni työkuntoisuudesta on aina luotettu.
Itse olen kyllä tosi harvoin niin kipeä, että vaatisi sairaslomaa.

Päivämäärä:   3.11.25 20:59:08

Jos et ole työkykyinen niin olet pois. Ihan sama onko kyseessä 40 asteen kuume vai flunssa. Yksikään työntekijä ei ole korvaamaton ja jos firma menee konkkaan yhden saikun takia niin joutaakin mennä. Varsinkin jos kyseessä on aspa-alan työt tai vaikka kokin hommat niin sinne ei mennä yskimään ja räkimään.

Päivämäärä:   3.11.25 21:33:16

Kiitos vastauksista, eli kyse on nyt jotenkin huonoasenteisesta pomosta. Tämä on kuitenkin eka kerta kun olen tänävuonna kipeänä poissa, toinen kerta oli onnettomuuden takia jolloin oli toki lääkärintodistus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.