Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Köyhä joka ei ole joutunut ruokajonoon?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.11.25 23:57:32

Onko täällä köyhiä jotka eivät ole koskaan tarvineet ruoka-avustusta eivätkä silti ole nähneet nälkää?

Re: Köyhä joka ei ole joutunut ruokajonoon?

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   3.11.25 00:08:31

Itse olen ollut köyhä. Puolisolla ollut paremmat tulot niin pärjäsin pahimman ajan yli nälkää näkemättä.

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   3.11.25 00:20:51

En ole joutunut vaan aina pärjännyt. Asun sisaren ja äidin kanssa yhdessä niin helpottaa.

Lähettäjä: Orvokki 
Päivämäärä:   3.11.25 04:10:19

En ole vielä joutunut ruoka-avun pariin, mutta ehkä vuoden alusta alkaen sitten, jos en vielä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle (odotan päätöstä). En syö lihaa missään muodossa enkä kotimaisia viljoja. Hedelmiä ja vihanneksia ostan ulkomaalaisten pitämistä toripisteistä, silloin kun on ylimääräistä rahaa muutama euro. Syön vain juureksia, riisiä ja erittäin halpoja vihannessäilykkeitä sekä kananmunia. Itsetehtyjä palamaksapihvejä syön kahden viikon välein veriarvojeni hyvänä pitämisen vuoksi. Papuja en voi syödä ja on muitakin ruoka-aineita, joita suolisto ei siedä, mutta syön mitä voin. Vointini on erittäin hyvä. Olen Euroopan kolmanneksi läskeimmässä kansassa oleva hoikka yksilö.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.11.25 04:31:26

Orvokki, usein herkkävatsaisille mm FODMAP-ruokavaliota noudattaville käy tofu. Oletko kokeillut sitä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.11.25 05:03:08

800 e/ kk riittänyt hyvin, koska asumiskustannukset omassa velattomassa asunnossa 300 e/kk, en juo enkä polta, laitan ruoat itse. Tuo 800 jää siis käteen hieman 15 000 euron vuosituloista yrittäjänä.

Lähettäjä: Cacau 
Päivämäärä:   3.11.25 05:06:45

Puurohiutaleita on kaapissa sen verran aina ollut (olen ”hamstrannut”), että on pärjännyt loppukuun päivät niillä tiukan paikan tullen. En ole koskaan lähtenyt ruokajonoon. Onneksi näin pienikokoisena naisena en ihan hirveän paljon energiaa tarvitse / päivä (toki alipainon puolella jo painon ollessa ei kyllä laihtumiseenkaan juuri olisi varaa), sen about viikon pärjään vallan hyvin ihan vesikaurapuurollakin. Varsinkin jos on vielä kesällä kerättyjä marjoja pakastimessa.

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   3.11.25 05:48:28

Olen ajoittain selvinnyt hyvin pienillä ruokamenoilla. Kerään ja kuivaan sieniä, samoin marjoja poimin pakkaseen. Saan joka syksy aina ilmaiseksi omenoita ja niistä keittelen sosetta, hilloa. Tulee iso säästö jo siitä ettei marjoja tarvitse ostaa. Tiukan paikan tullen syön juureksia, munia ja leivon. Välillä on paremmat tulot ja silloin ostan kuiva-aineita kaapit täyteen. Kaikkein isoin säästö tulee siitä, etten juo tai polta. Yksinkertainen ruoka on kaupassa aika edullista. Jos oikein tiukoille menee joku kuukausi niin keräilen pulloja.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.11.25 07:36:10

En siis fyysinen sairauden takia voi tehdä enää paljoa töitä, siksi pienet tulot. Mutta sen löytyy selkärankaa, etten yhteiskunnan elätiksi ala, vaikka sillä tavalla saisin about saman. Ja ehkä en edes pääsisikään. Terveenä tienasin jopa kymppitonnin kahdessa viikossa. Siitä jäi käteen 4000, joten eipä tuo työnteko yrittäjänä enää juuri kiinnostakaan.

Lähettäjä: niile 
Päivämäärä:   3.11.25 09:09:34

No täällähän on kanssaihmisiä samansuuntaisilla ajatuksilla. Osatyökykyinen yrittäjä minäkin, ja karsastan tukielätiksi ryhtymistä. Pienet kulut, ja toimeen tulen omillani ja saan asiani hoidettua. Vaikka kroppa jurookin, olen tyytyväinen ja iloinen elooni ja olooni, ja ylpeä pärjäämisestäni.

Lähettäjä: ............ 
Päivämäärä:   3.11.25 10:33:40

Jääpähän rikkaille enemmän jaettavaa mammonaa, kun suomalainen arjen sankari se puurtaa ylpeästi vaikka ilmaiseksi nälkää nähden, pääasia, ettei ole elätti. Harmi vain, että tästä ajatusmallista kärsitään sitten kaikki, ei tarvitse nostaa palkkoja, tai maksaa palkkaa lainkaan, ei tarvitse nostaa sosiaalietuja sieltä -70 luvun tasolta, koska suomalainen kärsii ylpeästi ja iloisesti ja on onnellinen jos makaroonipussiin jää rahaa.
Sillähän ei ole mitään merkitystä, että olemme yksi maailman rikkaimmista maista jossa maksetaan veroja enemmän kuin normaalissa hyvinvointiyhteiskunnassa, näillä veroilla pitäisi jokaisella olla sellaiset tulot, että ei tarvitse nähdä nälkää, eikä koko maassa pitäisi olla ensimmäistäkään ruokajonoa. Mutta ei, ei kun ei äly riitä niin ei riitä.
Rikas kiittää tyhmää köyhää.
Ei siinä ole mitään selkärankaa elää kaurapuurolla rikkaassa maassa, ei siinä ole mitään hohdokasta normaalin ihmisen mielestä elää ryysyissä, maksaa veroja ei mistään ja katsella kun yhteiskunta romahtaa kasvavan eriarvoisuuden vuoksi.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   3.11.25 11:19:27

Minä. Pärjäsin aina omillani vaikka olenkin ollut nuoruudessa osa- aika töissä kulkeva köyhä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.11.25 11:21:33

Maalla bensat maksavat enemmän kuin leipäjonosta saadut eväät, eli köyhillä ei ole varaa kuikkia, mitä leipäjonossa jaettaisiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.