Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin tarvitaan huuhteluainetta?

Lähettäjä: 876l 
Päivämäärä:   2.11.25 18:47:57

Tuosta pyykinpesuaineketjusta tuli mieleen. Teen tälle oman ketjun kuitenkin.

Moni sanoi käyttävänsä tuoksuvaa pesuainetta ja erituoksuista huuhteluainetta, koska tykkää niiden tuoksuista. Mutta eikö kaksi eri tuoksuista ainetta ole yhdessä aika kamala? Eikö olisi järkevämpää käyttää toista hajustettuna ja toista hajustamattomana? Voi vaikka vaihtaa välillä että kumman haluaa haisevana, niin saa vaihtelua.

Mutta mihin huuhteluainetta ylipäätään tarvitaan? Eihän se tuo tekstiielille kuin lähmäisen pinnan ja ainakin kaikki joustavat vaatteet se muuttaa purkkamaiseksi löröksi, kun elastaani tms. ei huuhteluainetta kestä. Pyyhkeistä huuhteluaine vie imukyvyn, ja lakanoissa huuhteluaine on turha, jos materiaali on luonnonkuitua. Eikä kukaan järkevä edes nuku missään tekokuitulakanoissa.

Joten te jotka käytätte huuhteluainetta, mikä sen idea on? Lähmästää pyykit? Aiheuttaa kauhea hajujen sekamelska? Pilata tekstiilit? Joku muu?

Yksi kaveri laittaa huuhteluainetta vain tekokuitukoneelliseen, kun se vähentää sähköisyyttä. Mutten tuotakaan ymmärrä, että miksi joku haluaa käyttää tekokuituisia vaatteita, jotka ovat megasähköisiä, mutta jotka lähmästää tahmeiksi huuhteluaineella, ettei ne olisi niin sähköisiä?

Jotkut selvittävät barbien hiuksia huuhteluaineella, toiset poistavat sähköisyyttä (keskuspölyn)imurin letkusta. Nuo ehkä ymmärrän, mutta että vaatteet, lakanat ja pyyhkeet? Sitä en tajua.

Re: Mihin tarvitaan huuhteluainetta?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.11.25 18:58:37

Kpi letkun sähköisyyteen minäkin sitä käytän. Pyykinpesussa en ikinä. Hyi :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.25 18:59:51

Pyyhkeistä tulee pehmeitä. En tykkää karheista pyyhkeistä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.11.25 19:09:24

En käytä, en halua kemikaalien imeytyvän kehooni. En halua kuormittaa vesistöä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.11.25 19:10:28

Pyyhkeisiin ei pitäisi käyttää huuhteluainetta ollenkaan, niiden kuivaava ominaisuus kärsii siitä.

Päivämäärä:   2.11.25 19:12:11

No ei ole kärsinyt pyyhkeet eikä mitkään huuteluaineesta. Höpöhöpöä taas täällä uskotellaan kun äiti on niin sanonut.

Päivämäärä:   2.11.25 19:16:37

. , ei se ole mitään höpöhöpöä.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   2.11.25 19:17:08

"No ei ole kärsinyt pyyhkeet eikä mitkään huuteluaineesta. Höpöhöpöä taas täällä uskotellaan kun äiti on niin sanonut."

Pyyhkeiden valmistajat niin sanoo mutta mitäpä ne pyyhkeistä mitään tietäisi. Kyllä hötönetin huuhteluaineasiantuntijapiste on aina luotettavampi vaihtoehto vaikkei tiedä edes miten huuhteluaine toimii. (Jos tietäisi, tietäisi myös miksei sitä kannata käyttää pyyhkeisiin)

Päivämäärä:   2.11.25 19:23:47

Eiköhän käyttäjät tiedä, meneekö pyyhkeet pilalle huuteluaineesta vai ei :D vai meinaatteko ettei tiedetä vaikka niitä käytetäänkin?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.11.25 19:27:31

Minä käytän lakanapyykkiin. Pehmenee kivasti eikä tartu koirankarvat niin helposti. Tykkään myös tuoksusta. Vaatteille en käytä, koska elastaania on niin monessa vaatteessa. En myöskään pyyhkeille, koska minusta imukyky kärsii.

Päivämäärä:   2.11.25 19:30:49

. , vaikka kuinka poljet jalkaa, niin imukyky kärsii huuhteluaineen käytöstä. Voit huviksesi googlata asian. Olen itsekin tämän todennut aikoinaan omaan kotiin muuttaessa ja ei, en ole vuosiin käyttänyt huuhteluainetta pyyhkeissä tästä syystä. Eikä sitä suositellakaan.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   2.11.25 19:33:06

Huuhteluaine poistaa sähköisyyttä ja suojaa vaatteiden kuituja. Ihan höpölöpöä se ettei sitä pidä käyttää. Kaiken ratkaisee se että sitä ei käytä liikaa ja samahan koskee myös pesuainetta.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.11.25 19:36:31

Minä käytän kaikissa muissa huuhteluainetta kaikkeen muuhun, paitsi farkkuihin. Jos pyyhkeiden imukyky kärsii siitä, niin ei sillä tavalla että vaikuttaisi minun käytössä. Ja ei minun pyyykistä ole tullut tahmeaa sen käytön jälkeen. Pyykistä tulee pehmeämpää ja ei ole sähköistä + saa miellyttävän tuoksun.

Päivämäärä:   2.11.25 19:43:20

En ole minäkään ymmärtänyt.

Kuivausrumpu möyhii pyykit samalla pehmeiksi.

Päivämäärä:   2.11.25 19:48:58

Ällöhän se täällä itse polkee jalkaa asiasta, mistä itsellään on Googlen antama tieto :D

Hyvin imi pyyhe tänäänkin suihkun jälkeen. Vaikka siinä sitä hui-kauhistus-huuteluainetta onkin käytetty.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   2.11.25 19:53:01

Olisi imenyt vielä paremmin ilman sitä huuhteluainetta :)

Päivämäärä:   2.11.25 19:54:14

Joo, eli kudosten läpi kaikki nesteet. On se kumma! xD

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.11.25 20:01:51

Ei mun pyyhkeiden tarvi yhtään sen paremmin imeä kuin mitä ne nyt huuhteluaineiden kanssa :D mieluummin pehmeä pyyhe, hyvin noilla itsensä saa kuivaksi.

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   2.11.25 20:10:06

Pyykkietikka huuhteluaineen tilalla. Eli siis normi etikka.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.25 20:16:51

Lakanat on vähemmän sähköisiä ja pehmeämpiä.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   2.11.25 20:20:53

Minun pyyhkeiden kyllä pitää imeä kunnolla kosteutta. Eihän siinä ole mitään järkeä että lääppään itseäni pyyhkeellä joka ei ime mitään. Hiuksiakaan en saisi koskaan kuivaksi jo ei olisi kunnolla imevä pyyhe. Nytkin käytän kahta paksua pyyhettä että saan hiukset kuivaksi. Mutta ettehän te sitä ymmärrä jos teillä on ohuet ja lirut hiukset jotka kuivuu kun päätä vähän ravistaa. Minulla ei ole joten hiuksissa on kuivattavaa...

Päivämäärä:   2.11.25 20:25:07

Mistä pilkku näkee muiden hiusten paksuuden? Kristallipallo? Saaks lainaa?

Päivämäärä:   2.11.25 20:42:21

En myöskään ymmärrä. Täysin turha kemikaali kuten suihkusaippuakin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.11.25 20:59:23

No mä en kyllä hiuksiani koskaan ole kuvannut pyyhkeellä täysin kuiviksi. Vähän vaan ja sen jälkeen antanut kuivua omineen jos ei ole kiire tai hiustenkuivaajalla. Kaiken muun saan kuivattua huuhteluaineella pestyillä pyyhkeilläni hyvin.

Pilkulla taitaa vaan olla jotain ongelmia ymmärtää muiden ihmisten valintoja :D

Päivämäärä:   2.11.25 21:47:48

Minulla on oman kyynärvarteni paksuiset hiukset, jotka yltää alaselkään asti. Ei todellakaan riitä mikään "enimmät vedet johonkin huonosti imevään rättiin ja loput saa kuivua vapaana".

Täällä on useinkin ihmiset kommentoineet rautalankamaisia (eli harvoja), paksuja (sormen paksuinen ponnari) ja pitkiä (juuri ja juuri olkapäille) hiuksiaan, että "on minullakin pitkät ja paksut hiukset eikä minulla ole tuollaista ongelmaa", vaikka sillä jolle vastaa, olisi paksut, luonnonkiharat hiukset, joita on päässä miljoona ja joiden hoitaminen, harjaaminen, peseminen ja kuivaaminen on vähän erilaista kuin teidän "kaksi hiusta edessä ja kolme takana" :')

Eipä kovin usein tule tällaista fledaa Suomessa vastaan. No, jos joku minut joskus näkee, niin saattaa tunnistaakin lirulettien seasta :)

Siitä tiedän teidän hiustenne paksuuden. Jos ette ymmärrä, ettei kaikilla hiukset kuivu ilman kunnon kuivaamista, niin teillä on ohut lirutukka.

Päivämäärä:   2.11.25 21:52:08

Haluaako ,, palkinnon vai mitä kuvittelit saavuttavasi omakehulla?

Päivämäärä:   2.11.25 23:01:55

Kyllä, kiitos. Otan mielelläni palkinnon siitä, etten pilaa tekstiilejäni ja myrkytä mitään, varsinkaan itseäni, turhilla kemikaaleilla, joihin myös huuhteluaine kuuluu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.11.25 23:09:11

Upeaa että tulin lukemaan huuhteluaineista mutta luinkin jonkun hiuslaadusta tarkan kuvauksen. Vain heppatallissa….

Päivämäärä:   2.11.25 23:15:15

Peskööt pyykkinsä kukin tavallaan, kunhan ei hankaloita muiden ihmisten elämää. Siksi en ymmärrä tätä hajusteiden käyttöä, kun se on ihan tiedossa, että aiheuttaa monille ihmisille oireita. Mikä pakko ehdoin tahdoin siis hajustaa vaatteensa? Se on yhtä epäkohteliasta kuin puhaltaa tupakanhajut naamalle.

Toivottavasti joskus tulevaisuudessa kiellettään kaikki keinotekoiset myrkkyhajut. Varsinkin kun mikään noista ei edes tuoksu hyvälle, vaan aivan karsealle. Miten edes kehtaatte kulkea tuolla ihmisten ilmoilla paskoilta haisevissa vaatteissa? Tai oikeastaan korjaus, lehmänpaskalta haisevat vaatteetkin haisevat paremmalta :D

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 00:18:17

No mua ei kiinnosta mitä mieltä muut on, jos itse tykkään jostain asiasta :) ja niin kauan kun se ei ole laissa kiellettyä ja näitä tuotteita myydään, niin kauan minä niitä myös käytän. Hyvä vaan, että tuollaiset ihmiset pysyy kaukana minusta :D rasittavaa porukkaa.

Lähettäjä: kffk 
Päivämäärä:   3.11.25 00:48:15

Meilläkin ihan vuokranantajafirman suositus että käytettäisiin vain hajustamattomia aineita, mutta eipä sitä todellakaan kaikki noudata. Moni on alkanut räkyttää että "jos ette kestä että koneita käyttää muutkin niin hankkikaa omat koneet!". Siis ne jotka osaavat noudattaa sääntöjä, siivota jälkensä ja käyttää hajusteettomia aineita, pitäisi hankkia omat koneet? Eikö sen pitäisi mennä toisin päin?

Ihmettelen niitä jotka jättävät pesutuvan seuraavalle todella paskaiseen kuntoon ja koneet pitää laittaa heti alkuun 3-4 kertaa rummun huuhtelulle kun vaahtoavat edellisen jäljiltä niin paljon. Pesuaine- ja huuhteluainelootat ihan mähmässä ja pitää pestä tiskiharjan kanssa. Siis millä ihmiset oikein pyykkäävät? Fairyllako? Tuosta vaahtomäärästä päättelen. Ja kuinka hemmetisti niitä aineita oikein annostellaan kun pesuainelootissa on kunnon mähmäkerros niiden jäljiltä?

En ymmärrä minäkään mihin käytetään huuhteluainetta. Ikinä ei sille ole tarvetta ollut, ei minun vanhempanikaan sitä käyttäneet. Eikä myöskään ole olluit karkeat lakanat ja pyyhkeet joten mihinkään pyykin pehmentämiseenkään sitä ei tarvitse.

Laitan pesuohjelmaan aina "ei huuhteluainetta" niin kone ei ota huuhteluvettä huuhteluainelootan kautta. Mutta kuivausrummusta tarttuu sitten kaikki paskaesanssit minunkin puhtaisiin pyykkeihini...

Mutta jotkut haisevat itse niin pahalle että heidän on pakko laittaa pyykkeihin kamalan hajuista huuhteluainetta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.11.25 02:54:00

Ei mihinkään . Olen käytänyt toistakymmentä vuotta kaupan halvinta ruokaetikkaa. Pykkikone kiittää ja vaatteet sillä eipä nykyään ole vaatetta jossa ei olisi elastaania. Puuvillakin tykkää etikasta. Etikka huuhteluaineena poistaa myös pesuainejäämät ja kertymät . Puhdas pyykki ei tuoksu millekkään. Ei tartu elikoiden karvat eikä sähköisty pyykki. Narulla kuivatessa ei tule koppuraa pyykistä ja kuivausrummussa kuivuneet vaatteet mukavan kuohkeita ja ole kiire kaapiin viikata. Hengarissa vaatteet kuivuvat nätisti. Pyykkietikat on noh rahastusta.

Päivämäärä:   3.11.25 02:56:49

Aloittaja kysyy: "Mihin tarvitaan huuhteluainetta."

Sitten hän kertoo saaneensa jo vastauksen.
Ihmiset ovat kertoneet pitävänsä huuhteluaineen tuoksusta.

Aloittaja ei ymmärrä lukemaansa vaan kyselee nyt uudelleen että niin mihin sitä huuhteluainetta tarvitaan.

Miten tällaiseen voi vastata jos ei ymmärrä lukemaansa? Hänelle on kerrottu että huuhteluaineen tuoksu on hyvä. Hän ei ymmärrä. Ehkä suomi ei ole hänen ensimmäinen kielensä? Mitä kieltä kannattaisi käyttää?

Päivämäärä:   3.11.25 05:46:18

Jännä miten useimmilla hajuherkkiksillä menee ohi että jotkut vaan tykkää tuoksuista.

Mutta se on ihan totta että kun on oma pyykinpesukone, niin silloin ei ole ongelmia kellään pestä pyykkiä niinkuin haluaa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kukaan haluaa käyttää yhteisiä koneita. Niiden käytössä on aina milloin mitäkin ongelmia.

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   3.11.25 05:55:07

Laitan huuhteluainetta kyllä välillä lakanapyykkiin.

Tavallisesti pesen valkopyykin jauheella ja joskus laitan pesuhelmiä rumpuun, jos haluan vähän tuoksua.

Etikkapesua teen välillä tyhjälle koneelle.

Olen aika tarkka mitä pesuainetta käytän, että kone pysyy kunnossa. Inhoan joitain hajustettuja pesuaineita ja joskus on vaikea edes kaupassa mennä sinne kyseiseen hyllyväliin. Ehkä psykologinen juttu myös.

Hajuvedet ei häiritse, mutta jos jonkun vaatteet on pesty tietyllä hajustetulla pesuaineella niin tekee pahaa. Ei huuhteluaine haise niin pahalle kuin ne tietyt pesuaineet, jotka ottaa henkeen.

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   3.11.25 08:21:04

Olen ostanut hajutonta huuhteluainetta vuosia sitten vähien villa- ja tekokuituvaatteitten huuhteluun. En edes muista, kuinka pitkä aika siitä on. Ei se vielä lopussa ole , mutta pullo on kadonnut.

Etikka toimii aivan hyvin tavalliselle pyykille.

Miksi joku pyörittää konetta tyhjänä? En ole noin puolen vuosisadan mittaan käyttänyt omaa konetta tyhjänä kuin ehkä silloin, kun siinä on pesty jotain törkyistä työvaatetta.

Lähettäjä: 876l 
Päivämäärä:   3.11.25 10:18:47

.
Sinun voi tosiaan olla vaikea ymmärtää, kun et osaa lukea.

Tuoksun saaminen pyykkeihin huuhteluaineesta ei ole mikään pakottava tarve eikä syy olla käyttämättä huuhteluaineta. Tuoksuja saa muualtakin, joten joku muu pakollinen syy ja tarve on sille huuhteluaineelle oltava. Vai peseekö teidän koneet pyykit niin huonosti, että ne jäävät likaisiksi ja pahanhajuisiksi ja siksi pitää peitellä pahoja hajuja huuhteluaineen lemulla? Ulkomaillahan se menee juuri noin. Vesi haisee pahalta, koneet on vesipihejä, pyykit haisee pesun jälkeen itsessään kamalalta, joten pesu- ja huuhteluaineet on todella voimakkaan tuoksuisia peittääkseen paskan lemun. Mutta eihän Suomessa noin ole? Joten mikä pakottava tarve Suomessa on käyttää huuhteluainetta niin, ettei ilman sitä voi olla?

Päivämäärä:   3.11.25 10:33:31

"Joten mikä pakottava tarve Suomessa on käyttää huuhteluainetta niin, ettei ilman sitä voi olla?"
Eli et todellakaan osaa lukea.

Päivämäärä:   3.11.25 10:35:21

En ole käyttänyt ikinä eikä äitinikään joten en tosiaan tiedä. :D

Päivämäärä:   3.11.25 11:14:08

Käytän lakanoihin ja pyyhkeisiin hajustamatonta. Muuten tulee koppuroita pyyhkeitä pelkällä etikalla. Kuin hiekkapaperiin kuivaisi. Paksut nyt muutenkin kuivaan hamam-pyyhkeellä, nehän ei muutenkaan ime mitään. Mutta en ole huomannut, ettei pyyhkeet muka ”toimisi” pesun jälkeen kuten pitää.

Päivämäärä:   3.11.25 11:19:31

Edelleen. Toiset tykkää tuoksuista ilman että mitään erillistä hajua tarvitsee peitellä. Miten the täydelliset hötöleidit ei tätä lausetta joko osaa lukea tai eivät ymmärrä lukemaansa?

Päivämäärä:   3.11.25 11:33:55

Ei mihinkään. Turhaa rahan ja luonnonvarojen haaskuuta.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 13:29:19

Ei voi kun nauraa, että miten vaikeaa voi olla ymmärtää luettuaan :D maailmassa on paljon muitakin asioita, joita ei ole pakko tehdä, mutta tehdään kun pidetään. Esim. herkkujen syöminen.

Minä TYKKÄÄN huuhteluaineen tuoksusta pyykissä, samoin pyykinpesuaineen. Miksi minun pitäisi alkaa etsiä muita vaihtoehtoisia tykkäämieni asioiden tilalle, kun niistä ei ole minulle mitään haittaa eikä lähipiirini ihmisille?

Lähettäjä: Yleisellä tasolla 
Päivämäärä:   3.11.25 13:49:16

Jos kaikki tekeminen ja oleminen muokataan jokaisen pienimmänkin vähemmistön tarpeiden ja vaatimusten mukaan, niin emme voi kohta kukaan tehdä mitään, eläminen tulee mahdottomaksi.

Päivämäärä:   3.11.25 13:56:41

"Minä TYKKÄÄN huuhteluaineen tuoksusta pyykissä, samoin pyykinpesuaineen. Miksi minun pitäisi alkaa etsiä muita vaihtoehtoisia tykkäämieni asioiden tilalle, kun niistä ei ole minulle mitään haittaa eikä lähipiirini ihmisille?"

Tai:
Minä TYKKÄÄN oman paskani ja likaisuuden hajusta itsessäni ja vaatteissani. Miksi minun pitäisi käydä suihkussa tai pestä vaatteitani, kun siitä ei tule minulle mitään haittaa eikä lähipiirini ihmisille?

Bussissa en kyllä arvosta kumpaakaan itsekeskeistä ihmistyyppiä, oli se sitten hajusteet tai likainen ja paskan haju. Sen verran voi kunnioittaa kanssaeläjiä, että ei mene paskan hajuisena ihmisten ilmoille. Oli se haju sitten keinotekoinen tai luonnollinen.

Lähettäjä: ättika 
Päivämäärä:   3.11.25 14:07:18

Pyykkietikka on hajustettua tavallista etikkaa. Jos haluaa hajustamatonta niin ihan tavallinen etikka on sitten valinta.

Päivämäärä:   3.11.25 14:33:14

Huono hygienia vaikuttaa negatiivisesti ihmiseen. Kuin taas puhtaat pyykit vaikuttaa positiivisesti. Eivät ole verrannollisia keskenään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.11.25 15:36:27

Ostin ja käytin ekan kerran pari viikkoa sitten, kun kuulin sen vanuttavan elastaanillisia vaatteita isommiksi (tuli ostettua liian pieniä treenitrikoita kun halvalla sai). No ei se mitään venyttänyt mutta olin aivan myyty miten pehmeäksi teki muut pyykit :)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 15:55:31

Hahhah mikä vertaus :D epäilenpä, että pyykinpesuaineen ja huuhteluaineen tuoksu saa samanlaisen reaktion aikaan kuin paskanhaju ja huono hygienia :D keksipä joku muu.

Taidat itse haista kroonisesti paskalta ja ummehtuneelta jota ei sitten pyykinpesuaineet pelastaisi.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.11.25 16:56:57

Mikä virka pyykkietikallakaan on? Itse en käytä mitään.

Ja joku sanoi, että suihkusaippuakin on turhaa, niin pesetkö esim. kainalotkin vain vedellä?

Päivämäärä:   3.11.25 17:06:55

P, kyllä. Ja hiuksista valuvalla shampoolla.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.11.25 17:14:41

Ok... Mielestäni shampoossa ja suihkusaippuassa ei ole paljon muuta eroa kuin nimi (noin niin kuin kärjistetysti -toki shampoossa on mm. hiuksia helliviä ainesosia). On vähän hassua tulla julistamaan, että suihkusaippua on turhaa kemikaalikuormitusta, jos pesee kainalot shampoolla...

Päivämäärä:   3.11.25 17:36:03

Englanninkielinen nimi "fabric softener" kertoo ehkä enemmän miksi sitä käytetään.

Päivämäärä:   3.11.25 17:37:41

P, onhan siinä aika iso ero, käyttääkö yhtä vaiko kahta ainetta suihkussa.

Päivämäärä:   3.11.25 17:42:47

"Hahhah mikä vertaus :D epäilenpä, että pyykinpesuaineen ja huuhteluaineen tuoksu saa samanlaisen reaktion aikaan kuin paskanhaju ja huono hygienia :D keksipä joku muu.

Taidat itse haista kroonisesti paskalta ja ummehtuneelta jota ei sitten pyykinpesuaineet pelastaisi."

Kuten sanoin, bussissa en istuisi kummankaan ihmistyypin viereen. Ihan sama mikä se paskan hajun lähde on.

Ja ei, huonoa hygieniaa ei kyllä hajustetut pesuaineet pelasta, vaikka sitä kuinka yritetään. Hajuttomuus kaikessa on minun juttuni, oli se sitten luonnollinen tai keinotekoinen hajunlähde niin kumpikin huono. Kannattaa kokeilla aitoa puhtautta sen sijaan, että yrittää peitellä hajuja :)

Päivämäärä:   3.11.25 17:54:53

Et vissiin tajunnut että miten huono hygienia vaikuttaa negatiivisesti ihmiseen kuin taas puhtaat tekstiilit positiivisesti. Kukaan ei ollut väittänyt että puhtailla vaatteilla poistetaan huono hygienia, se oli aivan sinun oma keksintö tähän hetkeen :D

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.11.25 18:23:05

Täällä on kyllä ihmeellistä sakkia, jos ei edes kainaloita voi pestä normaalilla suihkugeelillä koska "kemikaalikuorma" - mutta sitten käytetään kainaloille kuitenkin hiustenpesuun tarkoitettua ainetta, joka on kemikaaleja ihan yhtä lailla :D

Itse käytän hajusteetonta pyykinpesuainetta, mutta hajustettua pyykkietikkaa. Ennen käytin myös huuhteluainetta. Turhaahan se ei ole, jos pitää sen tuoksusta ja jos se tekee pyykeistä omasta mielestä paremman tuntuisia. Lähmäiseksi ei ole yksikään vaatteeni ikinä mennyt (paljonko aloittaja kuvittelee, että sitä huuhteluainetta laitetaan?!) Tekstiilitkään eivät ole menneet pilalle, vaikka joukossa on myös elastaaneja (se nyt vaan on aika ylivoimainen kuitu urheiluvaatteissa - kaikki ei voi olla aina pelkkää luonnonkuitua). Sähköisyyden kanssa ei ole ollut ongelmaa huuhteluaineen/pyykkietikan kanssa eikä myöskään ilman, joten sitä en osaa kommentoida.

Joten mikäs ihme tässä nyt on joillekin ongelma? Peskää te kainalonne ja pyykkinne vaikka vain vedellä ja haiskaa ummehtuneelta, jos niin haluatte. Minä en halua, ja muutenkin pidän (hyvistä) tuoksuista.

Lähettäjä: luomusti 
Päivämäärä:   3.11.25 18:46:37

Voi sitä etikkaa kokeilla kainaloihin ja jalkoihinkin.

Päivämäärä:   3.11.25 18:53:59

Pruukaan juoda myös etikkaa. Puhdistun sisäisesti ja loistan upeana.

Päivämäärä:   3.11.25 21:00:26

Käytän etikkaa huuhteluaineena. Tulee raikkaan tuoksuista pyykkiä. Ja oyyhkeet eivät jää karheiksi.

Lähettäjä: Kolme 
Päivämäärä:   3.11.25 22:16:40

Extrahuuhtelu pesuohjelmaan niin et tarvitse huuhteluainetta, jonka tarkoitus on liottaa pesuaine pyykistä pois.
Thats it senkin hölömöt.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.11.25 22:54:32

Miks mun pitäis laittaa extrahuuhteluohjelma ja jättää huuhteluaine pois, kun haluan sen aineen tuoksun pyykkiini ja pehmennyksen niihin samalla?

Lähettäjä: ä 
Päivämäärä:   4.11.25 13:13:52

"Minun pyyhkeiden kyllä pitää imeä kunnolla kosteutta. Eihän siinä ole mitään järkeä että lääppään itseäni pyyhkeellä joka ei ime mitään. Hiuksiakaan en saisi koskaan kuivaksi jo ei olisi kunnolla imevä pyyhe. Nytkin käytän kahta paksua pyyhettä että saan hiukset kuivaksi. Mutta ettehän te sitä ymmärrä jos teillä on ohuet ja lirut hiukset jotka kuivuu kun päätä vähän ravistaa. Minulla ei ole joten hiuksissa on kuivattavaa..."

Siis kuivuuko sun paksut hiuksesi kuivaksi paksun pyyhkeen sisällä? Kauanko se kestää?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.