Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kausivalot terassille

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   2.11.25 01:11:55

Muutettiin keväällä vuokralle rivitaloon. Nyt hoksattiin että ei ole ulkona terassilla mitään pistorasiaa jotta saisi ulkovalot/kausivalot viriteltyä terassille. Mitäs nyt? On pakko kysyä vuokranantajalta että saako pyytää sähkömiehen käymään, jotta saa sisältä vedettyä sähköt rasiaan ulos, vai mitä pitäisi tehdä? Ei mitään jatkojohtoviritelmiä haluttaisi laittaa.

Re: Kausivalot terassille

Lähettäjä: Fii 
Päivämäärä:   2.11.25 01:59:03

Taloyhtiön lupa pitää olla tuollaisiin muutostöihin. Eikä lupaa välttämättä saa. Helpommalla pääsee, kun laittaa johdon ikkunan tai terassin oven välistä sisälle ja käyttää sisällä olevaa pistorasiaa (tai jatkojohtoa). Tai sitten pattereilla toimivat kausivalot.

Jos kausivalot ovat teille noin tärkeät, miksi ette katsoneet, löytyykö terassilta pistorasioita ennen kuin allekirjoititte vuokrasopimuksen?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   2.11.25 02:17:11

"Taloyhtiön lupa pitää olla tuollaisiin muutostöihin. Eikä lupaa välttämättä saa."

Kyseessä ei ole lupa, vaan ilmoitus.
Ainoa mihin taloyhtiö voi puuttua, että käytetään asennukseen ammattilaista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.25 08:05:15

Mieluummin pistorasia ulos kuin viritys sisätilojen kautta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.11.25 08:51:47

Vuokranantajalle kysely .

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.11.25 08:53:56

Mulla on aurinkokennovalot, vaikka pistorasiakin on.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.11.25 09:46:32

Minä en ole vielä löytänyt sellaisia patterivaloja, jotka olisivat myös ulkokäyttöön. Onko joku muu löytänyt? Ja millaisia/mistä/mihin hintaan .. olet ostanut nuo aurinkokennovalot?

Lähettäjä: Mii 
Päivämäärä:   2.11.25 09:48:09

Kausivaloissa yleensä on pieni johto, jonka voi virittää ikkunan välistä. Itsellä rivitalossa asuessa meni ikkunan välistä johto etu- ja takapihalla.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   2.11.25 09:50:52

Patterivaloja on kyllä tarjolla runsas valikoima ulkokäyttöön. Esimerkiksi Tokmannista saa. Niissä vaan pakkasella loppuu patterit tosi nopeaan.

Minulla on ollut rivarissa sellaiset valot, joissa on ohut johto ja laitoin sen ikkunat läpi. En tiedä, voiko tätä suositella, mutta toimi useita vuosia.

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   2.11.25 09:53:13

”Minä en ole vielä löytänyt sellaisia patterivaloja, jotka olisivat myös ulkokäyttöön. Onko joku muu löytänyt? Ja millaisia/mistä/mihin hintaan .. olet ostanut nuo aurinkokennovalot?”

Ootko kokeillut Googlata ”ulkovalot paristo”? Mulla ainakin antoi ihan oman sivunsa Tokmannista löytyville ulkovalosarjoille, jotka toimivat paristolla.

Omani taisin ostaa Rustasta muutama vuosi sitten.

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   2.11.25 09:55:11

^ Ihan on Tokmannilta ostettu patterikäyttöiset kausivalot ulos. Löytnee muualtakin, ei ne mitään harvinaisuutta ole. Aurinkokennovalotkin olleet käytössä, tosin vain kesäaikaan.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   2.11.25 10:05:12

Patterilla toimivia ulkovaloja on paljon ja nykyään kestävät hyvin, ei tarvitse olla koko ajan vaihtamassa

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   2.11.25 10:09:50

X

Esin tuontitukulla on vaikka kuinka paljon.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.11.25 11:31:03

Okei suurkiitos vinkeistä! Minua tuo sähköjohdon vetäminen ikkunan tai oven välistä epäilyttää, kyseessä on kuitenkin sähkölaite ja johto (vaikka ohut onkin) voi murtua siellä karmien välissä. Eikö siitä tule paloturvallisuusriski?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   2.11.25 11:37:56

Class ohlsonila on useita erilaisia myös ulkokäyttöön patterikäyttöisiä valoja. Mulla on jo kolmatta vuotta sellaiset käytössä. Hyvin toimii.

Päivämäärä:   2.11.25 12:58:57

"Minua tuo sähköjohdon vetäminen ikkunan tai oven välistä epäilyttää, kyseessä on kuitenkin sähkölaite ja johto (vaikka ohut onkin) voi murtua siellä karmien välissä. Eikö siitä tule paloturvallisuusriski?"

Yleensä setissä on muuntaja (joka muuten harvemmin soveltuu ulkokäyttöön) ja itse valoille menee vain 12-24 V.
Eli et saa tälliä tai ei pysty sytyttämään tulipaloa.

Wanhat joulukuusenvalot oli vielä hehkulamppuja ja niissä kiersi suoraan verkkovirta.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   2.11.25 13:02:35

Riippuu myös ikkunoista. Uusiin ikkunoihin, jotka ovat hyvin tiiviitä, en ehkä johtoja virittelisi. Omassa asunnossa oli vanhat ikkunat, joissa ei ollut hyviä tiivisteitä muutenkaan, joten johto mahtui hyvin eikä litistynyt liikaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.25 13:30:01

"Yleensä setissä on muuntaja (joka muuten harvemmin soveltuu ulkokäyttöön) ja itse valoille menee vain 12-24 V."

Ja taas oletetaan. Tokmannin sivuilla pikavilkaisu niin ulkovaloissa näyttää jännite olevan niinkin eksoottinen kun 30-31V

Päivämäärä:   2.11.25 13:42:25

"Ja taas oletetaan. Tokmannin sivuilla pikavilkaisu niin ulkovaloissa näyttää jännite olevan niinkin eksoottinen kun 30-31V"

Tuollahan ei ole mitään merkitystä. Heikkovirtaa sekin.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   2.11.25 17:16:10

"Minua tuo sähköjohdon vetäminen ikkunan tai oven välistä epäilyttää, kyseessä on kuitenkin sähkölaite ja johto (vaikka ohut onkin) voi murtua siellä karmien välissä. Eikö siitä tule paloturvallisuusriski?"

Pistorasiasta muuntajan kautta kulkeva heikkovirtalaite, ei ole palo- eikä mikään muukaan turvallisuusriski.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.