Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten jaksoit kun erosit parisuhteesta?

Lähettäjä: Ananas 
Päivämäärä:   1.11.25 03:47:36

Kaikki vinkit tervetulleita. 9 v vuoden suhde oli sitten tässä. Miehessä ei mitään vikaa,aivan loistava mies onkin ollut. Mutta tulevaisuuden haaveet eroavat meillä niin radikaalisti että pakko erota jotta molemmat saisivat elää semmoista elämää kun haluavat. Miten tässä jaksaa,kun ei yksinkertaisesti jaksa? Miten jaksan etsiö asuntoa, muuttaa ja kertoa vielä kaikille läheisille? Ja kyllä tiedän, tämä ei ole maailmanloppu. Mutta kun tuntuu siltä. Miten osaan käsitellä näitä tunteita terveellä tavalla ja saada elämänilon takaisin?

Re: Miten jaksoit kun erosit parisuhteesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   1.11.25 09:04:22

Voimia aloittaja!

Olen tismalleen samassa tilanteessa. 15 vuoden liitto ja kesällä mies ilmoitti, että haluaa sittenkin lapsia. Minä en halua (en ole koskaan halunnut ja olen aina sanonut sen suoraan) ja lisäksi minulla on sairaus, jonka vuoksi onnistunut raskaus olisi muutenkin epätodennäköinen. Lapsiasiassa ei kuitenkaan oikein voi tehdä kompromisseja, joten ei tässä oikein ollut vaihtoehtoja...

Mies muutti omaan asuntoon pari kk sitten mutta ei olla vielä virallisesti erottu eikä olla kerrottu edes lähipiirille vielä mitään. Kova paikka tämä on meille molemmille.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   1.11.25 09:08:02

Niin ja niitä vinkkejä... En suosittele tätä meidän "erotaan mutta ei ihan kuitenkaan erota". Nytkin mies tuossa vierellä sohvalla aamukahvia hörppimässä, kun taas vietetään viikonloppua yhdessä. Tässä löysässä hirressä roikkumisessa ei ole mitään järkeä, tiedän sen ja mies tietää sen, mutta silti jotenkin vaan on päädytty tämmöiseen epäsuhteeseen. En suosittele.

Paras tapa olisi vaan tehdä se ero selväksi. Ottaa härkää sarvista, hoitaa käytännön asiat, kertoa lähipiirille ja sitten kun kaikki on selvää, surra surut ja jatkaa elämää.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.11.25 09:09:06

Luultavasti jaksan paljon paremmin kun tarvitsee hoitaa vain omat asiansa.
Nykyisellään tuntuu kuin vetäisin kuollutta painoa perässäni. Lisäksi nuo puolison mykkäkoulut, kuten tälläkin hetkellä, ovat raskasta henkistä väkivaltaa.

Asunnon etsimisen olen kääntänyt päässäni kivaksi: ensimmäinen unelma-asunto, jonka valitsen tarpeideni, en vain sen mukaan mitä se maksaa. Lisäksi saan valita huonekalut, sisustuksen jne

Olen myös jo etukäteen päättänyt, että en ole kenellekään velkaa mitään selityksiä. Minun ei tarvitse kertoa erosta yhtään kenellekään jos en jaksa tai halua.

Varmaan kun tässä olosuhteiden pakosta olen asunut yhdessä jo useamman vuoden tuollaisen hankalan kämppiksen kanssa, niin on ehtinyt pohtia asioita kunnolla.

Lähettäjä: aa 
Päivämäärä:   1.11.25 10:06:47

Vertaistukea tarjolla. Ero tuli kesällä, miehen aloitteesta, mulle aika yllärinä. Ekat kuukaudet olinkin aika usvassa ja prosessoin vaan mitä tapahtui, huutoitkin… Mitäpä sitä pskempiakaan tunteita kieltämään.
Pari kk jälkeen alkoi elämä voittaa, ryhdyin suunnittelemaan tulevaisuutta yksin. Samaan syssyyn multa päättyi määräaikainen työ, joten olin vähän niinkuin vapaa lähtemään mihin haluan. Valitsin paikkakunnan, joka on kiehtonut minua jonkin aikaa, löysin sieltä työtä ja uuden asunnon, ja nyt aloittelen elämää täällä ja katsotaan kuinka sujuu…
Asuttiin siis aika monta kuukautta vielä exän kanssa yhdessä, tehtiin kaverijuttuja ja puhuttiin eron aiheuttamista tunteista, mutta jouduin pitämään miehen ns.käsivarren mitan päässä itsestäni suojellakseni itseäni - tiedän, että muuten olisin jäänyt niihin vanhoihin tunteisiin enkä olisi pystynyt liikkumaan eteenpäin, ja koska mitään yhteistä tulevaisuutta ei ollut enää nähtävissä, olisin vain rikkonut itseni.
Vaikeaa on yhä ja usein tunnen itseni maailman surkeimmaksi ihmiseksi, mutta pystyn myös kiitollisuudella ajattelemaan muistoja joita meillä on, mutta haluamatta sitä aikaa takaisin. En ole myöskään erosta huudellut paljon ympäriinsä, ne tietää keiden tarvitsee, ja tulee sitten tarvittaessa ilmi mun nykyinen elämäntilanne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.25 11:21:36

Päivystyksestä lääkkeet jotta sain nukutuksi ja jonossa akuuttihoitoon.

Lähettäjä: tsemppiä 
Päivämäärä:   1.11.25 11:28:07

Olin ehtinyt valmistautua eron mahdollisuuteen hyvin, eli ei ollut yllätys. Muutoin samassa tilanteessa olleena: itselleni auttoi ensin totaali laiskuus, siitä pikkuhiljaa aloin huolehtimaan itsestäni enemmän. Esimerkiksi ostin hyvää kosteusvoidetta, ihosta tulee oikein pehmeä, eli pientä hemmottelua. Muita asioita hoidin aina yhden päivässä. Se sai riittää. Muutossa pakkasin yhden kaapin päivässä, tavaraa ei onneksi ollut kauheasti. Tiedän kuitenkin päässeeni vähällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.