Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun tietää kuolevansa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.25 19:23:04

Tunnetko ketään joka on tiennyt kuolevansa pian? Miten hän kuvaili asiaa? Kuinka kauan ennen hän tiesi? Eli tässä ei haeta sitä että lääkäri on antanut kaksi viikkoa elinaikaa vaan että on itse vaan tiennyt sisällään että lähtö on lähellä.

Re: Kun tietää kuolevansa

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.10.25 19:27:34

Tuttu tiesi reilu vuosi sitten ja viikko sitten siirryi ajasta iäisyyteen. No eipä siitä asiasta puhuttu kun nähtiin.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   31.10.25 20:03:31

Meidän kaikkien pitäisi tietää ja ymmärtää kuolevansa.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   31.10.25 20:09:33

Vaimon ystävä sairasti als-tautia, ja kuoli siihen. Ei koskaan ottanut asiaa esille, kun tapasivat.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   31.10.25 20:17:46

Me kaikki kuollaan.
Miksi sairauden todettua, pitäisi sairastuneen keskittää elämäsä/voimansa/keskustelut tulevaan kuolemaansa?

Tämä on asia, jota mun on vaikea ymmärtää.

Itse airastan perinnöllistä sydänsairautta. Lapsille kerrottu, tehty geenitestit ja kerrottu perintöriskit. Kuolen ehkä aiemmin, kuin ilman todettua sairautta. Sairaus hyppää joitain sukupolvia yli, ehkä mun Suomen sodissa kuolleilla sukulaisila oli nää geenit - ei tiedossa.
Mut en elä kuolemaa tai sairauttani varten. Mä elän sen minkä elän, onnellisena ja toivottavasti minusta jää ensisijaisesti hyviä muistoja puolisolle, vanhemmilleni, lapsilleni, lapsenlapsilleni...en hekä lä supervanhaksi, mutta sen minkä elän, elän täysilla ja koitan olla murehtimatta.

Onneksi mun läheiset hyväksyy ja tajuaa tämän. Se nimittäin saattaa lisätä onnellisuutta ja sitä kautta lisätä elinvuosia.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   31.10.25 20:37:03

Ja vielä, jos ja kun itse sairastun vakavasti, niin vain lapseni vaimon lisäksi saavat sen tietää.

Päivämäärä:   31.10.25 21:37:02

Sen verran voin kertoa, että elävänä täältä ei kukaan lähde.

Päivämäärä:   1.11.25 02:45:49

Ei taas ymmärretty kysymystä. Ihankun ei kaikki tietäisi kuolevansa joskus. Marin juttu taas ei liity kysymykseen, ei tässä keskitytty sairauteen. Ei myöskään kysytty kenelle kerrot jos sairastut vakavasti.

Jos ei tiedä olevansa sairas, tietää että jokainen kuolee joskus ja ikänsä puolesta ei kuolema ole odotettavissa kovin pian. Onko nyt selkeää?

Niin tällaisissa tapauksissa silti jotkut ovat aavistaneet kuolevansa pian ja kertoneet siitä. Sitten on käynyt onnettomuus, odottamaton sydäntapahtuma, katkennut suoni päästä tms. Oletko kuullut tällaisesta tapauksesta että joku on aavistanut lähdön olevan lähellä? Siis aavistanut, ei saanut varmaa tietoa lääkäriltä. Siis äkkikuolemasta, ei todetun pitkällisen sairauden jälkeen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.