Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoka - onks ne hyvät ja miksi?

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   31.10.25 08:21:07

Ylivertaiset vai vaan turhaa ylistetty lenkkari?

Re: Hoka - onks ne hyvät ja miksi?

Lähettäjä: Assi 
Päivämäärä:   31.10.25 08:23:51

Kiinnostaa myös ! Ilmeisesti joku malli sopii leveälle jalalle hyvin ?

Lähettäjä: Tytär 
Päivämäärä:   31.10.25 08:25:37

Minulla on parit, polkujuoksukengistä tykkään paljon. Juoksukengät ovat vähän kömpelöt makuuni, mutta varmasti hyvä jos on varpaissa nivelrikkoa, plantaarifaskiittia tai tarvitsee paljon vaimennusta.

Nyt olen juossut eniten New Balanceilla.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   31.10.25 08:28:14

Joillekin on, joillekin ei - käy kokeilemassa. Oman paskan selän kanssa valitsen edelleen Salomonit mieluummin.

Lähettäjä: Assi 
Päivämäärä:   31.10.25 08:32:57

***: sama mulla Salomonit itsellekin parhaat. Selkävaiva, helposti oireilevat plantaarifaskiitti sekä välillä polvivaivaa..

Liian pehmeät kengät eivät vaan sovi.

Lähettäjä: ZiZi 
Päivämäärä:   31.10.25 08:41:17

Itselle Hokat on parhaat koska tulee kaupungissa lenkkeiltyä eniten asfaltilla ja siihen Hokan vaimennus on hyvä. Löytyy eri malleja. Itselle paras on Clifton 9.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.25 08:44:56

Pari vuotta sitten yritin kokeilla hokia mutta ne kaikki useat mitä kokeilin, oli tosi kapeita ja osa matalia lestistä. Nikeistä löytyi sopiva

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   31.10.25 08:50:27

Mulla on Hokan Speedgoat 6, lenkkeilen eniten metsässä ja hiekkateillä. Pito on hyvä ja leveä lesti sopii mun jalalle. Edelliset lenkkarit oli Speedgoatin vanhempi versio, nekin oli tosi hyvät ja siksi en oikeastaan nyt edes muita miettinyt.

Kaupungissa asuessa mulla oli Cliftonit, ne oli ihan mun ekat Hokat. Vaimennus on todellakin hyvä, mun selkä- ja lonkkavaivalle nää oli ihan huiput. Jos budjetti venyisi, ostaisin Speedgoattien rinnalle vielä Cliftonit kaupunkilenkkejä varten, mutta tällä hetkellä tulee lenkkeiltyä asfaltilla niin vähän, että oikeaa tarvetta ei ole.

Lähettäjä: harrastelija 
Päivämäärä:   31.10.25 09:25:29

Omaan jalkaan sopii kuin nenä päähän, riippuu jalan mallista. Onkohan nyt kuudes pari menossa, polkukenkää pääasiassa, asfalttijuoksussa Bondit ainoastaan ja vain superhyvän vaimennuksen vuoksi.

Lähes kaikki vaikka Salomonin mallit on lestiltään todella kapeita, pidän Hokassa erityisesti siitä että pohja leviää jalan "ulkopuolelle"
Tästä syystä ei tule bensalenkkariefektiä eli isovarvas kengästä yli kuten esim kaikissa Asicseissa minulla käy.

Oma suosikkini on ollut Mafatespeed jolla olen juossut pari polkumaratonia ja yhden ultran. Mikään "nopea" kenkä se ei ole mutta pito ja tuntuma on erinomainen. Koskaan en ole saanut yhtään rakkoa, eikä plantaarifaskiitti vaivaa.

Ainoa "vika" Hokassa on se, että joissakin malleissa (esim ehkä clifton) pohjassa keskellä oleva pehmeämpi osaa ottaa pieniä kiviä/sepeliä sisuksiinsa jumiin ja tästä syystä pohjat ei kestä niin pitkään.

Itselläni kiertokulku on sellainen että juoksussa ykköskenkiä en "kuluta" asfalttilenkeillä, vaan siirrän sitä mukaa kun ei enää juurakossa tossu pidä koirakävelylenkeille ja siitä vielä tallille. Tästä voi päätellä että kengät ei ihan herkästi rikki ritsahtele :) Ensimmäiset Challengerit pohjat melkein puhkijuostuina ovat sen jälkeen olleet jo kolme vuotta tallikäytössä....

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   31.10.25 10:38:52

Niin että lenkkarit ne on siinä missä muutkin! :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.25 10:43:18

Mun jalkaan Hokat on olleet parhaat. On ongelmia useammassaki nivelessä ja selässä, joten vaimennusten pitää olla hyvät. Hokia on ollut jo montaa mallia ja ties kuinka monet.

Ainoa huono puoli on tuo yllä mainittu pohjen pehmeys. Eli kivet rikkovat pohjan helposti ja muodostavat sinne reiän. Tainnut käydä kaikkien Hokien kanssa.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   31.10.25 12:19:09

Itsellä polvessa nivelrikko. Kahdet Hokat käytössä. Cliftonit ulkona ja toiset työkenkinä sisätyössä päivittäin. Mallia en muista. Mutta Cliftonit paremmat.
En luopuisi.

Lähettäjä: jiwow 
Päivämäärä:   31.10.25 13:06:40

"Pari vuotta sitten yritin kokeilla hokia mutta ne kaikki useat mitä kokeilin, oli tosi kapeita ja osa matalia lestistä. Nikeistä löytyi sopiva"

Jännä :D Mulla on toisessa jalassa vaivaisenluu ja Niken kengät ei ole sopineet ikinä siihen jalkaan. Hokat sopii (ja Adidakset).

Mulla oli kolmet Hokat putkeen ja kestivät aina 1-2v. Se mikä sai nyt seuraavaksi palaamaan Adidaksiin niin ne Hokat oli muuten ihanat mutta siitä pehmeästä pohjasta tulee lopulta sora/hiekoitushiekat läpi. Eli siihen asti aina kuluttanut "kengät loppuun" kun kivet alkaa kertyä pohjaan liikaa ja tulla läpi.

Nuo Cliftonit on mulla kaikki olleet.

Lähettäjä: Frankie 
Päivämäärä:   31.10.25 15:00:51

Speedgoat 4 oli ihan paras polkutossu vaimennuksen ja pidon puolesta. Valitettavasti omani kulutin jo loppuun ja ostin nyt 6-version, joka ei istu omiin jalkoihin ihan yhtä hyvin, on hieman kapeampi, vaikka onkin leveämmällä lestillä. Normileveät Hokat ovat minulle järjestään liian kapeita.

Sileän tossujakin olen muutamat kokeillut, mutta en ole niihin niin ihastunut, juoksuun löytyy kyllä itselle mieleisempiäkin vaihtoehtoja. Yhdet Arahit on kyllä n.s. joka paikan tennareina käytössä kun ovat kivan näköiset.

Kuten muutama muukin mainitsi, niin noi pehmeät pohjat kyllä kuluu ihan järkyttävän nopeasti. Polkukenkien pohja on kyllä kestävämpi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.10.25 16:58:11

Olen tykännyt kaupunkilenkkeilyssä pääosin asfaltilla, mutta kuten edelliset jo mainitsivat, pohjat keräävät irtokiviä ja hajoavat. Kuulemma tämän vuoden malleihin pohjia on tehty kovemmiksi, ei kokemusta niistä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   31.10.25 17:05:19

Onnit on mielestäni paremmat

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   31.10.25 17:31:31

Minulla on jo kolmannet arabi 7 wide kengät käytössä. Käytän näitä töissä sekä salilla joissakin liikkeissä. Näissä on leveä lesti sekä hieman holvikaaren tukea, mitä tarvitsen omalta kengältä. Paras on kun jalka pääsee oikeasti leviämään. Suosittelen ehdottomasti, todella mukavat ihan vaan kävellessäkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.25 17:54:29

Itsellä yhdet Hokat ja ne on ihan ok. Ei nyt mitenkään ylivertaiset, koska ihan yhtä ok:t on adidaksen 40 euron lenkkarit. New Balanceist tykkäsin ennen, mutta nyt on mielestäni laatu heikentynyt. Hokassa ja New Balancessa ok hyvää, että useimmiten niissä on leveä lesti. Salomoneilla sain jalkani viallisiksi (vaivaisenluu) eli niitä suosittelen välttämään ellei satu olemaan kapea jalka.

Lähettäjä: Abebe Bikila 
Päivämäärä:   31.10.25 18:08:10

Ihan sysipaskat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.25 18:25:24

Mitä mallia suosittelisitte pitkähköihin kävelyihin? 2+h matkoihin siis. Ihan tietä pitkin, metsäilykengät on erikseen.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   31.10.25 18:50:18

Itselleni ei sovi. Mulle sopii altra ja new balance paremmin.
Kaverille jolla plantaarifaskiitti sopii noi tosi hyvin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.