Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kierukan poisto, puudutus

Lähettäjä: Helllp 
Päivämäärä:   31.10.25 01:20:19

Onko pelkkä poisto kivuttomampaa kuin laitto? Kannattaako sitä varten ottaa puudutus ts. mahtaakohan puudutttaminen sattua yhtä paljon kuin poisto itsessään? En ole synnyttänyt. Olen todella kipuherkkä ja siirtänyt poistoa ja parin vuoden ajan, mutta se puuduttamusenkin kipu kammottaa PALJON. Uutta kierukkaa en todellakaan ota ettei tarvitse enää ikinä miettiä näitä asioita.

Re: Kierukan poisto, puudutus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.25 02:22:05

Jos olet sen laiton kestänyt niin kestät myös pois ottamisen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.25 05:04:05

Poisto ei tuntunut miltään. Poistaminen kesti sekuntin tai kaksi.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   31.10.25 06:17:21

Täällä samassa junassa kuin aloittaja!

Lähettäjä: Sinna 
Päivämäärä:   31.10.25 06:22:35

Miten muistaisin, että poistaminen sattui ihan yhtä paljon mitä uuden laittaminenkin. Toki ei kestänyt läheskään niin kauaa mitä laittaminen.
Olen synnyttänyt alakautta ja synnytyskipu ei ole kyllä mitään kierukan laittoon verrattuna. Toki ovat erityylisiä kipuja, mutta kyllä kierukan poisto ja laitto sattuu huomattavasti enemmän mitä synnyttäminen

Päivämäärä:   31.10.25 06:40:33

Ei sattunut yhtään.

Lähettäjä: Fii 
Päivämäärä:   31.10.25 07:15:52

Se, että joskus on kestänyt kipua, ei tarkoita, että kipua tarvitsisi kestää toistamiseen. Tämä naisten kivun vähättely on kammottavaa, sitä tulee niin naisten kuin miestenkin suunnalta. Onneksi nykyään hoitosuosituksiin on tullut kipulääkkeen tarjoamien kierukan laittamista varten.

Ap, pyydä "pintapuudutus" (sellainen suihke muistaakseni) ennen varsinaista puudutuspistosta.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   31.10.25 07:19:32

En edes huomannut kun lääkäri poisti kierukan! Ei tuntunut missään!

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   31.10.25 07:22:36

Ja voin kyllä kahden lapsen synnytyskokemuksella sanoa, että kierukan liitto on kyllä ihan mitätön hetkellinen epämukavuus, en kyllä ymmärrä näitä "sattuu tosi paljon" juttuja. Ei satu. Ja itse olen kipuherkkä, mut oikeasti, turhaa pelottelua.

Päivämäärä:   31.10.25 07:28:46

Kierukan ottaminen pois ei ole mulle ole ollut kivuliasta. Sen sijaan laitto on. Viimeksi jäi jumiin. En ole huomannut, että kipulääkitys auttaisi. Olen ottanut ihan reilun yhdistelmän parasetamolia ja ibuprofeenia. Ongelma kivussa on se, että kipu ei ole pinnalla vaan aika syvällä :(

Lähettäjä: kj 
Päivämäärä:   31.10.25 08:28:11

Poisto kestää ainakin vähemmän aikaa. Ei sattunut, ainkaan niin paljon kuin laitto. Minulle on väitetty, että puudutus sattuu yhtä paljon, ja siksi sitä ei käytetä. Uskooko gynekologit itse sen?

Lähettäjä: Ei sattunut 
Päivämäärä:   31.10.25 08:41:19

Ei sattunut yhtään. Hoitaja ihan sanoi että nyt on ohi kun en tajunnut itse että se tosiaan oli jo siinä. :) rohkeasti vaan! Laittoa kammoksun itsekin, ei enää uutta mulle.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   31.10.25 08:47:55

Jos langat on näkyvillä, niin poisto on ihan pala kakkua. Mulla on vanha kierukka poistettu ensin, sitten puudutettu, ja sitten laitettu uusi. En tiedä, miksi tuo gyne sen tekee tuossa järjestyksessä, mutta noin on tehty jo kolme kertaa.

Ekalla kerralla se poisto oli kaameeta, koska langat oli liian lyhyet, ja ne oli karanneet kohtuun. Puoli tuntia kalasti niitä kiinni. SE oli hirveää. Itse kierukan poisto sitten ei.

En ole synnyttänyt, ja kohdunkaula on poikkeuksellisen pieni ja pistemäinen. Puudutuksesta huolimatta uuden kierukan laitto on aina vähän epämukavaa tämän takia, mutta joka kerran siitä on selvitty.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.10.25 09:03:06

"Jos olet sen laiton kestänyt niin kestät myös pois ottamisen."

Minulle on kierukka asennettu nukutuksessa, muun toimenpiteen yhteydessä, joten ei ole mitään käsitystä siitä millaisia kipuja se mahdollisesti aiheuttaa. Lääkärin mukaan oli hankala asennus, eli olettaisin että poistossakin saattaa kipua olla. Ikävää että tällaisia vähätteleviä asenteita on vielä nykyäänkin.

Lähettäjä: Choko 
Päivämäärä:   31.10.25 09:07:19

Poisto ei ole kummallakaan kerralla tuntunut yhtään miltään, vaikka silmät valui vettä molemmilla kerroilla sen laittamisen aikana kivusta.

Päivämäärä:   31.10.25 09:07:23

Mene poistamaan gynelle äläkä anna terkan sorkkia sokkona. Minä kieltäydyin terkasta koska lankoja ei näkynyt. Gyne katsoi ultralla missä kierukka on ja poisto kesti sen 2 sekuntia, jolloin nipisti vähän. Laittoi sattui aivan älyttömästi ja kesti kauan.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   31.10.25 10:33:25

Kaksi kertaa on laitettu ja otettu kierukka pois.

Sen ekan kerran poisotto oli karmea kokemus. Mulla oli tulehdus kohdussa ja kierukka oli kasvanut jonnekin kanavaan kiinni. Ei saatu pois ja mut nukutettiin, se repiminen oli hirvee kokemus.

Toisella kertaa tuntui vaan sellainen muikahdus eli ei miltään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.25 10:53:57

"Ja voin kyllä kahden lapsen synnytyskokemuksella sanoa, että kierukan liitto on kyllä ihan mitätön hetkellinen epämukavuus, en kyllä ymmärrä näitä "sattuu tosi paljon" juttuja. Ei satu. Ja itse olen kipuherkkä, mut oikeasti, turhaa pelottelua."

Älä vähättele muiden kokemuksia. Vaikkei sinua sattunut, muita voi sattua. Ihan jo ihmisten rakenteet ovat erilaisia. Itse en ole kipuherkkä ja ne minuutit kun kierukkaa yritettiin asettaa terkkarissa, olivat aivan hirveitä. Eikä kyse ollut siitä, että olisin itse vaikeuttanut toimenpidettä tai edes valittanut, vaan kierukkaa ei yksinkertaisesti saatu paikalleen. Sain sen myöhemmin gynellä puudutuksessa.

Poisto sujui kivuttomasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.