| 
                Lähettäjä: Miksi Päivämäärä:   30.10.25 22:35:00

Jenkeissä tuo shoes on/shoes off tuntu olevan aika tapauskohtaista, mitä omien tuttujen kanssa olen jutellut. Esimerkiksi joillain voi olla ok kulkea sisällä kengät jalassa, jos siellä vain käväistään (kaydään sisällä ja ollaan saman tien tai hyvin pian menossa takaisin ulos. Olettamus tosin on, että kengät ovat puhtaat. Mikäli sisälle jäädään olemaan, suurin osa mun tutuista ottaa aina kengät pois jo ovella/eteisessä ihan vaan mukavuussyistä ja esim. jalkoja ei nosteta sohvalle kengät jalassa.

Samaa teen itse kotona, ihan täällä Suomessa, jos vaikka haen lämmityspuita, palaan ulos hakemaan kauppakassit, pyykit narulta tmv eikä satu olemaan kenkiä mitkä saa helposti potkaistua jalasta.

Telkkarissa ja leffoissa varmasti osittain kengät jalassa varmaan ihan kerronnallisista syistäkin, eikä tarvitse uhrata aikaa kenkien kanssa pelaamiseen. Helppona esimerkkinä vaikka sitcomit, joissa porukkaa lappaa sisään ja ulos. Kuvittele vaikka Frendit niin, että kengät otettaisiin pois tai puettaisiin aina ovista kuljettaessa.
 |