Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hammaskiven poisto kunnallisella

Lähettäjä: hemuli 
Päivämäärä:   30.10.25 18:52:34

Veisittekö koiran hammaskiven poistoon kunnalliselle? Lähinnä siis mietin että onko se rauhoittaminen siellä turvallista, kun ei ole mitään anestesian valvontaa jne? Meidän eläinlääkärillä kyseinen toimenpide maksaa pitkälti yli 400 eur ja kunnallisen edullisempi hinta houkuttelee. Hammaskiveä ei ole mitenkään paljon ja vasta vajaa 3 vuotias koira kyseessä, röntgenille en näe tarvetta tässä kohtaa.

Re: Hammaskiven poisto kunnallisella

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.25 19:01:08

Olen käyttänyt. Hammaskiven poisto ja yhden hampaan poisto 170e.

Lähettäjä: Yup 
Päivämäärä:   30.10.25 19:30:18

Sen jälkeen, kun kandit-sarjaa joskus katselin, niin tulin siihen lopputulokseen, että mieluummin maksan vähän enemmän hoidosta jossain muualla :)

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   30.10.25 20:49:39

Täällä on hyvä kunnallinen eläinlääkäri ja edellistä koiraa käytin siellä hammaskiven poistossa. Hinta on 180€ kun yksityisellä alkaen 400€ (+poistettavat hampaat). Käytän yksityistä muuten jos tulee jotain äkillistä, kun sinne saa nopeammin aikoja. Itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa kummastakaan paikasta.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.10.25 21:01:12

Tuo, miksi niin?

Käytän itse kylläkin yksityisellä pienellä maalaiskunnalla (sinne ajelee täältä joku 30min) ja hammaskivenpoisto alkaen 140e muistaakseni. Voivat ottaa myös jonkinlaisen röntgenin, vaikka ei ihan niin tarkkaa kun jossain muualla. Hampaan poisto onnistuu myös, jos ei tarvitse leikata. Ennen täällä minun kotipaikkakunnalla oli kiva yksityinen, jossa onnistui hammasröntgen ja hampaiden poistot, mutta lääkäri kuoli ja tilalle tuli hänen tytär, ja hinnat nousi ihan pilviin. Lähemmäs tonnin saisi nyt maksaa, kun se ennen oli 250-600€ väliltä.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   30.10.25 21:02:48

En. Kyse ei ole siitä ettenkö luottaisi heidän ammattitaitoon vaan ihan puhtaasti siihen, että ilman hoitajaa ja jonkinlaista anestesiavalvonta laitteistoa ja inhalaatioanea ei ole riittävän turvallista omaan makuun.
Toki on kunnallisia joilta löytyy niin hoitaja kuin anelaitteet, mutta näilläkään harvemmin on hammasröntgeniä.
Itse haluan, että samalla otetaan kuvat ja poistetaan hampaita jos on tarve. Eikä niin, että lyhyen ajan sisälle tulee useampi nukutus kun hammaskiven poistossa huomataankin tarve kuville/poistoille mutta niitä ei voidakkaan sillä käynnillä tehdä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.