|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.10.25 11:08:31
Olen vähän niin kuin umpikujassa elämän suhteen. Ikää jo tai vasta yli 40 vuotta, eli ihan nuori en ole, mutta eläkkeellekin 20 vuotta aikaa... Jollain pitäisi asuntolainat ja lasten hevoset maksaa tulevaisuudessakin vielä monta vuotta. Puolisokin toki on, mutta yhden ihmisen tulot eivät riitä tähän palettiin. Nyt minulla lomautusuhka töissä päällä ja tuntuu, että miten tästä selviää, jos työt loppuu?
Taustaa, olen ollut nykyisessä työssä 15 vuotta. Selkä on paskana, kuvattu nikamasiirtymä 1,3cm. Toisella puolella vaikea hermojuuriahtauma ja toisella puolella "vain" keskivaikea ahtauma. Enimmäkseen melko oireeton kuitenkin, mutta silloin kun oireilee, olen käytännössä petipotilas kolmiolääkkeillä. Raskasta fyysistä työtä en siis pysty tekemään, enkä seisomatyötä.
Ihmisten kanssa tehtävästä työstä, esim asiakaspalvelu ym hoitotyö kuormitun valtavasti. Taustalla myös masennusta ja kaksi osastohoitojaksoa, eli oikeasti on riski "pällin leviämiseen" liian kuormittavassa työssä.
Mitähän ihmettä sitä voisi alkaa tekemään? Opiskelutkin romahduttaa tulot niin, että tuskin selvittäisiin. Lasten kodin ja koko elämän romuttaminen... Heitelkää vaikka ammatteja, ideoita, joihin tarttua...
|