Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä siinä ärsyttää, jos ei ole kiinnostunut

Lähettäjä: julkimoista? 
Päivämäärä:   30.10.25 10:52:26

Keski-ikäinen kaveri kyseessä. Hän tunnistaa vaikka ketä julkkiksia, tietää parisuhdekuviot, kuka on sukua kenellekin, onko ostanut/myynyt asuntonsa, millainen auto on milloinkin, missä on lomalla, kaikkea tuollaista ns. viihteellistä hömppää, jota saa lukea lehdistä ja somesta. Hän myös uskoo kaiken lukemansa ja somesta näkemänsä ja on jotenkin innoissaan mieleisilleen julkimoille tapahtuneista positiivisista asioista ja negatiivisia asioita puolustelee, vaikka kumpikaan ei häneen vaikuta mitenkään - vieraan ihmisen asiat.

Ei siinä mitään, saa seurata ja olla kiinnostunut, mutta hän on ärsyyntynyt jos joku meistä kavereista ei tiedä, että missi a on eronnut, laulaja b saa lapsen ja somettaja c sai ravintolassa eri annoksen kuin minkä tilasi tai emme jaksa jankuttaa ja pohtia jonkun tuntemattoman ihmisen asioita. Kuulemma meitä "ei kiinnosta mikään" (?) ja "tuollaiset asiat pitäisi jokaisen tietää ja olla kiinnostunut". Hän itse on kyllä kiinnostumatta ja tietämättä mistään esim. yhteiskunnallisista asioista, joilla on vaikutusta ihan kaikkien asioihin "kun ei sellanen kiinnosta". Minä voisin samalla logiikalla väittää monen sellaisen asian, joka ei kiinnosta suurta osaa ihmisistä, olevan jotakin joka kaikkien pitäisi tietää (esimerkkinä hevoset ja raviurheilu, josta todellakaan suurin osa ihmisistä ei tiedä oikeastaan mitään eikä heitä edes kiinnosta, mutta ei se minua haittaa saati saa minut ärsyyntymään). Ymmärrän että ei kaikkia voi kiinnostaa samat asiat eikä edes tarvitse, eikä se että itse on kiinnostunut asiasta x tarkoita kyseisen asian olevan jotenkin parempi kiinnostuksen kohde kuin mikään muukaan.

Miten tuollaisen voi edes kokea ongelmaksi?

Re: Mikä siinä ärsyttää, jos ei ole kiinnostunut

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   30.10.25 11:00:46

Ihan normaalia noille tyhjäpäisille wt-muijille.

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   30.10.25 11:53:52

Miksi kaveeraat tollasen julkkisten kautta elävän kanssa?

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   30.10.25 12:02:33

"Hän myös uskoo kaiken lukemansa ja somesta näkemänsä"

Näitä on paljon. Uskotaan kaikki ja kun joku sanoo, että niin siitä talosta ei voi kukaan ostaa omaksi asuntoa kun se on vuokratalo tai se auto ei ole uusi vaan 10 vuotta vanhaa vuosimallia, suututaan ja aletaan vängätä vastaan että no se nyt kuitenkin on ostanut ja auto on ihan uusi oot vaan kateellinen. Noloahan tuollainen on, jotenkin lapsellistakin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.10.25 12:43:18

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 30.10.25 11:00:46

Ihan normaalia noille tyhjäpäisille wt-muijille.

Lähettäjä: /-/ 
Päivämäärä:   30.10.25 14:36:23

Aloittajan kaveri on varmaan niitä, jotka ahdistuu siitä kun ventovieras julkimo on saanut huonoa palvelua, itkee katsellessaan ventovieraan julkimon hääkuvia tai on onnellinen kun ventovieras julkimo saa lapsen. Sama ihminen ei kuitenkaan ole kiinnostunut kenenkään irl tuntemansa ihmisen asioista, saati että olisi empaattinen tai iloinen kenenkään puolesta. Enemmän katkeraa ja kateellista on kommentointi samanlaisiin asioihin kuin mitkä julkimoilla on ihania.

Tuota minä en ymmärrä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.10.25 14:41:50

Nyt on kyllä aloittajan kaverilla tosi outo ongelma. :D

Työni puolesta olen aika paljon tekemisissä julkisuuden henkilöiden kanssa (esim yritysmaailmasta politiikasta jne) ja ei, valtaosaa en todellakaan tunnista ja ei edes kiinnosta. Pomoni tuntee ulkonäöltä varmaan jokaisen poliitikon, yritysjohtajan yms ja jaksaa aina kauhistella, että "Kyllä nämä pitäisi tietää!". Minusta taas ei tarvitse. Samalla tavalla kohdellaan kaikkia statuksesta riippumatta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.