Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pendolina ja ic lemmikkivaunuista

Lähettäjä: Junista 
Päivämäärä:   29.10.25 17:37:39

Eli te kellä kokemusta, niin kysytään. Varsinkin pendolinon lemmikkipaikat kiinnostaa. Pitääkö lemmikin matkustaa jalkatilassa tai onko lemmikille ns oma paikka? Saako koiraa johonkin kiinni, jos pitää käydä esim. Vessassa?

En oikein tajua noida pendolinon lemmikkipaikkoja kun tekee paikkavalintaa lemmikkivaunusta. Koira kuitenkin 25kg, eli ei mikään ihan pikku koira kyseessä, lisäksi minun ja koiran lisäksi matkustaa 2 vuotias lapsi (kelle en osta omaa paikkaa kun voi olla sylissä)

Pohdin vain jos ottaa ns ikkunapaikan (lemmikkivaunusta, niin voiko siihen käytäväpaikalle tulla myös joku?

Re: Pendolina ja ic lemmikkivaunuista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.25 17:39:25

IC:ssä on ihan tavalliset penkit on, ellei erikseen osta ison lemmikin paikkaa, missä ikkunan puolella on taso eikä penkkiä. Yleensä se on huonompi isolle lemmikille. Penkeissä ei ole mitään kummempaa lenkkiä mihin kiinnittää. Jos pitää käydä vessasa, pyydä naapuria pitämään koiraa.

Tyhjille paikoille voi tulla joku.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.25 17:44:45

voi tulla joku käytäväpaikalle, ellei sitä ole itse varannut.

Lähettäjä: Redi 
Päivämäärä:   29.10.25 17:46:53

Kannattaa varata se viereinen paikka myös itsellesi lippua ostaessa. Muuten siihen voi tosiaan tulla joku.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.25 17:49:59

vr:llä on käytössä sellainen "varaa viereinen tyhjä paikka" lippua ostaessa niin saa halvemmalla sen paikan varattua, kuin sitten jos joku siinä istuisi

Päivämäärä:   29.10.25 17:51:48

Onko pendolinossa sama? Ja kun ne 2 viereistä penkkiä, niin onko jalkatilaa enemmän kuin muissa vaunuissa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.10.25 17:52:03

Joo ihan normi junan penkit on, eli ison koiran kanssa pitää muistaa et jalkatila melko ahdas. Ja tosiaan viereen voi joku tulla. ICssä ison koiran paikalla penkin tilalla tosiaan sellainen muovitaso. Itse olen kyllä siitä tykännyt koirien kanssa. Mielummin siinä makaa kuin ahtaasti jalkatilassa. Pendossa ison koiran paikka on vaunun päässä jossa ennen seinää on sitten vaan reilummin tilaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.25 18:19:20

Ainakin siinä pendossa jolla kerran menin, siinä (ilmeisesti) ison lemmikin paikalla oli isompi jalkatila.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.25 20:18:11

” Koira kuitenkin 25kg, eli ei mikään ihan pikku koira kyseessä, lisäksi minun ja koiran lisäksi matkustaa 2 vuotias lapsi (kelle en osta omaa paikkaa kun voi olla sylissä)”

Mittään hättää ole tuossa, oikein hyvin mahdutte lapsi sylissä ja iso koira jaloissa yhdelle paikalle! Oliko kuinka pitkä matka suunnitelmissa?

Lähettäjä: Huuli 
Päivämäärä:   29.10.25 20:31:53

Mä matkustin 28kg sprinkun kanssa paljonkin aikaisemmin ison koiran paikalla.. Ennen nopeat säi hitaat ja sai samaan hintaan. Nyt maksaa extraa,joka on ihan peestä. Koirani on muille eläimille aika ärhäkkä ja ison koiran paikka on ainut missä pystyn pitämään sen omalla paikalla ,jos ohi menee koira.. Jos normipaikalla lattialla ;voi hyökätä . Tai jos edessä koira lattialla;on hauskaa. Stressaavaa matkustamista. Mä en pystyisi jättämään kenelle tahansa vessan ajaksi. Oon ottanut mukaan vessaan ja ikinä ei ole tullut sanomista.

Päivämäärä:   29.10.25 20:47:29

Ok. Eiks junan vessa oo tosi pieni? Mietin jos koiran ottaa vessaan mukaan.
Mietin myös saako koira istuu penkillä tai pitääx olla lattialla?

Sitten pendolinoon liittyen kun on se lemmikkivaunu, niin eikö joka paikalla saa olla lemmikkiä? Katsoin että jollain istumapaikoilla (ikkuna) on koiran kuva, saako siis niissä olla vain lemmikki?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   29.10.25 21:01:19

Vain lemmikkipaikoilla voi olla lemmikki, muutenhan siihen teidän viereen vapaalle paikalle esim voisi tulla toinen koira/kissa tms. Ei oikein toimisi…

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.25 21:10:26

Vielä pari vuotta sitten tosiaan tuli vieraita eläimiä viereiselle paikalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.