Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hajustetut asiakkaat hotelleissa, haju pinttyy

Lähettäjä: rarkia 
Päivämäärä:   29.10.25 13:39:15

Kuinka usein hotelleissa pestään tyynyt, peitot, sijauspatjat tms., joihin pinttyy haju, jos asiakas käyttää hajusteita tai haisee? Tai kuinka usein nuo vaihdetaan automaattisesti uusiin?

Enkä puhu nyt pelkästään hien ja p4skan hajusta vaan ihan hajuvedestä, partavedestä, tuoksuöljyistä tai vaikka testosteronin aiheuttamasta miesten ominaishajusta?

En ole juurikaan hotelleissa yöpynyt enkä myöskään sänkyjä pahemmin tonkinut, mutta jotkut ovat sanoneet tsekanneensa ja sijauspatja on ollut ihan keltaisen läikikäs.

Jos jo hotellihuoneeseen astuessa huomaa, että kylläpä täällä on käytetty hajusteita, niin miten huone puhdistetaan? Tai kun petivaatteisiin on tarttunut hajut, niin tehdäänkö sille mitään? Meneekö tyynyt, peitot ja sijauspatja pyykkiin vai vaihdetaanko vain lakanat?

Mietin tätä siksi, kun olen jonkin verran majoittanut kavereita. Joku asunut luonani pari viikkoa niin, että viikon kohdalla vaihdoin lakanat puhtaisiin. Patjan päällä ohut sijauspatjan suojus jossa kuminauhat nurkissa. Ei jättänyt mielestäni likaa tai hajuja mihinkään, ihan siisti ja hajuton kaveri.

Mutta sitten pari muuta. Sukulaismies, jonka hygienia vähän hmm. Ei haissut niinkään hieltä, mutta sellaiselta miehiseltä testosteronilta. (Eli pahalta.) Istuskeli sohvalla, sohvaan jäi haju. Tyynyjen päällä oli kolme tyynyliinaa, niihin ei kai yhdessä yössä tarttunut haju, toivottavasti. Peittoon jäi haju, samoin patjaan, vaikka siinä oli päällä sijauspatjan suoja. Eli se testosteronin haju meni suojuksen läpi patjaan... Koko asuntoni haisi ihan mieheltä :D

Sijauspatjan päällinen meni toki pyykkiin, kuten joka kerta kun lakanat vaihdan. Mutta myös peitto meni pyykkiin. Tyynyt oli ihan uudet ja peitto vasta pesty.

Muutaman viikon päästä tuli sisareni kylään. No, hän innostunut käyttämään jotain eteerisiä öljyjä ja haisee käytännössä kävelevältä suitsukkeelta. Eikä jaksanut käydä suihkussa eikä kuulemma tarvitsekaan... Aha.

No, tyynyn suojasin taas 3 tyynyliinalla, joten ne kai ovat suht ok. Patjan päälle laitoin pussilakanan ja sijauspatjan suojan lakanan alle. Patja kai säästyi hajuilta tällä kertaa. Peitto taas koneeseen ja kuivuriin.

Minulla ei ole omia koneita. Käytän pyykkituvan pesukonetta ja kuivuria. Koneeseen saa onneksi lisävettä pesuaineluukun kautta niin peitto ehkä puhdistuukin. Tekstiilipesuri tekisi mieli vuokrata jostain, että saisin puhdistettua patjan ja sohvan, kun sohvan päälliset ei ole irrotettavat.

En ole tietääkseni mikään hygieniafriikki enkä varsinkaan siivoushullu. Mutta en kyllä halua, että kotiini pinttyy ties mitä hajuja enkä kehtaisi antaa yövieraalle nukkumapaikkaa, joka haisee ties miltä ja keneltä. Mutta onko tuossakaan mitään järkeä, että siivoan ja pyykkään ihan hirveästi, kun joku on ollut luonani yhden yön?

Ja ei kai hotelleissakaan näin hyvin siivota joka asiakkaan välillä? Vai siivotaanko?

Re: Hajustetut asiakkaat hotelleissa, haju pinttyy

Lähettäjä: jejs 
Päivämäärä:   29.10.25 15:00:52

Olen miettinyt samaa. En edes halua hotellissa katsoa että onko tyynyt ja patja puhtaat. Jotenkin ällöttää se että eipä siellä paljoa puhdistella ja sama likainen päiväpeitto ja koristetyynyt lämitään sängylle. Kuka lie levitellyt ties mitä eritteitä sänkyyn. Enkä halua tiettyjä kavereita luokseni kylään enkä todellakaan lainannut untuvamakuupussiani kaverille, joka sitä kinusi lainaan.

Käytän paksuja peittoja ja niiden päällä kahta pussilakanaa niin pysyy peitot puhtaampina. Tyynyissä 3 tyynyliinaa. Tyynynsuojukset ei olleet minusta yhtä hyviä.

Olen aika tarkka puhtaudesta ja ällöttää kaverit, jotka tulevat luokseni kylään ja tulevatkin kesken lenkin yltä päältä hikisinä piehtaroimaan sohvalleni. Ja yksi kaveri tuli rullaluistellen ja kun ei voinut kävellä rullikset jalassa portaita, otti ne pois ja tuli sukkasilteen. Nami... Ja yksi kaveri oli paljain jaloin lasittamattomalla parvekkeellani ja sen jälkeen tepasteli olkkarin matolle pyyhkimään jalkapohjansa siihen. Sen jälkeen meni sohvalle ja hinkkasi loput liat sohvaani. YÄK!!

Minua saa nimittää hygieniahulluksi. Ennemmin sellainen kuin paskassa asuva... Olen pariin kertaan vuokrannut tekstiilipesurin ja seuraavassa sohvassani saa kyllä olla irrotettavat päälliset...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.25 15:05:52

Mitä hittoa. Maailma on täynnä hajuja ja tuoksuja, totu siihen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.10.25 15:11:02

Työskentelin vuoden ajan suositun hotellin kerrossiivoojana. Ei niitä peittoja, tyynyjä tai patjoja vaihdettu tai pesty kertaakaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.10.25 15:12:13

Hajuherkille on hotelleissa hajusteettomia allergiahuoneita.

Ja noin muuten, niin varsinkin Suomessa hotellien tyynyt, peitot ja patjat ovat siistejä ja puhtaita.

Lähettäjä: rarkia 
Päivämäärä:   29.10.25 15:30:02

"Ja noin muuten, niin varsinkin Suomessa hotellien tyynyt, peitot ja patjat ovat siistejä ja puhtaita."

Onko hoteilleissa siis jotenkin erityiset petivaatteet, joihin hajut ei tartu? Kun ainakin noihin minun patjaan ja peittoon hajut tarttuivat. Ovat jotain markettifamiloneja. Tosin ei mitään halvimpia, muttei kyllä mitään megalaadukkaitakaan...

"Maailma on täynnä hajuja ja tuoksuja, totu siihen."

Olen kyllä huomannut, että todella monet haisevat ihan hirveältä, mutta ei kai se ole mikään syy siihen, että oman kodin pitäisi haista voimakkaalta vieraiden jäljiltä?

Lähettäjä: eue 
Päivämäärä:   29.10.25 15:38:37

Olin joskus siivoojana eräässä kuntoutuslaitoksesssa. Kerran muutamassa vuodessa laitettiin peitot ja tyynyt pesuun kun tehtiin kesän perussiivous. Päiväpeitot kerran vuodessa pesuun. Käytävät peruspestiin myös joulun-vuodenvaihteen aikana. Kerran 6 v aikana taidettiin uusia tyynyt ja peitot kokonaan. En muista että sijaispatjoja oltaisiin varsinaisesti pesty mitenkään.

Joskus harvoin saatettiin vaihtaa jotain tyynyä tai peittoa erikseenkin puhtaaseen, mutta silloin niissä piti olla ihan näkyvät pissat tms.

Mutta eipä kyllä tuollaisen jälkeen houkuttanut enää hotelleissa yöpyä ja omaankin kotiini aloin kiinnittää enemmän huomiota.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.25 15:41:41

"Mutta onko tuossakaan mitään järkeä, että siivoan ja pyykkään ihan hirveästi, kun joku on ollut luonani yhden yön?"

Ei. Tuulettamalla lähtee suurin osa hajuista.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   29.10.25 15:44:36

Kyllä sinä aloituksen perusteella olet hygieniafriikki.

Ei siinä mktään, se on luonteva vaikkakin työläs tapa joillekin elää.

Lähettäjä: tiia 
Päivämäärä:   29.10.25 16:17:43

"Ei. Tuulettamalla lähtee suurin osa hajuista."

No ei kyllä lähde. Hajuvedet ei ainakaan lähde mihinkään. Ei lähde välttämättä edes pesemällä. Ja aika usein miesten ominaishaju on sellainen ettei sekään tuulettamalla katoa vaan vaatii vähintään pesemisen.

Olenko ainoa jolle tuli aloituksesta jopa vähän kiva olo? Edes joku ajattelee vieraiden hyvinvointia. Olen niin monta kertaa nuorempana inhonnut kaikkea mikä kavereiden luona yöpyessä on vastassa että on kerrankin kiva lukea, että joku viitsii siivota vieraita varten tai heidän lähdettyään.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   29.10.25 19:32:41

Kannattaa vaan pysytellä visusti kotona ja olla menemättä mihinkään hotelleihin, jos kerran on noin first world problems.

Lähettäjä: ..,, 
Päivämäärä:   29.10.25 23:03:29

Joskus on täytynyt laittaa kaikki pesuun kun huoneessa on asunut joku todella haiseva asukas. Mutta silloin haisee hiki, ei pelkkä hajuvesi. Muuten ei kyllä pahemmin peittoja ja sijauspatjoja pestä. Olin 6 v hotellissa siivoojana ja eipä kyllä tule hotelleista mikään luksus mieleen. Likaisia paikkojahan ne on, myös Suomessa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.25 23:16:52

Olenko ainut joka ei ymmärrä tuota testosteroni-hajua? Haistan kyllä ihmisissä, jos ovat peseytymättömiä, mutta en ole testosteronihajuun törmännyt. Miehet, joiden kanssa olen ollut lähemmin tekemisissä ovat haisseet joko hajusteille tai sitten ei oikein miltään.

Lähettäjä: shhs 
Päivämäärä:   30.10.25 00:34:00

"Olenko ainut joka ei ymmärrä tuota testosteroni-hajua?"

Saatat ollakin. Minä nimittäin tiedän hyvin miltä se haisee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.