Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aidot säästövinkit! Ml.kahvi. Testattu on.

Lähettäjä: NiksiEepi 
Päivämäärä:   29.10.25 13:36:51

Aamu-, päivä- ja iltakahvin, ainakin 2 pannullista voi ihan hyvin keittää samoista poroista. Maku ei ratkaisevasti kärsi.
2. Erilaisten aikakauslehtitilausten kriittinen tarkastelu. 3. Mitä voi lykätä vuodella enintään parilla vaatteissa ja elektroniikassa.

Ja korkkitavara se vasta maksaa ja se toinen myös..

Re: Aidot säästövinkit! Ml.kahvi. Testattu on.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.10.25 13:40:59

No jo on "vinkit". Lopeta kahvinjuonti, säästyy sekin raha, ei kahvia tarvitse kukaan. Lehtiä, suoratoistoja tms ei tarvitse käyttää. Vaatteita ja elektroniikkaa ostetaan tarpeeseen eikä tarvitse kalleinta.

Lähettäjä: NiksiEepi 
Päivämäärä:   29.10.25 13:43:01

Keisarin uudet vaatteet! No jopas jotain.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   29.10.25 13:51:46

No nyt oli vinkit joita kukaan ei ole koskaan tullut ajatelleeksi!

En kyllä keittäisi samoilla poroilla. Juon kahvia vain aamulla ja ostan kahvin alennushinnoilla.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   29.10.25 13:56:44

Samoilla poroilla tulee pahaa. Kahvia juo, jos haluaa, vaikka Ällö ei halua.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.10.25 14:06:55

Paskahomma, mistä kahvin juomiseni tai juomattomuuteni tuli tässä topassa ilmi, kun en asiaan ota kantaa? En käsittääkseni ole omista kulutustavoistani maininnut sanaakaan.

Jos kahvia juo, niin ei todellakaan vanhoilla poroilla, niin pihiksi ei tarvitse ryhtyä.

Lähettäjä: jejs 
Päivämäärä:   29.10.25 14:50:43

Kahvinjuonnin voi lopettaa kokonaan tai ainakin itse sen ostamisen, juo vain jos jossain on tarjolla.

Mitään lehtiä tai suoratoistopalveluita ei tarvitse tilata. Kirjastossa voi lukea lehtiä ja netistä näkee ilmaiseksikin vaikka mitä esim. ruudun, mtv katsomon tai yle areenan kautta.

Älä osta mitään mitä ilman pärjäät. Osta vain se, mitä tarvitset välttämättä. Tuunaa, korjaa. Käytä kotona rönttävaatteita ja siistimpiä vain kun lähdet kotoa. Älä kuluta siistimpiä vaatteita kotikäytössä turhaan.

Maksa laskut ja sitten jätä käyttötilille joku tietty summa, jolla pärjättävä seuraavaan palkkapäivään asti. Loput säästötilille/sijoituksiin.

Minulla ei omaa autoa ole, mutta autollinen voi miettiä, onko joka paikkaan pakko höräyttää autolla, vai voisiko jättää menemättä tai kulkea vaikka kävellen/pyörällä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.25 15:03:53

Mun mielestäni tuo kaksi kertaa samoilla poroilla kahvin keittäminen on ihan hyvä idea. Kahvihan voi olla tosi kallista jos tykkää vain tietystä (en itse juo kahvia mutta olen kuullut että halvoissa ja kalliissa voi olla todella suuri ero). Jos täytyy säästää ja juo mielummin kaksi kertaa keitettyä parempaa kahvia kuin kerran keitettyä halpaa kahvia, niin oma asiahan se on. Jokainen tekee kuten tykkää, en ymmärrä miksi pitää lytätä muiden säästövinkit vain siksi ettei niin halua itse tehdä. Joku toinen voi olla hyvillään vinkistä.

Itse en osta enää erikseen esim. vessanpesuainetta ja yleispesuainetta. Pesen kaiken tiskiaineella. Ostan ison pullon halvinta tiskiainetta ja laimennan suihkepulloihin. Toki erikseen täytyy ostaa mm. pyykinpesuainetta ja tiskikonetabletteja, mutta esim. lattianpesuun käytän tiskiainetta.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   29.10.25 17:06:20

Paras säästövinkki kahvin suhteen on keittää vaan tasan sen verran kun juo. Suomalaisilla on järkyttävä tapa keittää aina koko pannullinen vaikka joisi vain yhden kupin. Samoilla puruilla ei kyllä kahvia saa, ellei sitten ole siihen ekaan satsiin laittanut niitä puruja moninkertaista määrää. E

Päivämäärä:   29.10.25 17:07:30

On sellainenkin vaihtoehto, että ostaa kahvia kun se on tarjouksessa K-kaupassa.

Päivämäärä:   29.10.25 17:08:21

Enkä nyt tarkoita kahvilla Kakka-Mokkaa vaan kunnon kahveja.

Lähettäjä: Okei 
Päivämäärä:   29.10.25 17:36:17

Jos keittää sen pannullisen vaikka jois vain kupillisen mutta lämmittelee sitä mikrossa aina kun tekee mieli kahvia, pois ei heitetä kahvia.

Lähettäjä: jdj 
Päivämäärä:   29.10.25 18:21:19

Jos keittää kahvin samoilla poroilla niin tulee todella mautonta ja laihaa. Kannattaa siis vähän lisätä poroja, ei keittää suoraan samoilla. Eli jos keität 4 kupillista kahvia, niin laita ekaan ketokseen se 4 mittaa kahvia ja sen jälkeisiin 2-3 mitallista. Kyllä siinäkin säästää kun jää 1-2 mitallista aina pois. Eikä maku juurikaan kärsi.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   29.10.25 19:44:02

Minä keitän mieluummin vahvempaa kahvia, mutta juon sen vanhoista arabian kahvikupeista (eli pieni kuppi mukin sijaan) mustana.

Lähettäjä: Tee 
Päivämäärä:   29.10.25 20:19:38

Ostan sitä lidlin halpaa emilia kahvia. Mielestäni ihan hyvä maku.

En juurikaan syö leipää, puuro on hyvä aamu/iltapala. Leipä juustoilla ja kinkuilla on kallista.

Rasvaan itseni kookosrasvalla, se on halpaa ja hyvää. Sopii kaikille ruumiinosille.

En osta kovinkaan montaa erilaista pesuainetta. Käytän paljon etikkaa ja tiskiainetta. Tiskiaineella pesee vessan myös oikeen sujuvasti ja siitä saa hyvän keittiönpesuaineen suihkupulloon. Ja käy ikkunanpesuun yms

Kotivaatteet ja sitten julkiset vaatteet. Kotona voi olla tahrasissa vaatteissa ja ulos voi mennä paremmissa. Pyykki vähenee kun kaikki vaatteet ei ole aina likaisia vaan voi käyttää pidempään.

Minimalismi. En juurikaan osta mitään erilaisia tavaroita kaikkiin maailman juttuihin. Vähällä pärjää jos haluaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.