|
Lähettäjä: g,gt
Päivämäärä: 29.10.25 12:02:29
Minä olisin halunnut valita teknisen työn, mutta olin koulukiusattu ja pahimmat kiusaajat olivat poikia joten en uskaltanut mennä tekniseen työhön. Kyllä tytöissäkin oli kiusaajia, eikä sielläkään kivaa ollut, mutta ennemmin sinne.
Mieluiten olisin kyllä käynyt kotikoulua kuin ollut sen 9 vuotta henkisen ja fyysisen pahoinpitelyn kohteena. Isä olisi opettanut tekniseen työhän tarvittavat asiat, äiti tekstiileihin, äidillä myös paljon kirjoja, ja olisin osannut lukea koulukirjat läpi kotonakin. Pari- ja ryhmätyöt tein joka tapauksessa koulussakin yksin, kun kaikki huutelivat "No hyi en oo ton pari et kyllä tuu meiän ryhmään vammanen kehari!!". Kotona olisin saanut syödä rauhassa, toisin kuin koulussa. Koulussa ruokalaan meno oli aina minun tönimistä "pääset eteen" niin, että minut kiilattiin jonosta pois, tönittiin portaissa, jne. Kotona tavarani olisivat saaneet olla rauhassa, koulussa niitä koko ajan pengottiin, hajotettiin ja sotkettiin. Vapaa-ajalla olin liikunnallinen joten olisin liikunnankin voinut suorittaa yksin. Koulussa olin kuitenkin yksin eikä minua huolittu pariksi tai joukkueeseen.
En ollut vammainen enkä kehari. En tiedä mistä kiusaminen lähti. Mutta se vain jatkui eikä se koskaan loppunut. Mutta tuosta käsityöstä olen ollut harmissani, koska oikeasti joku neulominen ja ompeleminen oli tylsää ja olisin ennemmin halunnut nikkaroida. Mutta kun meidän luokka oli jaettu kahtia sen kokeiluvuoden ajaksi, ja minun ryhmässäni oli ne pahimmat kiusaajat, sekä tytöt että pojat, niin en uskaltanut jatkaa teknisessä. Jos ne pahimmat kiusaajat olisi laitettu pois, niin olisin saanut käydä kouluni rauhassa.
|