Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun kissan kasvattajalle pitää kertoa kaikki

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.10.25 08:59:25

Olen ottamassa rotukissaa, ja tuntuu että jo kyselyvaiheessa kissankasvattajalle pitää kertoa tarkasti kaikki kengän numerosta lähtien. Kyselee mm. tarkasti minkä alan ihmisiä, missä töissä, osoitteen missä asuu, kuinka vanha talo jne.

Ja nämä kaikki kysytään jo siis siinä vaiheessa kun pennuistakaan ei ole vielä tietoakaan, eli astutuskaan ei ole vielä tapahtunut, eikä ostaja ole nähnyt tai jutellut puhelimsessa kasvattajan kanssa, vaan viesteillä kyselee...

Onko tämä normaalia?

Re: Kun kissan kasvattajalle pitää kertoa kaikki

Päivämäärä:   29.10.25 09:01:08

Koiria ostaessani en ole tottunut tällaiseen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.25 09:01:24

Aina saa vaihtaa kasvattajaa jos alkaa epäilyttää. Oletko kysynyt, miksi häntä kiinnostaa talosi ikä?

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   29.10.25 09:02:43

Ei todellakaan ole normaalia. Mitä ihmettä kenenkään talon ikä kuuluu yhtään kenellekään? Sinuna perääntyisin nopeasti.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.10.25 09:08:35

Outo kasvattaja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.25 09:08:39

Ei ole normaalia tuollainen. Kasvattajista löytyy ihmisiä laidasta laitaan. Itse olisin heittänyt takaisin, että miten työt ja talon ikä liittyy kissanhankintaan ja varmaan jättänyt asian siihen.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   29.10.25 09:17:05

Joo kannattaa vaihtaa kasvattajaa. Todennäköisesti tämä kasvattaja tulee kissan kanssa kaupanpäällisinä ja sotkeutuu jatkossakin teidän kissan hoitoon. Ei jatkoon.

Päivämäärä:   29.10.25 09:53:59

Tuntuu että kissankasvattajissa riittää näitä outoja hörhöjä...

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   29.10.25 10:01:02

No työt liittyy asiaan vaikka siten, että kissan kanssa voi koska vaan tulla tonnin eläinlääkärilasku - milläpä maksat jos olet persaukinen työtön? Vakuutuskaan (joka sekin maksaa satasia vuodessa) kun ei korvaa läheskään kaikkea. Osoite taas vaaditaan kauppakirjaan, tosin sitä ei yleensä alkuvaiheessa kysytä.

Hyvä kasvattaja on tarkka siitä, mihin kasvattinsa myy. Hyvän kodin haarukointia ei tehdä kristallipallolla vaan kyselemällä. Jos luulet, että kasvattajat on tiukkoja, koitapa hankkia kissa löytölästä....

Päivämäärä:   29.10.25 10:19:02

Mutta mielestäni oli aika aikaista kysellä näin tarkasti, ja vieläpä tietoja mitkä eivät liittyneet varsinaisesti kissanpitoon, kuten talon ikä...

Päivämäärä:   29.10.25 10:22:24

Työt sinänsä kuuluu, että onko eläimelle aikaa ja toisaalta, onko myös varaa hoitaa eläintä hyvin. Mutta ei kasvattajan tarvitse tietää, mikä on virkasuhteesi firmassa. Ihan pelkkä "työskentelen vakituisena kaupanalalla" tulisi riittää tiedoksi.

Talon ikä ei kyllä liity millään tavalla eläimen pitoon. Osoite kirjataan kauppakirjaan myyntihetkellä, ei se vielä kuulu kasvattajalle yhtään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.10.25 10:39:56

Miksi niitä pitää kasvattaa kun Suomessa on sadoittain kodittomia kissoja?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   29.10.25 10:42:20

"No työt liittyy asiaan vaikka siten, että kissan kanssa voi koska vaan tulla tonnin eläinlääkärilasku - milläpä maksat jos olet persaukinen työtön?"

Kaikki ei käy töissä ja voi olla silti varaa. Katsos työssä käynti ei ole ainoa keino kerryttää varallisuutta.

Päivämäärä:   29.10.25 10:42:39

Miksi koiria kasvatetaan, kun Suomessa ja maailmalla on hirveästi kodittomia koiria?

Päivämäärä:   29.10.25 10:44:25

Onko normaalia vastata tuollaisiin kyselyihin - mieti sitä!

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   29.10.25 10:47:16

S: Joo, niitä ihmisiä kun on jotain promillen murto-osia tässä maassa, niin taatusti kysellään työtilannetta.

Lähettäjä: Olga 
Päivämäärä:   29.10.25 10:49:09

"Kaikki ei käy töissä ja voi olla silti varaa. Katsos työssä käynti ei ole ainoa keino kerryttää varallisuutta."

Juu, mutta katsos kun SijoittajaSeppojen ja perinnölläloisijoiden sekä Lotta-lottovoittajien suomalaisista työelämästä poissaolijoiden osuudesta on kuitenkin pieni. Yleensä raha ei tule töitä tekemällä.

Lähettäjä: Olga 
Päivämäärä:   29.10.25 10:50:15

Mitä tulee talon ikään - epänormaalia.

Työn olemassaolo - normaalia. Kissaa ei voi varattomana tai osa-aikasiivouksella elättää asiallisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.25 11:42:14

No ei minun mielestä kyllä kissan kasvattajalle kuulu kuin se yleiskuvaus millaiseen paikkaan kissa tulisi. Onko aiemmin ollut kissoja.
Ja jos haluaa niin voi kertoa ottavansa kissalle vakuutuksen.

Ei ne koiria ostaessakaan kysy sen kummempaa.

Lähettäjä: Masaliisa 
Päivämäärä:   29.10.25 11:49:58

"No ei minun mielestä kyllä kissan kasvattajalle kuulu kuin se yleiskuvaus millaiseen paikkaan kissa tulisi. Onko aiemmin ollut kissoja.
Ja jos haluaa niin voi kertoa ottavansa kissalle vakuutuksen.

Ei ne koiria ostaessakaan kysy sen kummempaa."

:'D

Juu, mulla on ollu 25 v. kissoja eli kyllä minä tiedän miten niitä hoidetaan. Joskus kostavat vit.tuillakseen kusemalla sänkyyn, silloin pitää saattaa ne tietämään mitä tuli tehtyä. Nirsoilevat omahyväisinä elukoina ja odottavat että kalleinta Gourmetia tuodaan kuppiin palvelijan toimesta

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.10.25 11:52:03

Jos kiinnostaa varallisuus, niin kysyköön ruokakunnan varallisuudesta eikä mitään työpaikkaa, alaa ja talon ikää. Kas kun ei autojen määrää merkkeineen ja vuosimalleineen utsi, kun pitäähän kissa saada klinikalle!

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   29.10.25 12:00:55

Ei todellakaan kuulu kysellä työpaikkaa kissan elättämisen turvaksi. Eikä talon iällä ole kissalle merkitystä. Asiat voi olla kunnossa tai retuperällä tuloista riippumatta. Enemmän katsoisin ihmisen olemusta ja käytöstä eläinten ja ihmisten kanssa. En ottaisi pentua liian uteliaalta kasvattajalta. Luottamusta pitää löytyä molemmin puolin.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   29.10.25 12:24:19

Jos se nyt TUNTUU siltä että pitää kertoa kengännumerokin, niin musta tuntuu että on kyse heimoeroista. Kasvattaja on tuttavallisesti ja polveilevasti jutusteleva karjalaistyyppi, aloittaja varautunut varsinais/länsisuomalainen.
Nii minkä alan ihmisiä sinä oot? Jaa että kaupan alalla, no tuota, kärsiikö kysyä kassalla vai enemmänkin kassakaapin tykönä? Konsulenttiko? Aianteeks, siis konsultti, no sehän on varmaan hyvä homma. Tuleeko siinä työmatkoja vai voiko tehä etänä kotoa käsin? Eikös siitä ollu puhetta että Kauppakujalla asut? Ootappas, minun kälyn tyttö asu muistaakseni sielläpäin. Rintamamiestalossa ja oli viihtysä pihakii, onko se niitä samoja? Ai rivitalo, no nyt pittää ihan miettiä millonka sinne on semmosia tehty...

Päivämäärä:   29.10.25 12:32:39

Siis kirjoitin jo aloitusviestiin että viesteillä kirjoiteltiin, ei juteltu puhelimessa. Ja viesteillä ei kysymys ollut noin tuttavallisesti tai polveilevasti jutustelevasta henkilöstä. Puheluun hän ei vastannut ollenkaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.10.25 12:58:33

Lemmikkiä otettaessa olen kertonut millainen perhe meillä on, millaisissa oloissa asumme sekä mitä lemmikin kanssa on jatkossa tarkoitus harrastaa. Näillä on päästy asiassa eteenpäin, toki olen itse halunnut kasvattajan & tulevan lemmikkini nähdä ennen lopullista hankintapäätöstä.

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   29.10.25 13:08:53

"Lähettäjä: hmm
Päivämäärä: 29.10.25 08:59:25

Olen ottamassa rotukissaa, ja tuntuu että jo kyselyvaiheessa kissankasvattajalle pitää kertoa tarkasti kaikki kengän numerosta lähtien. Kyselee mm. tarkasti minkä alan ihmisiä, missä töissä, osoitteen missä asuu, kuinka vanha talo jne."

Itse sanoisin, että rotukissojen kasvattajille on normaalia. Kissaihmiset ovat ihan oma ryhmänsä, ei heitä tarvitse ymmärtää, pitää vain hyväksyä, mikäli heidän kanssaan haluaa yhteistyötä tehdä. Kissanäyttelyssä olen nähnyt, miten mieskin itkee, kun oma kissa menestyy. Suurimmissakaan koiranäyttelyissä en ole vastaavaan törmännyt. Kissaihmiset elävät tunteella.

Mainitsemasi kasvattaja vaikuttaa erittäin vastuuntuntoiselta ja kasvattajana kissan parasta ajattelevalta. Itse ottaisin kyllä pennun juuri sellaiselta kasvattajalta. En omista enkä ole omistanut kissaa, olen vain seurannut vierestä rotukissaharrastajakavereiden tekemisiä. Viestissäsi ihmetyttää se, ettei siinä mainita vaatimusta kissakaverista. Jopa löytökissapentujen kohdalla lukee aina, että pentua ei voi saada ainoaksi kissaksi.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   29.10.25 13:15:40

Kasvattaja voipi olla sekopää ullataalasmaa tai sitten on joutunut tekemisiin sekopäisen umpimielisten kissan"ottajien" kanssa.
"Vakituinen työ kaupan alalla" ei kovin paljon tulotasosta tai elämäntavasta kerro. Kassalla ei tienaa yhtä hyvin kuin myyntiedustajana, jolla on sitten ehkä hieman hektisempi elämä.
Asunnon tai talon vuosimallin kyseleminen voi liittyä siihen, että uutuuttaan kiiltävät pinnat ja bengalinpentu ei välttämättä kuulosta hyvältä yhdistelmältä.

Päivämäärä:   29.10.25 13:21:38

Olen kysellyt kissankasvattajilta kissaa aikaisempaa kissaa ottaessa ennenkin. Ei kyllä ole tuollaisia asioita kyselty.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.