Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten sanoa nätisti…

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   28.10.25 22:41:04

Miten sanoa ystävälle tämä nätisti:

En vuokraa kaupunkiasuntoani sopuhinnalla (tai markkinahinnallakaan) siksi, että lukioikäisen tyttäresi arkipäivät on pitkiä, kun lukiossa käydään naapurikunnassa ja iltaisin on harrastustreenejä.

- haastava tilanne juu, mutta pitkälti itse aiheutettu. Itse käytän asuntoa, että voin nähdä seniori-ikäistä äitiäni useammin.

Tähän asuntoon on vuosien varrella riittänyt kiinnostusta muiltakin, hankkikaa omat kaupunkiasuntonne!

Re: Miten sanoa nätisti…

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.25 22:43:07

Asunto on omassa käytössäni.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.10.25 22:43:28

No tarviiko sitä sanoa muuta kuin, että tarvitsee itse asuntoaan. Aika röyhkeää kyllä edes pyydellä ellei sitten tosiaan ihan markkinahintaa tarjoa ja hyväksy ein myös vastaukseksi. Markkinahinnalla tosin asunnon voi vuokrata ihan mistä vaan. Nyt on kyllä mistä valita vuokra-asuntojen suhteen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.25 22:49:35

"Käytän asuntoa, että voin nähdä seniori-ikäistä äitiäni useammin"

Sano tämä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.10.25 23:00:57

No asuntohan omassa käytössä että näet äitiäsi enemmän. Siinä hyvä syy.

Päivämäärä:   28.10.25 23:04:04

"En voi vuokrata kun asunto on omassa käytössäni."

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   28.10.25 23:05:21

^ jep, niin on, mutta nyt ruinataan päiviä, jolloin en itse siellä ole.

Lähettäjä: Nepu 
Päivämäärä:   28.10.25 23:07:08

Valitettavasti ei ole mahdollista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.25 23:07:54

No sanot, että säilytät siellä tavaroitasi etkä yksinkertaisesti halua sinne ketään kun et itse ole paikalla.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.10.25 23:14:24

Hah, voi luoja mitä vaatimuksia ihmiset kehtaakaan esittää taas.. Riittävän monta kertaa ruinattua, jättäisin varmaan vastaamatta.

Päivämäärä:   28.10.25 23:14:55

"Ei käy."

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.10.25 00:05:43

Valitettavasti nykyään on paljon ihmisiä, joille se nätisti sanominen ei auta mitään.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   29.10.25 01:26:38

"Tähän asuntoon on vuosien varrella riittänyt kiinnostusta muiltakin, hankkikaa omat kaupunkiasuntonne!"

Tästä nyt jäi sellainen olo että sun pitää hankkia varakkaampia ystäviä!

Lähettäjä: Okei 
Päivämäärä:   29.10.25 07:01:27

Toivottavasti sulle sattuu hoitajaksi joku väkivaltainen raiskaaja kun olet vanhainkodissa. Siis aloittajalle. Minä minä minä,minun minun minun

Päivämäärä:   29.10.25 07:04:23

Aikamoinen eskalaatio. Oletko Okei ylpeä kirjoituksestasi?

Päivämäärä:   29.10.25 07:48:37

Mitä hittoa aloittaja on okeille tehnyt?

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   29.10.25 07:57:05

Okei sä oot sairas.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.10.25 09:15:02

Jos sanoo ettei tiedä etukäteen minä päivinä sinne ehtii ja haluaa että sinne voi mennä koska vaan kun tarve tulee.
Tuollaset vonkaajat ovat tosiaan maanvaiva.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.10.25 09:18:16

Siis miksi et voi vuokrata? Vain koska et halua olla avuksi? Ootpa tosi ystävä

Lähettäjä: ox 
Päivämäärä:   29.10.25 09:20:16

Nimimerkillä Okei ei taida kaikki olla hyvin, toivottavasti saa apua.

Sanot että sulla on toinen vuokralainen joka asuu siinä ja itse yövyt hotellissa. Kun ei näköjään suora ei mene perille.

Päivämäärä:   29.10.25 09:23:16

Tuota nyt ei voi nätimmin edes sanoa, kuin että en halua, koska sinulla ei ole muuta syytä kieltäytyä kuin itsekkäät syyt. Ainahan voit valehdella tietysti

Lähettäjä: Pehmeä Jänis 
Päivämäärä:   29.10.25 09:23:27

Pistät niin kovan hinnan, että joko kaveri sanoo, ettei vuokraa tai itseäsi ei ärsytä siihen hintaan vuokrata. Katso, mitä on halvin airbnb lähellä ja pyydä 50e enemmän. Menkööt muihin majoituksiin.

Päivämäärä:   29.10.25 09:23:46

"Siis miksi et voi vuokrata? Vain koska et halua olla avuksi? Ootpa tosi ystävä"

Hyvin luettu.

Päivämäärä:   29.10.25 09:27:09

No siis jos asuntoa voisi molemmat käyttää vuorotellen, nii eihän se ole este vuokraamiselle. Tietysti jos aloittaja on siellä paljon, niin silloin se on este ja ihan hyvä syy sanoa ystävällisesti että pahoittelut mutta en voi vuokrata, kun se olen siellä itse. Jos ei usko, niin ignooraa kyselyt

Päivämäärä:   29.10.25 09:29:54

No eiköhän aloittaja ole siellä sen verran, että kokee järjestelyn turhan rajoittavaksi, kun kerran ei halua antaa asuntoa vuokralle!

On minullakin vanhat vanhemmat, joiden luona käyminen on tarpeeksi haastava aikataulupaletti, että jos tähän lisättäisiin minun, miehen, lasten ja vanhempieni (ja harvemmin miehen vanhempien) aikataulujen lisäksi vielä naapurin lukiolaisen aikataulut niin hajoaisi pää.

Päivämäärä:   29.10.25 09:31:35

No tuossahan menee ystävyys pilalle joka tapauksessa, kun et suostu asuntoa vuokramaan. Niin sama tokaista, että et halua vuokrata asuntoasi kenellekkään, oli sitten kyse kokoaikaisesta tai vain muutamista päivistä. Sitä varten on airbnb, käske vuokraamaan sieltä tarpeeseen asunto.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   29.10.25 09:41:39

"En vuokraa kaupunkiasuntoani sopuhinnalla (tai markkinahinnallakaan) siksi, että lukioikäisen tyttäresi arkipäivät on pitkiä, kun lukiossa käydään naapurikunnassa ja iltaisin on harrastustreenejä.

- haastava tilanne juu, mutta pitkälti itse aiheutettu. Itse käytän asuntoa, että voin nähdä seniori-ikäistä äitiäni useammin."

Pitkälti itse aiheutettu? Sekö että ystävä on mennyt lisääntymään jossain perähikiän perämettässä, ja yllyttänyt tytärtään hankkimaan koulutusta ja harrastuksia? Jos ei ole omassa kunnassa lukiota, välimatkat on tyyliin kainuu?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.10.25 10:36:25

Minä en haluaisi vieraita ihmisiä omiin nurkkiini, vaikka kuinka vähän käyttäisin asuntoa. Tiedä mitä loisia se lukiolainen sinne raahaisi.
Et sinä aloittaja mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole.

Päivämäärä:   29.10.25 10:43:44

"En vuokraa asuntoa, koska käytän sitä itse."
En ymmärrä, mikä siinä niin vaikeaa voi olla.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   29.10.25 10:48:12

"Ei" on ihan kokonainen lause. Voi kysyä, että mitä kohtaa siitä lauseesta ei ymmärrä.

Päivämäärä:   29.10.25 10:56:20

Miten aloittajan ystävä edes kehtaa kinuta tuolla tavalla. Meinasiko tämä ystävä siis, että hänen lukioikäinen tyttönsä yöpyisi siellä yksinään, laittaisi ruokaa jne? Minä olen ainakin kotonani niin tarkka kaikesta, siisteydestä jne. että en todellakaan haluaisi, että joku käyttää asuntoani. Ja vaikka kuinka olisi kiltti ja tunnollinen lukiolainen, niin kyllä ne välillä tyhmiä ideoita keksii ja yhtäkkiä asunnossa onkin bileet, sotkua, jotain rikki tms. Sanoisin varmaan vain, että asunto on omassa käytössäni, enkä vuokraa sitä. Ei tarvitse mitään selitellä, tuo riittää.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.10.25 11:17:49

Tuplapiste: niin, itse aiheutettu. Ja joo, välimatkat osaavat olla pitkiä, ja niiden mukaan on elettävä ja osteltava asunnot ja valittava harrastuksensa.

Päivämäärä:   29.10.25 11:35:05

Ei kenenkään tarvitse perustella, miksi ei halua myydä, vuokrata tai lainata omaisuuttaan. On ystävyyden väärinkäyttöä esittää tuollaisia vaatimuksia, siis olettaen, että aloittaja on jo selkeästi kieltäytynyt.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   29.10.25 12:19:07

"Toivottavasti sulle sattuu hoitajaksi joku väkivaltainen raiskaaja kun olet vanhainkodissa. Siis aloittajalle. Minä minä minä,minun minun minun" - no johan meni jollakulla tunteisiin kun ei aloittaja päästä muita lokkeilemaan itse ostamaansa ja maksamaansa asuntoon. Kuten joku totesi, ihan voi itse ostaa tai vuokrata lukiolaiselle oman kämpän sellaisilta jotka haluavat myydä/ vuokralaisen. Ei kaikkien tarvitse leikkiä sosiaalitoimistoa.

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   29.10.25 12:25:10

EI on kokonainen lause.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   29.10.25 13:40:55

Minun asuntoni on minun asuntoni; jos itse käytän sitä, en halua kenenkään vieraan pyörivän tavaroideni keskuudessa ja en todellakaan halua sieltä myöskään kenenkään muun roinia löytää tai päätyä siivoamaan toisen "vain vähän käyttävän" jälkiä. Ja jos haluankin viettää 2-3 yötä putkeen suunnittelemani yhden sijaan, en todellakaan ala selitellä sitä kenellekään ja varottamaan, että et voi tulla.

Lähettäjä: eej 
Päivämäärä:   29.10.25 14:33:25

Miksi pitäisi sanoa nätisti?

Sinulla on se asunto omassa käytössäsi joten et vuokraa sitä eteenpäin.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   29.10.25 14:40:02

Ei kai asia edes kuulukaan edes kenellekään?
Väitä, ettei asunto enää ole sinulla (oli pakko myydä) ja olet nyt hotellissa käydessäsi kaupungissa.

Lähettäjä: ratsi 
Päivämäärä:   29.10.25 16:49:10

Miksi pitäisi sanoa "nätisti". Sanot vaan ihan asiallisesti että et vuokraa asuntoasi kenellekään. Piste.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.