Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran kasvattajat

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.10.25 21:35:57

Olen etsimässä rotukoiraa, kasvattaja toivoo yhteydenotot wa kautta. Noh ollaan viestitelty, ja hän kysyy samoja asioita uudelleen ja ymmärtää asioita väärin, on tullut hieman outo fiilis tästä kasvattajasta, jopa siinä määrin etten tiedä haluanko sittenkään mennä katsomaan pentuja... Toinen kasvattaja ei vastaa ensimmäisen viestin jälkeen mitään, eikä voi puhua kuulemma puhelimessa kun on kipeänä. Kolmannen kasvattajan kanssa olin puheissa jo kuukausia aiemmin että jättää meille seuraavasta pentueesta pennun ja ottaa itse sitten yhteyttä, eikä tästäkään kasvattajasta kuulunut enää mitään, vaikka tiedän että pentue syntyi...

Onko tämä tosiaan näin vaikeaa löytää sopiva kasvattaja ja ottaa koira?

Re: Koiran kasvattajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.25 21:42:56

No ei ole. Minä laitoin ensin sähköpostia ja kyselin pentusuunnitelmista. Kasvattaja vastasi ja laittoi loppuun että voi puhelimessa tarkemmin kertoa. Sen jälkeen soitin ja sovittiin ajankohta koska menen pentuja katsomaan.
Paikan päällä kyseli jotain samoja asioita, mutta ymmärrän sen koska pentueita samaankin aikaan voi olla useita ja yhteydenottoja varmasti tulee.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.10.25 21:57:30

Onkohan mun kohdalle vaan sattunut outoja kasvattajia, vai onko minussa näin paljon vikaa...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.25 22:53:02

Onko sinulla heikko itsetunto vai miksi epäilet ensin, että vika olisi sinussa vaikka toinen käyttäytyy ilmiselvä oudosti?

Kasvattaja ei ole erehtymätön jumala. Jos epäilyttää, etsi toinen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.25 04:57:27

Mä lopetin muutama vuosi sitten kasvatuksen. Tai teen satunnaisesti pentueen jos joku tuttava tai edellisten kasvattien omistajat on vailla koiraa.

Se on melkoinen työmaa vastata lukuisiin puheluihin, viesteihin, sähköposteihin. Ja sitten varsinkin kun on pentue, pitää laittaa koko ajan kuvia ja videoita ja informaatiota. Jotkut soittelee valtavasti ja kertoo elämästään syntymästä asti ja myös naapureiden elämästä...
Pentujen hoito on raskasta ja jos sen päälle vielä istuu puhelimessa tunteja niin mulle se oli työlästä.

Loppuvaiheessa tein niin että kokosin kuvia ja tietoja fb sivuun pentueesta, pidin sen suljettuna ja kun pennut kävi 6 viikon iässä lääkärissä, laitoin ilmoituksen.
Kutsuin kaikki halukkaat sinne tutustumaan pentuihin ja sitten kotiin katsomaan.
Sen jälkeenkin päivitin vain sinne luovutukseen asti, en jokaiselle henkilökohtaisesti.
Toimi ihan hyvin, vieläkin sinne kaikki laittaa kuulumisia ja pääosin keskustelee keskenään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.