Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  6 tortillaa vuorokaudessa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.10.25 19:02:36

Onko sinusta se paljon vai vähän syötynä? Ja sisällä on höysteitä.

Re: 6 tortillaa vuorokaudessa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.10.25 19:05:51

Onko syöty jotain muuta näiden lisäksi? Ja täytteetkin toki vaikuttaa...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.10.25 19:06:33

Ja niitä tortillojakin on aika eri kokoisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.25 19:08:41

Äijien tortillat on niitä kaikista isoimpia ja niissä on täytteenä vitusti jauhelihaa.

Lähettäjä: Liikaa on 
Päivämäärä:   28.10.25 19:40:16

Kun tässä mielipidettä kysytään niin on paljon koska itse en jaksa kuin kaksi tortillaa kerralla syödä.
Poika jaksaa joskus neljä pienempää kerralla.
Ei olla koskaan syöty toista kertaa tortilloja päivässä joten en tiedä mitä sitä sitten jaksaisi.
Ei kyllä kiinnosta edes tietää.
Liian yksipuolista eikä tekis mieli enää toista kertaa päivässä tuollaista.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   28.10.25 20:05:20

Mä laitan tortillan sisään joko jauhelihaa tai kanaa noin ruokalusikallisen + salsaa, salaattia, tomaattia, kurkkua, sipulia, jalapenosiivuja ja kermaviiliä.

Jos syön normaalin aamupalan (kreikkalaista jogurttia ja marjoja + ruisleivän paprikalla ja juustolla & mukillisennmustaa kahvia), ja välipalaksi omenan, porkkanan ja kahvin, niin kuusi tortillaa ei ole liikaa.

Riippuu siis täysin siitä, mitä täytteitä niissä tortilloissa on, ja mitä muuta syö päivän aikana.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   28.10.25 20:09:37

6 tortillalättyä sellaisenaan, no eihän sillä elä. Jos taas niissä on jokaisessa puoli kiloa lihaa ja juustoa, niin kuolema tulee hieman hitaammin.

Lähettäjä: Aika vähän 
Päivämäärä:   28.10.25 20:16:09

Minusta vähän, jos ei puhuta mistään noista yllä kuvatuista ”äijätortilloista”. Omat tortillat ainakin sisältää täytteiden osalta suurimmaksi osaksi kasviksia + jonkun proteiinin, jonkun mausteen ja salsakastikkeen tms. Ei kuusi sellaista koko päivän ainoina aterioina minulle ainakaan olisi todellakaan mikään iso määrä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.25 20:26:57

Itse tehtyjä pienempiä täytän yleensä kolme per ateria, eli helposti tulee kuusi päivässä. Täytteitähän ei ole paljoa per lätty.

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   28.10.25 20:27:27

Ruokalusikallinen jauhelihaa? Jos minä pistäisin sen verran per tortilla ja loput salaattia, niin ei lähtisi kauaksi nälkä. Ihan linnunannos.
Jos me tehdään (isompia) tortilloja lihan kanssa, niin jauhelihaa menee ainakin pari desiä, jos nyt mitataan, per lettu ja siihen niin paljon vihreää ja soosseja että just ja just menee kiinni. Kolme-neljä pystyy kerralla vetäisemään. Olen isoruokainen, fyysistä työtä teen joten tarvitsen ruokaa.

Lähettäjä: Karpalo 
Päivämäärä:   28.10.25 20:31:07

Minusta 6 päivässä on vähän , jos ne on ainoat päivän syömiset (eikä puhuta mistään megakokoisista joissa joku kilo protskua/ lätty). Jäisi vielä nälkäkin.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   28.10.25 20:53:42

Minäkin sanoisin että riippuu niistä täytteistä onko kuusi tortillaa vuorokaudessa vähän vai paljon vai jotain siltä väliltä. Jos niissä on sisällä pelkkää lihaa se on paljon, ja jos taas niissä on tyyliin yksi salaatin lehti, se on liian vähän.

Ja mikä kenenkin mielestä on tortilla. Jos tortillalätyn sisään heittää edellispäivän pyttipannun jämät, salaattia ja vähän juustoa, onko se enää tortilla kun siellä ei ole niitä perinteisiä jauhelihoja, salsoja sun muita juttuja mitä tortilloihin tavallisesti laitetaan. Itse kyllä kutsun surutta tortilloiksi kaikkea mikä on kääritty tortillalättyyn, mutta eräs ystäväni siitä kerran järkyttyi ja sanoi ettei se mikään tortilla ole ellei siinä ole texmex-tyyppisiä täytteitä.

Mutta kun täytteinä kuitenkin voi käyttää suunnilleen kaikkea paitsi keittoja, sanoisin että ne voivat olla aivan yhtä monipolista ja terveellistä syötävää kuin mitkä tahansa ateriat. Yksi tortilla aampalaksi, esim salaattiversio, lounaaksi ja päivälliseksi kaksi, niillä täytteillä kun haluaa, ja iltapalaksi taas yksi kevyempi, niin ei minusta ollenkaan paha.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.10.25 23:08:41

Tortilla voi olla sellainen kämmenen kokoinen lätty tai sitten kolmen kämmenen kokoinen taideteos. Mistä tässä puhutaan, pitää tarkentaa. Jos keskikokoinen, niin jos syö aamulla 2, päivällä 2 ja illalla 2, niin ei se nyt niin älyttömästi ole. Riippuu myös mitä siellä on sisällä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   29.10.25 04:57:56

Ihan normaalia

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.