Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä ikäisenä olet jäänyt "eläkkeelle"?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   28.10.25 17:43:34

Minkä ikäisenä olet jäänyt "eläkkeelle"? Paremminkin pois työelämästä, niin että itse kustannat elämisesi-ei sossu tai puoliso. Miten olet laskenut varojen riittävyyden vai riittääkö? Oletko jo realisoinut omaisuuttasi? Miltä tuntuu säästämisen jälkeen varojen väheneminen? Onko perillisiä?

Re: Minkä ikäisenä olet jäänyt "eläkkeelle"?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   28.10.25 20:08:47

64 vuotta 9 kuukautta. Nyt 2 vuotta eläkkeellä. Pärjäilen koska olin aika hyväpalkkaisessa työssä, eli eläke on nyt 3100kk. En ole myynyht asuntoa, kesämökkiä tms kun ei ole tarvinnut. Lapset aikuisia ja hekin tienaavat hyvin, ei tarvis auttaa ja he ovat sanoneet etteivät tarvii perintöä, itsellään jo tarpeeksi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.10.25 20:35:17

Kun täytin 60v. Monta, monta syytä, myös terveydellisiä. Sain pientä vapaaehtoista eläkettä, jonka yksi työnantajani oli maksanut työurani alussa.
Varsinainen eläke alkoi 64v 3kk. Ei suurensuuri, mutta pärjään.

Hieman on ylimääräisiä tuloja mm. toimihenkilötehtävistä, sekä säästöjä.

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   28.10.25 20:42:53

n. 50-vuotiaana. Sijoitusasuntojen ja tarkan talouden pidon avulla. Mies tekee vielä aina välillä töitä, mutta niillä rahoilla lähinnä matkustellaan.

Palkkaa on ikävä, työn tekoa ei. Koska omaisuus tuottaa ja talo on velaton, pääoma ei pienene, vaan vuosien varrella kasvaa. Tarkoitus olisi kuitenkin jättää lapsille omaisuutta.

Korkojen nousu teki tiukkaa, mutta nyt pahin taitaa jo onneksi olla ohi. Kaikki asunnot eivät vielä ole velattomia eli tulot kasvavat tulevaisuudessa. Toki saamme sitten molemmat joskus eläkettä, joskin pientä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.10.25 20:56:05

Mulla olis 4 v eläkkeeseen, eläke tulee olla pieni n 2000 brutto asunto menee myyntiin ja ostan halvemman mökin jostain korvesta. Tiukkaa tulee olemaan

Lähettäjä: Vilma 
Päivämäärä:   28.10.25 22:03:26

Täälläkin ois 2v eläkkeeseen pieni eläke tulee olemaan saa nähdä miten käy

Lähettäjä: netto 
Päivämäärä:   29.10.25 00:08:48

Kertokaa mieluummin miten paljon on netto. Ja tärkeää olisi onko oma asunto vai vuokra-asunto, kun siinä on tulojen suhteen suuri ero.

Minun netto on noin 1900 euroa ja pärjän oikein hyvin. Säästöjä, en tiedä mitä niillä tekisin, kun aina eletään säästäväisesti. OKT on ja sen normaalit menot. Auto tietysti. Ja mitäs muuta tarvitaan. Ei ole nyt ollut kiinnostusta ulkomaille matkailuun. Kotona ja lähiympäristössä ihan hyvä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.