Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä jätät kertomatta kumppanillesi?

Lähettäjä: //suhteeseen 
Päivämäärä:   28.10.25 14:46:28

Kun aloitat suhteessa, oletko avoin vai kerrotko valikoivasti asioitasi? Miksi? Mitä jätät kokonaan kertomatta vai jätätkö mitään?

Re: Mitä jätät kertomatta kumppanillesi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.10.25 14:53:13

En minä mitään salaile, mutta eiköhän jokainen halua näyttää itsestään parhaat puolensa eikä heti läväytä kaikkea tiskiin. Omalla kohdallani saatan kuormittua tietyistä asioista hirveästi ja mennä ns jumiin, enkä meinaa päästä asiasta yli, jos on ollut jokin visio, mitä en osaa/pysty haluamallani tavalla toteuttaa. Eli pienikin juttu voi kasvaa suhteettomiin mittasuhteisiin. Tällaisia juttuja voi olla esimerkiksi jokin opintojen osa-alue tai tehtävä. Eli tiettyä armollisuutta pitäisi opetella itseään kohtaan. Olen kyllä opetellut vuosien mittaan tuntemaan rajojani paremmin ja keksinyt keinoja välttää näihin tilanteisiin ajautumista.

Niin kyllä, en nyt ihan heti ensimmäisillä tapaamisilla välittänyt alkaa selittämään, että stressaan ja ahdistun ajoittain opinnoista niin, ettei henki kulje ja pää jumiutuu. :D Monet itkut kyllä tullut itkettyä aiheen parissa, mutta tiedostan itse stressioireeni ja osaan reagoida niihin ajoissa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.10.25 16:52:52

Kun aloimme seurustella, en kertonut että isäni on ollut fyysisesti väkivaltainen minulle ja sisaruksilleni lapsena. Enkä ole kertonut vieläkään. Olen kyllä kertonut siitä henkisestä nurjasta kohtelusta mitä isältä sain, ja ajattelen että se riittää. Ajattelen, että puolisoni joutuisi turhaan tuntemaan surua minua kohtaan ja ehkä suuttumusta isääni kohtaan asiasta, jolle ei voi enää mitään. Isäni toki ansaitsisi suuttumuksen, mutta puolisoni ei ansaitse stressata itseään asialla, jolle ei enää mitään voi. Lisäksi hän ja isäni tulevat ihan hyvin toimeen, ja minusta se on mukavampaa kuin se että puolisoni tuntisi isäni seurassa olonsa ikäväksi.

Lähettäjä: tusina 
Päivämäärä:   28.10.25 19:22:02

Samat mitä jätän kertomatta täällä tai missään.

Lähettäjä: Hmmmmm 
Päivämäärä:   28.10.25 20:16:02

Vain asioita, joilla ei ole väliä tai jotka unohdan itsekin. Nyt juuri tuli mieleen, että pitäisi muistaa kertoa, että lupasin auttaa kaveria muutossa parin viikon päästä. Ei minulla ole asioita, joita en kertoisi miehelleni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.25 21:02:33

Entisistä säädöistä en kerro. Niitä on paljon ja en usko mieheni ymmärtävän kuinka paljon minulla on ollut yhden yön suhteita.
Se on mennyttä mutta en halua puhua niistä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   28.10.25 21:14:22

Sen jätän kertomatta, että olen myynyt seksiä nuorempana.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.25 21:15:33

Ihan kaikkea en kerro kenellekään. Kyllä mulla saa omiakin asioita olla vaikka pääsääntöisesti kertoilenkin asioitani.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.25 22:55:15

En ole erityisesti miettinyt asiaa. Ihanan sitä mukaan kun jutut tulevat ajankohtaisiksi niin jutellaan kaikesta. Kenenkään vakavasti otettavan miehen kanssa ei ole ollut tarvetta tentata, ollaan oltu aina yhtä mieltä siitä, millaiset asiat suhteessa kiinnostaa ja mitkä ei ole kovin kiinnostavia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.