|
Lähettäjä: Hmmm.....
Päivämäärä: 28.10.25 09:47:30
Ne kesken kaiken siirtelyt ovat sitten aina riskejä.. Ympäristön bakteerikanta vaihtuu, emon hoitoympäristö vaihtuu. Siinä mielessä yrittäisin vain sopia kuka ne pennut hoitaa ja siellä sitten pysyvät sen 7 vkoa. Jos vaihdetaan niin n.4 vkon kohdalla, silloin alkaa aika milloin luonteita voi kasvattaja erotella ja alkaa ottaa katsojia kylään. Pennutkin ovat edes vähän maistelleen kiinteää ja näkee että kaikki sen syövät ja sulattavat hyvin. Toisinpäinhän ei kannata, koska kasvattaja ei silloin ole niitä luonteita näkemässä, pennuista on paljon enemmän jo tekemistä, ne kaikki perheet ovat tulossa kylään ja pentujenkin kannalta ne ihmisen tekemiset ja tekemättä jättämiset ovat merkityksellisempiä= saisi osata tehdä oikeita asioita, mutta missata väärät.
Ennen 7vkoa emoa ja pentuja ei saa erottaa, mutta tilat pitää olla sellaiset, että emolla on itse mahdollisuus poistua pentujen luota vapaasti (ei hortoilemaan ympäri asuntoa, mutta pentujen ulottumattomiin niin, että halutessaan pääsee heti niiden luokse).
Ymmärrän, että se aika tuntuu pitkältä ja voisi haluta pentuja itsekin hoitaa.. mutta siinä on paljon asioita mitä pitää osata seurata ja tarvittaessa toimia nopeasti, pennut tai emo voivat sairastua tai joku ei kasva yhtä hyvin kuin muut jne. Myöskin ne perheet tosiaan käyvät, samoin sitten kasvattaja itse useamman kerran ja kun se pentujen tunteminen on tärkeää kasvattajalle niin varmasti saisi niistä myös paljon kertoa, ottaa kuvia ja videoita jne. Että ei ollenkaan mikään helppo tai yksinkertainen keikka, ei varsinkaan jos joku alkaa mennä pieleen.
Ymmärrän kasvattajaakin, pennut pitäisi tosiaan tuntea että niitä osaisi antaa oikeisiin koteihin.. ehkä valita sieltä itselleen jotain tai ainakin sijoitukseen.
Miksi olisitte päätymässä tähän hoitamiseen itse tai tällaiseen jakamiseen ? Siis sinäkö haluat vai kasvattaja ?
|