Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljon koiria dissaavia avauksia viime aikoina

Lähettäjä: ollut 
Päivämäärä:   27.10.25 18:51:38

Onko jokin koiravastaisuuskampanja pistetty tulille, vai miksi koirista jotain negatiivista saa lukea usein täällä käydessään?

Joko koira aiheuttanut jotain ongelmaa tai koira itse kärsijänä.

Re: Paljon koiria dissaavia avauksia viime aikoina

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.25 18:54:58

Aina täällä on joku kohteena, äidit, lapset, kissat, koirat, maajussit jne.

Lähettäjä: hahhahaa 
Päivämäärä:   27.10.25 19:19:15

Pitäisikö aloittaa dissaajia dissaava topa?

Päivämäärä:   27.10.25 20:00:05

En ole huomannut tämmöistä. Täällä on kyllä haukuttu niitä ihmisiä, jotka hankkivat joksikin itsekorostuksen välineeksi vaarallisen koiran.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   27.10.25 21:11:07

Käyn aika harvakseltaan täällä nykyään enkä ole kiinittänyt huomiota, että koiria dissaavia aloituksia olisi paljon.

Mutta, olen itsekseni pohtinut, että ennen pidin koirista ja minullakin oli koira, nykyään koirat tai lähinnä niiden omistajat ärsyttävät. En tiedä onko omassa päässäni tapahtunut jotain vai ovatko koirien omistajat muuttuneet. En vain siedä sitä lässytystä ja oman koiran nostamista maailman navaksi Miettikää nyt jos lapsien annettaisiin käyttäytyä samalla tavalla.

Ensinnäkin koirille puhutaan jatkuvasti sellaisella sössönsössön lässynlässyn äänellä. Naapuristossamme asuu kaksi koiraa jotka tulevat usein minua aamulla vastaan ja heidän annetaan hypiä surutta vastaantulijoiden jalkoja vasten, kun tämä niin tykkää kaikista ja haluaa tervehtiä. Joo, mutta minulla on kiire töihin enkä tykkää kuraisiata ja märistä housuista kun ne eivät kuivu työpaikan pukuhuoneen kosteassa ilmassa.
Yhdessä eläintarvike kaupassa en enää käy. Tästä samasta syystä. He järjästävät milloin mitäkin koira tapaamisia ja meteli on aivan jäätävä koirien haukkuessa sisällä ja viimeisen kerran neljä koiraa tuli hyppimään minua vasten, omistajien lässytäessä vieressä ja alkaessaan kertoa koirastaan kysymättä.
Työkavereissa on useampi ”en voi tehdä sitä, tätä ja tuota vuoroa” kun koira on silloin tottunut pääsemään lenkille tai saamaan ruokaa.
Kuljen pyörällä harrastukseen ja tullessa on hämärää. Yksi ulkoiluttaa koiraansa niin, että itse kulkee pyörätien toista reunaa ja musta pieni koira saattaa olla toisella puolella ojassa niin, että flexin naru kulkee pyörätien poikki. Kerran törmäsin flexiin, kun en oikeasti vain erottanut sitä pimeällä eikä tullut mieleenkään, että edessä kävelevällä on koira ojassa toisella puolella. Säikähdin, mutta en kaatunut ja sain jarrutettua niin ettei hihna repäissyt koiraa pahasti. Sain ihan älyttöämän rumalla kielellä ripityksen kuinka en yhtään välitä muista tiellä liikkujilsta ja tämä on tarkoitettu myös kävelijöille ja koirille. Nykyään osaan väistää autotien toiselle puolelle jos näen tuo saman koiran ulkoiluttajan, koska kaksi kertaa tämän jälkeenkin flexin naru on mennyt pyörätien poikki ja koira ilman heijastimia on ojassa. Näillä kerroilla olen toki osannut varoa, soittamut kelloa ja saanut tuhahduksia vastaukseksi.

Joten ymmärrän hyvin jos jotain muutakin ärsyttää nykyään koirat. Mielstäni koiran omistaminen on mennyt jotenkin jo ihan överiksi ja se koira nostetaan sellaiselle jalustalle, että sen pitäisi olla tuntemattomienkin mielestä maailman keskipiste ja maailman ihanin eläin joka saa mennä miten sattuu huvittamaan.

Päivämäärä:   27.10.25 21:25:56

Kyllä. Nykyään koiran omistajat ovat pimeitä. Koira on heille yliluonnollinen, enemmän kuin ihminen. Ja ai jumalauta jos menet sanomaan koiralle ei, silloin on @!#$ tuli irti ja koira tarvitsee psykoterapiaa. Koirat oppii satoja muita käskyjä mutta eitä eivät kuulemma opi.

Terveisin itsekin koiran omistaja, jonka koira elää sääntöjen ja rutiinien kera tasapainoista elämää. Ja sille sanotaan myös se ei ja mokoma vielä ymmärtää, mitä se tarkoittaa.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   27.10.25 21:30:27

Ja sitten tämä, että työpaikan kahvihuoneessa muidenkin pitäisi jaksaa päivästä toiseen kiinostua, kun katsotaan kännykältä kuinka se oma kultamussukka nukkuu tai juo vesikiposta. Ja ai ihmettä jos se makaileekin eri paikassa huonetta mitä yleensä, siitä vasta riittääkin juttua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.