Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi aikaansaava ihminen ärsyttää?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.10.25 18:34:27

Minulla on kotona hevoset. Joten pakko olla näppärä monessa. Eli pidän pihat ja hevosten tilat siistinä. Harrastan myös hevosilla. Minulla on asiallisesti huolletut harrastuspaikat , laitumet jne. Ja olen paikallisten ihmisten kanssa hyvissä väleissä, tarvitessa saan esim.traktoriapua, eläinten kanssa apua jne. Ja yksityisten maanomistajien kanssa ollaan sellaisissa väleissä, ettei esim.hevoset aiheuta heissä närää.
En huutele missään siitä, kuinka pidän paikat kunnossa tai muutoinkaan korosta mitään elämässäni. En hehkuta somessa ( en juurikaan someta) Toisinaan arki menee suorittamisen puolelle kyllä, koska niin paljon asioita jotka pitää pitää kuosissa, mutta toisaalta sitten on kiva harrastaa taas. Ja olen avulias muille ihmisille, auttanut hevosjutuissa kuin myös ihan muissa jutuissa. En ole tungetteleva, enemmän ihan varmasti omissa oloissani viihtyvä, mutta normaali sosiaalisuus löytyy kyllä kohdatessa.
Miksi siis teitä äsyttäisi tällainen ihminen niin että puhutte pahaa kylillä? Olen asunut täällä jo niin pitkään, ettei kyse ole siitä etteikö minua "tunnettaisi".

Re: Miksi aikaansaava ihminen ärsyttää?

Lähettäjä: moo 
Päivämäärä:   27.10.25 18:37:22

Kateus. Pienisieluiset ihmiset ei osaa hyväksyä omaa saamattomuuttaan. Myönnän että itsekin olen hiukan kateellinen aikaansaaville ihmisille, mutta olen myös onnellinen ettei TARVITSE olla koko ajan tekemässä jotain. Ei sovi itselle.

Lähettäjä: Kontsektia 
Päivämäärä:   27.10.25 18:38:05

Jaa minkälaista pahaa siellä puhutaan. Jos valheita ja sellaisia niin on jo kateellisia ihmisiä. Jos totuuksia niin onko se "pahaa"?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.10.25 18:40:45

Mitä kylillä siis puhutaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.10.25 18:58:55

Mitä pahaa sinusta on puhuttu?

Itse ainakin kovasti ihailen aikaansaavia ihmisiä. Pelkkää positiivista tunnetta siis sun tyyppisiä kohtaan.

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   27.10.25 19:25:56

Ihmiset ärsyyntyy ihan ihme asioista, joillekin suurinpiirtein kaikki sellaiset asiat joista eivät henkkoht pidä tai harrasta, ovat toistenkin tekeminä vääränlaista tekemistä, miksi se noin tekee ja harrastaa kun pitäisi tehdä vaan niin kuin minäkin teen...
Puuhakas ihminen on työhullu suorittaja joka ei osaa hellitää hetkeksikään.
Taiteesta ja kulttuurista kiinnostunut on vetelä ja aikaansaamaton.

Ainut asia mitä itse en täällä landella ymmärrä yhtään on se miksi ihmiset hilloavat romua ja roskaa kotinurkkiinsa ja pihanperälle. Jopa kylän yhteiselle hiekkamontulle on jotkut dumpanneet (siis ihan tältä kylältä) vanhoja rautaromujaan...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.25 19:40:13

Ei se ole kateutta vaan kapeakatseisuutta siihen, että vain oma tapa elää, olla ja tehdä on se oikea.

Juntteja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.