Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sosiaalityöntekijät, tarvin apua

Lähettäjä: Ei omalla.... 
Päivämäärä:   26.10.25 19:22:47

Tilanne on se, etten näin sunnuntai-iltana voi muualtakaan kysyä akuutisti apua kuin täältä rakkaasta ht-netistä.

Tällä hetkellä 23-vuotias tyttäreni oli 9-13 -vuotiaana huostaanotettuna minun mt-ongelmieni takia. Minua kohtaan sijaisperheen äiti oli mukava, mutta tyttärelleni sanoi ilkeitä asioita ja käyttäytyi epäasiallisesti, uhkaili yms. Voisiko tyttäreni valittaa johonkin tästä, vai onko liian myöhäistä?

Tänään tyttäreni kertoi, että perheen samanikäinen tytär käytti häntä seksuaalisesti hyväkseen. Hän oli kertonut asiasta sosiaalityöntekijälle, mutta häntä ei uskottu. Perheen äiti uhkasi tytärtäni oikeustoimilla tämän takia. Tyttäreni kärsii dissosiaatio-oireista ja ahdistuksesta em tapahtumien takia.

Hän on käynyt terapiassa, mutta ei ole puhunut mitään hyväksikäytöstä. Vasta viime aikoina on uskaltanut edes ajatella koko asiaa.

Olen ihan shokissa...aamulla soitan oikeusasiamiehelle ja kysyn mitä
voidaan tehdä. Saisko täältä neuvoja ensi hätään?

Re: Sosiaalityöntekijät, tarvin apua

Lähettäjä: Ei omalla... 
Päivämäärä:   26.10.25 19:31:10

Ja sitä ihmettelen, ettei sos.työntekijät kertoneet minulle mitään.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   26.10.25 19:39:49

Ikävää tarinaa, täytyy muistaa että kyse on nyt tyttäresi kertomasta. Onko kuinka paljon väriliitua, emme tiedä. Ei kukaan tiedä tutkimatta huolellisesti. Ei oikeusasiamies ole oikea osoite. Yksi, kysy tyttäreltä tarkennusta, mitä ilkeitä asioita sanottiin ja minkä tekemisen tai tekemättä jättämisen jälkeen? Ettei unohdu kokonaisuus. Sanomiset ikäviä, on voinut käydä niin että on tulkittu sanomista jne. Sitä tapahtuu. Tuo hyväksikäyttö, ota yhteyttä huomenna sosiaali puolelle ja juttele, miten edetä tämän kanssa. Onko näyttöä? Tyttäresi varmasti reagoi huostaanottoon, sinun ongelmiisi ja omaan kasvamiseen liittyvään epävarmuuteen ja huomion sekä hyväksynnän hakemista voi olla osittain tässä. Nuku yön yli, ja selvitä rauhassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.10.25 19:41:52

Ja tosiaan Ei aikuisen tyttären asioita sinulle enää kerrota. Etkä niitä voi ajaa eteenpäin, jos tytär itse ei asioita halua ajaa.

Lähettäjä: Ei omalla... 
Päivämäärä:   26.10.25 19:46:09

Tytär nimenomaan haluaa ajaa asioita eteenpäin, jos se vain enää on mahdollista.

Sitä ihmettelin, miksi silloin aikoinaan minulle ei kerrottu tästä tyttären hyväksikäyttö väitteestä mitään.

Lähettäjä: Leevi 
Päivämäärä:   26.10.25 20:01:15

Delfins - sieltä vertaistukea tytölle

Lähettäjä: No Name 
Päivämäärä:   26.10.25 20:24:23

Kyllähän se oikea osoite on rikosilmoitus poliisille, jos tyttö haluaa asiaa viedä eteenpäin.

Lähettäjä: Tipu 
Päivämäärä:   26.10.25 21:41:21

Sitten vaan rikosilmoitusta tulille, jos on seksuaalinen hyväksikäyttö.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.10.25 21:45:34

"Ikävää tarinaa, täytyy muistaa että kyse on nyt tyttäresi kertomasta. Onko kuinka paljon väriliitua, emme tiedä"

Kun tämä on se ensimmäinen oletus, niin voi olla varma ettei nuori kerro enää ikinä mitään. Ihan oikeasti, ÄLKÄÄ heti olko epäilemässä hyväksikäytöstä kertovan sanaa. Se, että uskaltaa kertoa tällaisesta asiasta on jo iso kynnys. Jos heti tulee epäilystä niin se on sitten siinä. Kuuntele mitä toisella on sanottavana.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.10.25 22:43:31

Yli 10 vuotta mennyt. Aina kannattaa tehdä ilmoitus, mutta mitä enemmän sitä aikaa on mennyt, sitä vaikeammaksi se todentaminen tulee. Muistaako mahdollinen vastapuoli asioita ollenkaan samalla tavalla? Sanaa sanaa vastaan on hankala tapella mistään vanhoista jutuista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.