|
Lähettäjä: IL/IS
Päivämäärä: 26.10.25 14:26:30
Iltapäivälehdissä oli mm kuinka Ruotsissa joku oli syönyt neljä pihviä, omien sanojensa mukaan syönyt kaiken mitä oli ottanut. Ravintolanpitäjä oli ottanut yhteyttä ja haukkunut tämän siitä, oli epänormaalia ottaa niin monta pihviä. Ja kuulemma oli roskiinkin heittänyt ruokaa. Tästä virisi buffakeskustelua Iltiksenkin sivuilla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011583949.html
Itse väitän omaavani asialliset tavat buffassa. Ainoa mitä ilmeisesti teen väärin, on ottaa samalle lautaselle lisää. Vaikka en ikinä koske ottimilla lautaseen. Eli onko tämä sellainen mikä olisi pitänyt ehdottomasti tietää ja jatkossa minunkin tulee ottaa aina uusi lautanen?
Jonkun mielestä taas santsaaminen pitäisi kieltää. Silloin minä en mene enää mihinkään syömään. Otan vähän kerrallaan sitä ruokaa, ja niin olen ohjeistanut 10v lapsellenikin. Juuri siksi että kaikki syötäisiin. Ja jos jostain ei ole varma onko hyvää, sitä otetaan tasan se suullinen.
Silmiä särkee oikeasti katsoa niitä kukkuralautasia ottavia ihmisiä ja sitten ei jakseta, tai olikin pahaa. Itse olen käynyt viime aikoina vain paikallisessa kiinalaisessa buffassa jossa on valinnanvaraa lounaalla. Siellä on salaatteja, sushia monenlaista, lihasoosseja ja muuta uunikamaa. Tottakai tulee käytyä usein santsaamassa kun en tosiaan ota lihaa ja kalaa samalle lautaselle.
Tämä on varmaan puhkikulunut aihe, mutta lienee tarpeen kerrata pöytätapoja?
|