Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä avuksi rintojen alle

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.10.25 10:34:38

Kutiavat ja haisevat :( en oo merkittävän ylipainoinen, mutta onhan noi rinnat nyt aikamoiset lärpät valitettavasti. Ja nyt niiden alla on punaista ihottumaa joka kutiaa ja haisee pahalle.

Mikä olisi paras apu tähän jos jollain on jotain kokemusta?

Re: Mikä avuksi rintojen alle

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   26.10.25 10:36:40

Puhtaana ja kuivana pitäminen.

Oikeanlaiset hengittävät rintsikat (ei kaaritukia sun tapauksessa ettei hierrä?). Vaihdathan rintsikat tarpeeksi usein, ettei se ole se hiki ja lika joka alkaa hiertää?

Päivämäärä:   26.10.25 10:38:55

Nykyään en käytä enää kaarituellisia ollenkaan muutoin kun juhlissa tms. Oon liian mukavuudenhaluinen siltä osin.
Ja pesen kyllä myös rintsikoita usein, ehkä voisin nyt kokeilla ihan päivittäin vaihtaa.

Hikoilu selvästi tätä kyllä pahensi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.10.25 10:39:33

Olisko hiivatulehdus?

Päivämäärä:   26.10.25 10:42:33

Sieni tai hiiva. Onko se daktakort vai mikä voide joka vois auttaa.

Päivämäärä:   26.10.25 10:45:53

Sinkkivoidetta

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   26.10.25 10:46:45

Villa ihoa vasten, pysyy ilmavana ja kuivana. Pesu riittävän usein ja huolellinen kuivaus. Ei välttämättä tarvita mitään kemikaaleja, vesi on paras. Jos jotain tarvitaan hajun vuoksi, niin deodoranttikivi on ainoa oikea vaihtoehto rauhoittamaan ärtynyttä ihoa. Hikoilua se ei toki estä, mutta neutraloi hajun varsin hyvin ja tosiaan rauhoittaa ihon.

Päivämäärä:   26.10.25 10:46:50

Olen käyttänyt mitä kotoa löytyy, vauvatalkkia, sinkkivoidetta, ja hydrokortisonia kutinaan. Kaikista näistä on ollut hyötyä kuumilla ilmoilla varsinkin.

Tärkeintä kuitenkin on ihoalueen puhtaus ja kuivana pitäminen, pese hiki pois usein, joskus pahimpana aikana olen pitänyt kotona ollessa rintsikoiden ja ihon välissä ylimääräistä puuvillakangassuikaletta ja tästä on ollut paljon apua.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.10.25 10:46:58

Saippuapesu ja huolellinen kuivaus päivittäin. Hikoilun päätteeksi aina suihkuun, hiet pois saippualla, kuivaus ja uudet rintsikat päälle. Talkki voisi myös auttaa pitämään alueen kuivana.

Ja huolellisella kuivauksella tarkoitetaan oikeasti huolellista, eli ota vaikka oma käsipyyhe, kuivaa kunnolla ja varmista talouspaperilla.

Jos iho menee rikki tai on jo todella tulehtunut, tarvitaan siihen yleensä jotain muutakin lääkettä. Hautumissa pesii tyypillisesti hiivaa yms. sieniä ja bakteereita. Mutta kyllä pelkkä hautumakin kutisee ja haisee, eli voi kokeilla ensin ihan itsehoidolla ilman lääkkeitä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.10.25 10:54:30

Epäilen tissihikeä, joka haisee, mulla on sama ongelma

Ja mul ei auta edes se, etten käytä minkäänlaisia rintaliivejä

Oon kokeillu deodoranttia, (anti-perspirant) joka auttaa hetkeksi, mut sit rupeaa tissin alta ihoa kutiseen.

Oon kokeillu myös vauvatalkkia. Sama juttu kuin deodorantin kanssa.

Sit kokeilin yhden pienen tuubin verran Linonalia. Se autto kaikista parhaiten, mut maksaa jotain 17€.

Ja itellä sellanen pieni tuubi ei montaa päivää kestäny.

Isompi tuubi maksaa sit jo lähes 30€

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.10.25 10:55:02

Antiperspirantti

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   26.10.25 10:58:38

Pyyhi NeoAmiseptilla. Tappaa kaikki bakteerit varmasti.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   26.10.25 10:59:31

Valaiskaa mua riippatissit;
Miksei tissejä voi nostaa kuppiin? Niin, ettei ne haudo alustaa. Mulle pallotissille on liiveissä ehdoton, että on kunnon tuki alla, mieluummin parin sentin resori ja sitten kunnon kuppi.

Lähettäjä: Monta 
Päivämäärä:   26.10.25 11:09:19

Aidan//Ei auta vaikka tissejä nostaa, sillä alueen hikoaa siitä huolimatta.

Ja ilman liivejä oleminen myös ehdoton ei.

Itsellä auttaa säännöllinen pesu, huolellinen kuivaus ja liivien vaihto. Käytän kaarituettomia pehmeitä rintaliivejä.

Aamulla pesen kainalot ja rintojen alueen sekä rintakehän. Kuivaan huolella ja laitan dödön. Sitten puhtaat liivit päälle. Töiden jälkeen otan rintaliivit pois ja laitan pesuun ja vaihdan ns. Puolikuntoiset liivit päälle. Illalla käyn suihkussa ja heitän puolikuntoiset liivit pesuun ja suihkun jälkeen otan puhtaat liivit joita sitten käytän seuraavana päivänä töiden jälkeen siihen asti, että menen suihkuun. Pesen siis rintojen alueen aamulla sekä illalla ja urheilun jälkeen ja liivejä menee päivässä kahdesta kolmeen.

Liivit pesen aina vähintään 60 asteessa. Ja liivejä on paljon minulla, sillä niitä tosiaan menee kahdet vähintään päivässä ja menevät siitä pesuun.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   26.10.25 11:14:01

...pesu ja dödö? Eikä turhaan kosteita liivejä. Voi myös laittaa siteen tai ph suojan tai ihan tissisuojan. Hikoaahan kainalotkin.

Lähettäjä: Monta 
Päivämäärä:   26.10.25 11:19:05

Aidan//Paras tapa on pestä hiki pois vedellä, kuivata hyvin ja käyttää puhtaita kuvia liivejä. Mitkään dödöt ja siteet alueella ei todellakaan toimi ja siteet hautovat vain entistä enemmän. Dödö taas ärsyttää herkästi ihoa joka ei samalla tavalla saa ilmaa niin kuin esim. Kainalot.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   26.10.25 11:29:12

Pesu vähintään aamuin illoin.
Hyvä kuivaus.
Vauvatalkkia, tai Daktarin puuteria jos hiivaa, rintojen alle.
Puhtaat rintaliivit päivittäin.

Ei ikinä deodoranttia rintojen alle.

Jos on hiivaa, niin rintaliivit pitää pestä vähintään 60 asteessa.

Näin hoidan potilaideni rinnanalusia.

Päivämäärä:   26.10.25 11:36:23

Mun iho ei enää kestä rintaliivien materiaaleja, mitä lie muovia se kangas onkaan. Pahin on se alla oleva kuminauha, iho menee siitä rikki.

Neuloin itselleni merinolangasta rintaliivit, ovat tosi ihanat ihoa vasten. Kehittelen mallin paremmaksi ja teen vielä muutamat lisää. Sinänsä haastavaa kun isot rinnat jotka tarvitsisivat kunnon tuen mutta iho ei siedä enää urheiluliivien materiaaleja.

Päivämäärä:   26.10.25 11:53:03

Ilman liivejä aluset hikoavat entistä enemmän! Olen todennut parhaiksi ihan Prismasta saatavat ohuet, kaarituelliset pitsirintsikat. Pitsi antaa lämmön haihtua paremmin kuin topatut. En enää muita köytä. Minulla on myös toppimallisia, mutta niissä hikoaa enemmän. Kaarituki ja olkaimet tarpeeksi tiukalla.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   26.10.25 12:28:41

Ihan hyvin voi pyyhkäistä antiperspiranttia alle.

Lähettäjä: Rintava 
Päivämäärä:   26.10.25 12:32:03

Olen havainnut parhaaksi kunnon tukevat ja rintoja kohottavat liivit ja nimen omaa kaarituelliset. Minulla on isot ja painavat rinnat. Lötköliiveillä rinnan alukset hikoavat ja alkaa muodostua ihottumaa. Kun liivit ovat kunnolliset ja kohottavat rintoja, ei ongelmaa ole.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.10.25 12:33:18

Kukaan ei ole ehdottanut talkkia?

Päivämäärä:   26.10.25 12:41:24

"Kukaan ei ole ehdottanut talkkia?"

On

Lähettäjä: kutina 
Päivämäärä:   26.10.25 12:41:52

Saaren taika ja voidemainen deodorantti. Appelsiinideodoranttia käytän itse hinkkieni alla kesäisin, eliminoi kivasti hikoilun haitat.

Lähettäjä: Miäs 
Päivämäärä:   26.10.25 13:34:29

Minä tarjoaisin yhdeksi hoitokeinoksi suodattamattoman luomuetikan käyttöä kosteuspyyhkeenä. Se antaa hyvin kyytiä hiivakasvustoille tuottamallaan vasta-aineilla muille organismeille .

Lähettäjä: --22 
Päivämäärä:   26.10.25 13:55:49

Kokeile villaa, itse käytin raskausaikana, kun rinnat kasvoi ja kesällä hikosivat ja hautuivat.

Apteekissa myydään varpaanvälivillaa. Tarkoitettu siis hiertyville varpaanväleille, mutta käy mainiosti myös tissien alle. Apteekin villa tosin aika kallista, jostain käsityömessuilta ostin isomman paketin villaa halvemmalla, googlaamalla löytyy varmaan myyjiä. Tuo varpaanvälivilla on siis ihan vaan puhdasta villaa tuppoina.

Jotkut ehdottaa talkkia tai ehkä jopa perunajauhoa, näitä käytetty ennen vauvan vaippaihottumiin. Mutta nykyään näitä ei oikein suositella, koska helposti näistä tulee kasvualusta bakteereille.

Lähettäjä: Mrs 
Päivämäärä:   26.10.25 13:59:11

Sopivan kokoiset ja puhtaat liivit. Pesu saippualla ja kuivaus hyvin, hyvä froteepyyhe erikseen rinta-alueen kuivaukseen. Talkki, voiteet yms. Ja ei hautovia keinokuituvaateita, eli ei esim. fleece. Hegittävyys ja puhtaus. Kaarituki voi auttaa, tai olla epämukava, kun liivit sopivan kokoiset ei hierrä eikä hankaa. Tuki nostaa rintaa, että ilman tukea saattaa hiota enemmän.

Lähettäjä: Haa 
Päivämäärä:   26.10.25 16:22:54

Mulla tahtoo haista kainalot, ja sain täältä vinkin että kannattaa pestä ne vaikka kerran-pari viikossa käsidesillä. Auttaa, joten auttaisi varmaan tissihikeenkin.

Lähettäjä: Aamen 
Päivämäärä:   26.10.25 16:37:20

Pienet palat vauvan sideharsoa aina alla

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.