|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 26.10.25 14:34:58
Lähettäjä--
Päivämäärä26.10.25 10:22:06
Helpointa niin lasten kuin parisuhteenkin kannalta olisi se, että isä tasavertaisena vanhempana ottaisi yhtä paljon vastuuta lasten hoidosta, kuin äitikin.
TÄMÄ!
LähettäjäPöllö
Päivämäärä26.10.25 12:19:13
"Sehän ei ole mitään "auttamista" ja isä herää yöllä hoitamaan"
Onhan se auttamista, jos isä käy töissä. Siihen pitäisi jäädä voimia.
Meinaat, ettei kaksosten hoitoon tarvita mitään voimia?
Meillä olen imettänyt, mutta mies on yöllä hoitanut kaiken muun. Vaihtanut vaipat tarvittaessa, hytkyttänyt uneen jne. On aina ollut yhtä isossa vastuussa kuin minäkin. Totesi jo alkuun, ettei se vauvan hoitaminen väsyneenä ole yhtään sen mukavampaa, kuin töissä käyminenkään. Lisäksi on aina kiirehtinyt töistä kotiin, että saadaan taakkaa jaettua iltaisin. Ja molemmille silloin myös hetki omaa aikaa. Hänen suhtautumiseen on varmasti vaikuttanut se, että hän on tiennyt jäävänsä itsekin pitkille perhevapaille. Jos olisi odottanut minun tekevän 100%, kun hän käy töissä, olisi hänenkin pitänyt tehdä se 100% kun käyn töissä. Tiiminä ollaan aina tehty. Jos toista väsyttää, toinen ottaa enemmän vetovastuuta ja antaa toisen levätä. Toisena päivänä taas sitten toisinpäin. Nyt meillä minä olen kolmannen lapsen kanssa kotona. Olen ensimmäiset 1,5 vuotta. Sitten on vaihto ja mies jää vuodeksi kotiin. Tälläkin hetkellä minä hoidan vauvaa ja mies vahtii lapsia ja heidän kavereitaan esikoisen kaverisynttäreillä.
|