|
Lähettäjä: X
Päivämäärä: 26.10.25 01:13:19
vaikka "no tee asialle jotain" neuvot tuntuu järkeviltä, niin oikeasti ongelmasi ei ole se että olisit huono. Vaan se että sinä itse näet peilikuvassa luuserin, ja projisoit sitä myös lapsiisi ihan tahtomattasi.
Se että alkaa hammas irvessä heittäytymään kuvitellen että "sitten kun minulla on kavereita ja sitten kun minä osaan siistejä juttuja, niin sitten minä pidän itsestäni" vie vain syvemmälle suohon. Sinä et paremmaksi muutu sillä että itsevihan kautta itseäsi yrität parantaa, päin vastoin kiedot omatuntoasi vielä enemmän kiinni näihin ulkoisiin seikkoihin.
Aloita siitä että mietit, millaista elämäsi olisi, jos pitäisit itsestäsi? Millaiselta arkesi näyttäisi jos uskoisit itseesi, jos pitäisit itseäsi mukavana, arvokkaana, osaavana ihmisenä? Miten se heijastuisi lapsiisi ja lastesi elä'mään jos heidän äitinsä näkisi peilikuvassa arvokkaan, rakkaudenarvoisen, ihanan ihmisen joka saa viedä tilaa maailmassa ihan yhtä paljon kuin muutkin?
Ei tämä ole sosiaalisuus- ihmissuhde- tai osaamattomuusongelma. Tuo kaikki kumpuaa huonosta itsetunnosta ja sen luomasta lumivyöryefektistä. En yritä olla ilkeä, päin vastoin, olen itsekin ollut samassa jamassa. Tsemppiä <3
|